Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.02.2013, 08:25
jalmar jalmar ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: kangasala
Viestit: 36
Perusasetus

2,4 D hilux ahtaminen?


Noniin elikkäs kyseinen toimenpide olisi tarkoitus tehdä ja kyselisin nyt että millaista ahdinta kannattaa ruveta kyseisen motin kylkeen parittaan? Tossa olis jo itsellä garret t2 jostain volkkarista ja sit bajeron ahdin.. Kooltaan noissa ei kauheasti eroa ole mutta kuinka muuten? tarkoitus saada vähän lisää käyttömukavuutta eikä rakentaa mitään useamman sadan hevosvoiman mörkömoottoria!!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.02.2013, 08:41
kauha-apina:n Avatar
kauha-apina kauha-apina ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.12.12
Sijainti: uurainen city
Viestit: 119
Perusasetus

kokeile hakua "hilux ahtaminen"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.02.2013, 18:06
jalmar jalmar ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: kangasala
Viestit: 36
Perusasetus

Oon aiemmin kokeillu hakemalla joo.. haluaisin kuitenkin muutakin selvyyttä asiaan kuin että "pienellä ahtimella käräytät moottorin", jotkut kuitenkin tarjoaisi bajeron ahdinta mikä ei ole iso ahdin ja että "ei kestä/kestää ahtamista" juttuja?! olisin kiitollinen jos joku saman suuntaisen virityksen tehneistä voisi kertoa miten on vehkeet toiminu/lopettanu toiminnan.. ja kuten jo sanoin.. On aivan sama paljonko teholappuun tulee lukemia kunhan vaan sais autosta vähän järkevämmän ajettavan!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.02.2013, 19:12
AUH:n Avatar
AUH AUH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 92
Perusasetus

Tuolla Hilux kysy ja vastaa topicissa on juttua käsitelty jopa ihan selkeästi. Itellä on nyt hilussa kiina kopio joku to4 ja on ihan liian iso vakio pumpun kanssa. Ei aha ku max 0,6bar ja herää vasta ku alkaa olla kiekat tapissa. Eli ei näin. Käsittääkseni vakio pumpun kanssa on saatu ihan hyvin pellaamaan joitain saabin turboja? Itelle tulee uuteen koneeseen joskus ahonalaisella syötöllä oleva pumppu ja 12mm nestepää. Saas nähä pellaako sittenkää tuo kiina ahin vai katellaanko tilalle joku sopivampi.
__________________
Hiluksi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.03.2013, 10:48
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

mulla oli hiacessa ct20 jota vähä muutettu, vakiopumpulla syöttöjä vaan nostettu toimi noin 40tkm nyt hajos tosin aika rajua käyttöä oli. nyt rakenteilla on 2lt2 10mm nestepäällä ja muutenkin roplattu kkk k16 billet turbo saa nähä mite tää kestää
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.03.2013, 22:06
jalmar jalmar ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: kangasala
Viestit: 36
Perusasetus

Joo elikkäs ny rupeis oleen aika selvillä... sit viä olis ylimäräsenä nurkissa 2Lt moottorin pumppu.. kannattaisiko se laittaa ahtimelle kaveriksi (ja käykö suoraan) vaiko tehdä vaan tolla 2L2 moottorin omalla pumpulla??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.03.2013, 22:35
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jalmar Näytä viesti
Joo elikkäs ny rupeis oleen aika selvillä... sit viä olis ylimäräsenä nurkissa 2Lt moottorin pumppu.. kannattaisiko se laittaa ahtimelle kaveriksi (ja käykö suoraan) vaiko tehdä vaan tolla 2L2 moottorin omalla pumpulla??
Se Turpon pumppu toimii paremmin,ja muistaakseen sopii heittämällä. Ainoo ongelma oli se et se turbon pumpun kalvokello saattaa ottaa imusarjaan kiinni,eli tilan puutetta saattaa tulla siltä osin,äläkä käännä sitä pumppua myötäpäivään niin et mahtuu vaan laita se pumppu suunnilleen keskelle säätöä, siellähän on tehtaan merkki joka on se paras. Eriasia sillon jos oikeen heittokellolla säätää sen,sen vois kans tarkistaa et suutinten avautumispaineet on samat siinä mist se turpon pumppu on ja sit siinä mist ne suuttimetki on tai vielä parempi jos ottaa suuttimet siitä mistä se pumppukin on otettu.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
bertan ahtaminen... jv Tekniikka & Jutustelu 3 19.03.2009 11:22
BJ40 AHTAMINEN jaska77 Tekniikka & Jutustelu 76 26.07.2007 09:50
Suzukin ahtaminen salpa Tekniikka & Jutustelu 18 24.03.2007 20:50
patrollin ahtaminen!! Tekniikka & Jutustelu 10 27.02.2006 21:51
uazin ahtaminen uakkeri Tekniikka & Jutustelu 1 16.05.2005 17:22


Sivu luotu: 15:16 (GMT +2).