![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Hieman NivastaTere vaan kaikille! Ja asiaan; Onkos muuten kukaan saanut mitenkään lukittua Nivan perää? Aina kun takapyörä nousee ilmaan, pysähtyy eteneminen siihen paikkaan. Vai onko alustamuutoksilla saatu jotenkin pyörät pysymään paremmin maassa? Ja minkäs tasauspyörästön tuo lukitus sitten oikein lukitsee? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen! ------------------------- Niva & 325i
|
|
||||
|
||||
![]()
Saattaahan siihen jonkinlaisen lukon saada. Kallistuksen vakaimet pois ja vähän paremmin pysyy pyörät maassa. Eiköhän se lukitus lukitse sen jakolaatikon eli etu ja takakardaani pyörii samaa vauhtia.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta oikeesti siinä poikkee vetarit ilman lukkoakin. Katoppa tuolta linkistä: http://www.alanmiehet.com/?id=45 www.alanmiehet.com #1 |
|
||||
|
||||
![]()
ladafoorumilla asiaa aiheesta niva...
http://ladakerho.mercy.hpsjr.fi/lada...pic.php?t=4997 saippua ei aja antibiootin asiaa... |
|
||||
|
||||
![]()
Dodii...
Nivan peräänhän menee samat lukot ku normi takapotkuunkin ja esim. www.rallysystems.fi myy ladaan perävälityksiä ja lukkoja eteen ja taakse, siellä noi lukot on alkaen 600€. Mut tosiasiahan on että ei se lukkokaan autuaaks tee ja sitten taas vetareitten kesto huononee. Ennemmin tekee semmoset muutokset että edestä kallistuksenvakaaja pois ja muuttaa taka-aksulan tuentaa ja panhardia niin että saat enemmän liikkumavaraa siihen taka-akseliin eli toisin sanoen enemmän ulosjoustoo ja sit tietty kunnon renkulat alle. Ennen kaikkee noissa ristiriipuntatilanteissa auttaa kokemus eli että osaat katsoa ajolinjat oikein ja antaa kaasua oikeissa kohdissa. Hyviä Nivailu hetkiä... VAZ-2121 ВАЗ НИВА |
|
|||
|
|||
![]()
Juu kiitoksia vastauksista! Kyllä noilla vinkeillä jo alkaa pärjätä. Pitää kokeilla eka karkeempia kumeja ja suurempaa ulosjoustoo, ni eiköhän niillä alkuun pääse. Niin ja pitää ruveta perehtymään kirjoituksiin.
------------------------- Niva & 325i |
|
|||
|
|||
![]()
Mikä olis minimileveys vanteella, jos laittaa tuommoset 235/75-15 kumit? Saa toki ihanneleveyksiäkin laitella.
|
||||
|
||||
![]()
mulla on vitaran orkkis valssit , lieneekö 5.5" tai 6" hyvin fudaa niillä...
saippua ei aja antibiootin asiaa... |
|
||||
|
||||
![]()
Sopiiko täysin vakio nivaan 205/80-16
-:Mä haluun patrollin:- |
|
||||
|
||||
![]()
mulla ainakin raapi pinnatut nastagummit 205/80-16 vakiovanteilla etu kulmasta pikkusen joustossa kiinni... tasasella nou hätä mutta kunnon kanttaus liikennympyräänkin aikaansai toiminta rohinaa...
saippua ei aja antibiootin asiaa... |
|
||||
|
||||
![]()
Eli kun sieltä lokarin etu osasta pikkasen leikkais pois niin sopii?
-:Mä haluun patrollin:- |
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on ihan perus 205/75-16 ja vakio korkeudella aina maastossa nujutessa välillä rouhii kaariin kiinni, mutta kuten edellä mainittiin sopivasti ottaa pois, niin ei rouhi enää. Ajossa tasaisella ei kylläkään kuulu mitään.
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nivasta pari kysymystä | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 386 | 24.06.2009 08:25 |
Nivasta maastokelpoinen | -P- | Maasturiprojektit | 8 | 27.11.2007 15:46 |
ONKO NIVASTA METSÄÄN? | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 07.10.2007 17:54 | |
Nivasta on moneen | piippu | Chit-Chat | 9 | 03.12.2006 13:48 |
Pari kuvaa Nivasta | SoSo | Linkit | 4 | 11.02.2006 20:05 |