Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   2,4 D hilux ahtaminen? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=107823)

jalmar 26.02.2013 08:25

2,4 D hilux ahtaminen?
 
Noniin elikkäs kyseinen toimenpide olisi tarkoitus tehdä ja kyselisin nyt että millaista ahdinta kannattaa ruveta kyseisen motin kylkeen parittaan? Tossa olis jo itsellä garret t2 jostain volkkarista ja sit bajeron ahdin.. Kooltaan noissa ei kauheasti eroa ole mutta kuinka muuten? tarkoitus saada vähän lisää käyttömukavuutta eikä rakentaa mitään useamman sadan hevosvoiman mörkömoottoria!!

kauha-apina 26.02.2013 08:41

kokeile hakua "hilux ahtaminen"

jalmar 26.02.2013 18:06

Oon aiemmin kokeillu hakemalla joo.. haluaisin kuitenkin muutakin selvyyttä asiaan kuin että "pienellä ahtimella käräytät moottorin", jotkut kuitenkin tarjoaisi bajeron ahdinta mikä ei ole iso ahdin ja että "ei kestä/kestää ahtamista" juttuja?! olisin kiitollinen jos joku saman suuntaisen virityksen tehneistä voisi kertoa miten on vehkeet toiminu/lopettanu toiminnan.. ja kuten jo sanoin.. On aivan sama paljonko teholappuun tulee lukemia kunhan vaan sais autosta vähän järkevämmän ajettavan!

AUH 26.02.2013 19:12

Tuolla Hilux kysy ja vastaa topicissa on juttua käsitelty jopa ihan selkeästi. Itellä on nyt hilussa kiina kopio joku to4 ja on ihan liian iso vakio pumpun kanssa. Ei aha ku max 0,6bar ja herää vasta ku alkaa olla kiekat tapissa. Eli ei näin. Käsittääkseni vakio pumpun kanssa on saatu ihan hyvin pellaamaan joitain saabin turboja? Itelle tulee uuteen koneeseen joskus ahonalaisella syötöllä oleva pumppu ja 12mm nestepää. Saas nähä pellaako sittenkää tuo kiina ahin vai katellaanko tilalle joku sopivampi.

Eissä 13.03.2013 10:48

mulla oli hiacessa ct20 jota vähä muutettu, vakiopumpulla syöttöjä vaan nostettu toimi noin 40tkm nyt hajos tosin aika rajua käyttöä oli. nyt rakenteilla on 2lt2 10mm nestepäällä ja muutenkin roplattu kkk k16 billet turbo saa nähä mite tää kestää

jalmar 19.03.2013 22:06

Joo elikkäs ny rupeis oleen aika selvillä... sit viä olis ylimäräsenä nurkissa 2Lt moottorin pumppu.. kannattaisiko se laittaa ahtimelle kaveriksi (ja käykö suoraan) vaiko tehdä vaan tolla 2L2 moottorin omalla pumpulla??

RIPAX 19.03.2013 22:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jalmar (Viesti 985232)
Joo elikkäs ny rupeis oleen aika selvillä... sit viä olis ylimäräsenä nurkissa 2Lt moottorin pumppu.. kannattaisiko se laittaa ahtimelle kaveriksi (ja käykö suoraan) vaiko tehdä vaan tolla 2L2 moottorin omalla pumpulla??

Se Turpon pumppu toimii paremmin,ja muistaakseen sopii heittämällä. Ainoo ongelma oli se et se turbon pumpun kalvokello saattaa ottaa imusarjaan kiinni,eli tilan puutetta saattaa tulla siltä osin,äläkä käännä sitä pumppua myötäpäivään niin et mahtuu vaan laita se pumppu suunnilleen keskelle säätöä, siellähän on tehtaan merkki joka on se paras. Eriasia sillon jos oikeen heittokellolla säätää sen,sen vois kans tarkistaa et suutinten avautumispaineet on samat siinä mist se turpon pumppu on ja sit siinä mist ne suuttimetki on tai vielä parempi jos ottaa suuttimet siitä mistä se pumppukin on otettu.


Sivu luotu: 19:44 (GMT +2).