![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Mistä puslat rangen varsiin???Mistäs ihmiset hommaa rangen etutukivarsiin puslat, ei tienny oman kylän varaosaliike moisia enää.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Paddock spares englannissa myy kaikkea mahollista, ja sitten on tietty ebayt sun muut.
__________________
-Pauli- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tilasin enklannista viimeksi laatikollisen niitä kun sai yhden suomipuslan hinnalla noin 4kpl.
http://www.paddockspares.com/ntc1772...nk-bushes.html |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Miten on mikjussilla noi puslat kestäny? Itellä nyt jotkut siniset ja pitäisi vaihtaa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mitä kaikkia Rangen varsia yleensä on kierrejousiprojekteihin laitettu ja mitkä puslat eniten kuluu?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on kans noita puslia ollut. Aiemmat oli Britpartin keltaiset ja nyt meni nuo Floflexin oranssit. Ei ne Britpartitkaan vielä vaihdon rajalla olleet ja kolinat tulikin muualta.
Polybushin sinisistä olen kuullut, että ovat pehmeät ja joustavat hyvin mutta kuluvat kyllä nopeasti. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Minkä merkkiset puslat ovat kestäviä? Viimeksi ostin land-rover-parts-shop.comista AllMakes-merkkisiä kumipuslia. Kestivät jopa alle 1000 km kevyttä maantieajoa, kun olivat jo paskana. Kannattaako jatkossa hommata kumiset vai polyuretaanipuslat?
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.paddockspares.com/ntc7307...-ka930455.html |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä oli myös paddockilta tilatut Floflexin oranssit bj:ssä ja hyvin kesti! Vieläkin löytyis 1 sarja uusia (samoja kun ylemmässä linkissä).
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Minä voin ottaa seuraavassa tilauksessa pari sarjaa Floflexin Rangen etujakarin akselinpään puslia hyllyyn,jos jollekin tulee tarvista.
Myyntihinta 40€/sarja + toimitus (posti?) kulut Sisältää 23% alv Kai Juvonen Tmi Rabbit Garage Hämeenkyrö 040 6729788 racingrabbit@saunalahti.fi |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ihan mielenkiinnosta, kuluuko näissä sekasikiöprotoissa sitten tukivarsien akselipuslat vai runkopuslat nopeammin...?
Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä enemmän on edessä joustoja, sitä nopeammin akselinpuoleiset puslat hajoaa. Alkuperäisvaraosa-kumipusla ilman väliholkkia vois olla se kestävin. Itse olen suosinut halpoja uretaanipuslia, ovat niin paljon helpompia vaihtaa. Takatukivarsissa menee kumipuslatkin, kun ei tarvi prässäillä.
__________________
Harbor Cruisers |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Sullahan onkin sitten täysverinen...
![]() Oletan että korotettu auto ilman kulmaa korjaavia tukivarsia syö puslia. Oletan myös että jos Rangesta/Discosta otetaan tukivarret toiseen merkkiin niin kai rungon korviin tehdä jotain jos korottaa tappiin? Jossain muistan nähneeni epäkeskopuslat jotka tulevat rungon päähän ja korjaavat "suoran" tukivarren virheen, hieman halvempi vaihtoehto jos ei halua satsata korjaaviin tukivarsiin tai muokata rungon kiinnityspisteet. Nyt pitäisi vaan muistaa mistä niitä löytää... EDIT: Korjaan itseäni, muisti petti! Epäkeskopuslat tulevat nimenomaan akselin päähän: http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&...hlYi-IpUsP2p1A Itsekin suosin uretaanipuslat, heti ensimmäisen Floflex-sarjan asennuksen jälkeen olin vakuuttunut, ei tarvi prässiä eikä pilliä! Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 Viimeksi muokannut L-Andy : 19.10.2012 08:25 Perustelu: Lisäys |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Akselinpäässä ei kai kestä mitkään mutta rungonpäässä toimii kaikki. Kokemuksia on polybush sininen - joustaa parhaiten mutta kesto mitä sattuu (kuluu "poikki"), Keltainen britpart - kestää aikansa (kuluu "poikki"), vakio - ei kestä yhtä safaria pidempään (repee metalliosat ja kumiosat toisistaan), vakio kahdella holkilla - kestää kohtuullisesti muttei jousta mitään (lopulta löystyy). Varmaan osaksi hajoaa kun joustoa ei ole tarpeeksi rajoitettu. Floflexit ollut nyt alla vasta jonkin aikaa niin en osaa niistä vielä sanoa. Samoin kokeilematta polubushin punaiset eli jäykimmät. Polybush siniset on aika kauheet kun bertassa ainakin jarrutuksessa ja muutenkin ajossa akseli liikkui ihan valtoimenaan ylös alas mitä puslat antoi myötä.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Tällä toimittajalla on erilaisia puslia eri käyttötarkoituksiin,mutta yhtä hyvää "yleismallia" tuskin löytyy.
http://www.mm-4x4.com/bushes--mounts-326-c.asp Polybushin specsejä: http://www.polybush.co.uk/polybush-grades Viimeksi muokannut Racingrabbit : 19.10.2012 13:13 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Puslia rangeen
Eli alustavasti suositelleen paddocksparesilta floflexin sarjaa.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#17
|
|||
|
|||
![]()
offipajasta turun suunnalta saa puslia
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
Originaalina löytyy akselinpäähän myös sellaista mallia jossa toinen metalli rengas sisällä eli tupla kumiosa. Ne on ainakin kestänyt sellaisissa autoissa joissa on voimaa ja joustoja.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mistä puslat lehtijousiin ??? | Marew | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 30.10.2011 10:03 |
mistä puslat tukivarsiin | Jande | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 08.01.2011 12:35 |
Mistä suzukiin jakis kiinnikeiden puslat? | 4x4_88 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 08.09.2007 19:48 |
mistä jousien puslat | savu | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.03.2006 07:05 |
mistä puslat suzukin jousiin | joojoomies | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.02.2006 13:50 |