Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.11.2012, 16:46
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

hj60 perä-ja jakolaatikon öljyt?


Aamulla kiire ostoksille, varmistusta vain asiaan vailla
Auto on hj60 vm-83
Ostanko jakolaatikkoon API GL4 SAE 90 (n.2.2 litraa) sekä etuperään API GL5 SAE 80W-90 (n.2,6 litraa)
Kuulostaa pieniltä nuo määrät mut onko nuo varmasti oikeat öljyt?
Mitä/paljon öljyä takaperään?
Kiitos ripeistä ja tietävistä vastausista!!!!!!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.11.2012, 16:57
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

eiköhän takaperä tartte saman 2.6l..
laatikkoon gl4 ja periin gl5...
paitsi jos murikka on kitka niin sit lisäaineellinen gl5 öljy..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.11.2012, 17:00
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.11.2012, 17:03
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

lisäaineellinen?
oisko motonetissä huokeimmat?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.11.2012, 18:21
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Joo, ota jotain hypoidi LS-lukkoperäöljyä siihen takaperään. Esim Mobil SHC LS.
Toyotalla oli joskus tapana merkitä periinsä punavalkoisella lätkällä täyttöpropun oikealle puolelle jos perässä on kitkalukko. Lätkässä luki LSD (limited slip differential).
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.11.2012, 19:18
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

kiitän ja kumarran!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.11.2012, 19:25
Ahonlaita:n Avatar
Ahonlaita Ahonlaita ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.12
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 43
Perusasetus

Tarjoustalossa tai saman ketjun muissa kaupoissa TB:n kitkaperäöljy edullisempaa kuin moponetissä,samoin muut öljyt.Puuilo kans hinnottelultaan edukas,jopa halvempi kuin Tokmanni/Tarjoustalo ym.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.11.2012, 19:51
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Mää laitan periin ja lootiin NESTE HYPOIDI MP
20l maksoi k-maataloudessa 72€

http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...&lang=&type=tt
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.11.2012, 20:24
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Tarviko hj61:nen muuten mitään lisäainetta ylipäätään kun siinä on se 100% lukko?
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.11.2012, 21:18
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen Näytä viesti
Tarviko hj61:nen muuten mitään lisäainetta ylipäätään kun siinä on se 100% lukko?
eihän se mitää lisäainetta tartte..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.11.2012, 22:45
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Minun mielestäni


HJ-60/61 (ja vanhemmat LC)
Vaihteisto (manuaali) Vaihteisto öljy, GL-4 (75w-)80w-90 (siis ei pelkästään GL-4 peräöljy!)
(Vielä HDJ-80 laatikoissa riittää GL-4 öljy, mutta vaatimus 75w-90)

Kitkalukolla oleva perä: LSD-öljy, GL-5 (75w-)80w-90
Lukoton/ kytkettävällä 100% lukolla olevat perät; peräöljy GL-5 (75w-)80w-90
Jakolaatikko; peräöljy GL-5 (75w-)80w-90, jos ei sekoita jakolaatikon ja vaihteiston öljyjä (siis jakolaatikon huohotin on- ja on ollut kunnossa),
Mutta jos öljyt sekoaa, niin vaihteiston öljyt molempiin.

Ja tuo 80w-90 on pakkasessa PALJON jäykempää, kuin 75w-90.
-> maksaa hintaeron takaisin ensimmäisenä pakkastalvena; ei tarvi kiihdyttää lappu lattiassa taajamassa, että ei jää rekkojen jalkoihin

-> kun on ensimmäisen kerran ollut alustassa 75w-90, Niin, jos on lämpöpaikka, ei ole paluuta 80w-90 öljyihin
(jos ei ole lämpöpaikkaa, taikka webastoa, niin moottori lämpenee paljon nopeammin noilla 80w- alustan öljyillä, kun pitää/voi kokoajan työntää nilkka suorana, että pysyy kuorma-autojen mukana ensimmäiset kilometrit.... toki remppa kulut voi kasvaa...)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.11.2012, 00:07
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Tai näin.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
HJ-60/61 (ja vanhemmat LC)
Vaihteisto (manuaali) Vaihteisto öljy, GL-4 (75w-)80w-90 (siis ei pelkästään GL-4 peräöljy!)
(Vielä HDJ-80 laatikoissa riittää GL-4 öljy, mutta vaatimus 75w-90)

Kitkalukolla oleva perä: LSD-öljy, GL-5 (75w-)80w-90
Lukoton/ kytkettävällä 100% lukolla olevat perät; peräöljy GL-5 (75w-)80w-90
Jakolaatikko; peräöljy GL-5 (75w-)80w-90, jos ei sekoita jakolaatikon ja vaihteiston öljyjä (siis jakolaatikon huohotin on- ja on ollut kunnossa),
Mutta jos öljyt sekoaa, niin vaihteiston öljyt molempiin.

Ja tuo 80w-90 on pakkasessa PALJON jäykempää, kuin 75w-90.
-> maksaa hintaeron takaisin ensimmäisenä pakkastalvena; ei tarvi kiihdyttää lappu lattiassa taajamassa, että ei jää rekkojen jalkoihin

-> kun on ensimmäisen kerran ollut alustassa 75w-90, Niin, jos on lämpöpaikka, ei ole paluuta 80w-90 öljyihin
(jos ei ole lämpöpaikkaa, taikka webastoa, niin moottori lämpenee paljon nopeammin noilla 80w- alustan öljyillä, kun pitää/voi kokoajan työntää nilkka suorana, että pysyy kuorma-autojen mukana ensimmäiset kilometrit.... toki remppa kulut voi kasvaa...)
Juurikin näin mut painottaisin vielä et synteettinen öljy on sikälikin parempi et Esim. Mobilin(ja monet muut) synteettisissä on sekä gl-4 että gl-5 75w/90 joten tota voi laittaa joka reikään, paitsi kitkalukko perään esim. Mobilin SHC LS. Itse käytän Q8 merkin aineita,jolta löytyy esim. moottori öljy synt.5w/40 josta löytyy myös vaihteisto gl-4. Sit periin esim. T65 jossa gl-5. Näin tojotassa pärjää kahdella öljyllä moottorissa ja voimansiirrossa. Aika halpoja ovat myös,saatavuus on heikohko paitsi isoissa pöntöissä suoraan tukusta. Jos ainoastaan halvalla haluu päästä ni monissa rattori öljyissä löytyy gl-5 ja gl-4 vaikka Mobilin 426,alta 4€ litra ja gl-4 ja olikohan gl-5 kin vielä. Mut polttoaineen kulutuksessa häviää.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jakolaatikon öljyt Ironfield Tekniikka & Jutustelu 6 27.07.2011 21:52
Ostetaan HJ60 jakolaatikon kumi ja kuskinpuolen moottorin korva Armo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.07.2011 20:41
Tarkista Jakolaatikon öljyt!! JAMANT Tekniikka & Jutustelu 5 10.08.2008 10:42
jeepin jakolaatikon öljyt? Tekniikka & Jutustelu 3 12.12.2006 12:41
Jakolaatikon ja perien öljyt tmx50 Tekniikka & Jutustelu 9 06.01.2004 15:08


Sivu luotu: 15:47 (GMT +2).