Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
(Viesti 987272)
Ei oo Toyotalla mitään gt-mallimerkinällä ahtimia, se on CT. HJ61:ssä CT26, ei oo tarkempaa merkintää vaikka noita CT26-malleja on erilaisia, esim. Suprassa.
|
Eikö noissa toyotalaisissa ole varaosanumero, mistä sitten saa purettua? Jollakin nettisivulla oli 5 vuotta sitten joku englannin kielinen "puoli-asiantuntija" laatinut jotain taulukoita, joissa oli noita ahtimen varaosanumeron mukaisia pesien, turbiinin ja ahtimen ominaisuuksia.
Siis yritin "Kasata" HJ-61:een "bolt-on" ahtimen, mutta homma kaatu alkumetreille, Muistaakseni tuo pakopuoli oli se suurin ongelma, noita pakopesiä ja -turbiineja oli vain jossain nimenomaisessa autossa, ja niitä ei saanut käytettynä!
Uusia olisi saanut, mutta pelkät varaosat (ahdin) olisi tullut maksamaan enemmän kuin korillinen holsetteja sovitesarjoineen käsityönä....
Siis niin vaikealta kuin se tuntuukin myöntää, niin jos noista isommista cruisereista(suprasta?) ei löydy suoraa sopivaa, niin tuo modaaminen on suhteellisen kallista, ja lopputulos ei aina ole tyydyttävä/kestävä.
Itselläni ei ole juurikaan kokemusta turbon vaihtamisesta isompaan, mutta jos meinaat kiusata sitä 2LT :tä niin paljon, että nuo 6-sylinteristen (vakio: 136 hv-> yli 200 hv) turbot käy pieneksi/lyhytikäiseksi....
Toki nyt puhutaan uusimmillaan rippouluikäisistä turboista, ja viimmeisessä 20 vuodessa on tapahtunut kehitystä...
Toki jos meinaat käyttää pikkusen lisää rahaa, kun kirjoitat "Turbo porsi ja tarvitisi vaihtaa uusi, mutta tarkoituksena olisi laittaa suurempi tilalle samalla kun joutuu tilaamaan uuden." niin nuo holsetit yms. on halpaa kuraa....
Siis ota yhteyttä johonkin turbo korjaamoon/virittämöön?, niin siellä voivat räätälöidä sinulle sopivan turbon, ja nimenomaan sinun tarpeisiin kasattu ahdin maksaa muutoslaippoineen huomattavasti vähemmän, kuin uusi rekisterinumerolla ostettu! (ja nyt tarkoitan: siis kiinan pojan turbo/tarvike ei ole vaihtoehto, kun puhutaan toyotan turboista tässä hintaluokassa....)
Tuohon omaan hodariin tekisi mieli päivittää turbo, kun tuo reipas 700 tkm on jättäny jälkensä, siis tuo on ollut pohjoisessa raksa-autona lomamökkirakentajilla ensimmäisen 10v, sitten se on 10v? ollut "huvi-" autona, siis repinyt yli 10 metristä lavettikärryä, missä on matkannut safarin 8 kpl moottorikelkkoja:eek:, siis pitäskö myydessä kertoa, että on ollut lapissa ruustiinan käytössä... :o
Mutta jossain toisessa topiikissa herättelin keskustelua vesi- ja öljyjäähdytettyjen turbojen yhteensopimisesta, ja siitäkään minulla ei ole täsmätietoa:confused:
Sorry, pikkasen levisi...