![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Neuvova katsastajaOlen tässä muutaman viikon laitellut Jeeppiä kohilleen katsastusta varten, ja samalla pähkäillyt sitä vakio katsastusasemaa jossa olen autot tavannut käyttää. Siellähän saa aika hyvää palvelua, ja yleensä jonkun neuvon siitä mitä seuraavaksi hajoaa, tai muuta vastaavaa. Mutta ![]() Tajusin tuon ekan kerran kun se vaihdatti Jeeppiin koiranluun, josta en minä, eikä kukaan muukaan ole vielä löytänyt mitään vikaa, tai löysyyttä. Viimeeksi se rumppas oikeaa eturengasta ylös ja alas ja ihmetteli alapalloa, ja väitti että saattaa kohta tipahtaa pois paikoiltaan, vaikka minusta sen toiminta näytti kyllä ihan normilta. En kyllä uskaltanut vastaankaan jäpittää, kun se lupas hyvän hyvyyttään että ajele nyt, mutta vaihda mahdollisimman äkkiä. Saattaapa olla etten minä tuonne enää hirviä viedä, kun on noita traumoja kultaiselta -80 luvulta, jollaoin autot ei kelvanneet millään opilla, vaikka ne silloin oli minullakin kohtuu uusiakin ja vähän ajettuja. Niin, ja yleensä ne autot kyllä saa leiman, mutta vituttaa se "neuvonta", jolla ei ehkä ole niin mitään katetta. Se vain on opeteltua hyvää palvelua. Kait se kertoo kaverin lievästä leipääntymisestä? Mutta ahistaa se silti ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ite töissä autokorjaamolla oon vaihtanu jälkitarkastukseen joskus ihan ehjiä osia ja vastaavasti huomannu rikkinäisiä,kuten esim. katkennu jousi,rikkinäinen vetarin kumi ja muita välyksiä joita inssi ei ole merkannu mihinkään.Selitä siinä sitte asiakkaalle..
![]()
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mun vaki konttorilla taas tuo nevonta on todella asiallista, samoin kun muukin palvelu. Kesällä kun päästöjen kanssa painin, ku mersulla oli leima edessä, ni läpi mennessä vihdoin, tuli katsurilta vinkkejä pumpun pitelemiseen seuraavalle leimalle...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jos autoon tekee jotain viritelmiä niin pitää aina ensin soittaa Matille. Se kertoo miten viritelmän saa lailliseksi tai sitten tulee täystyrmäys ettei sitä saa millään lailliseksi. Sitten ajelee seuraavaan katsastukseen laittomasti ja ennen leimaa ottaa viritelmät pois että auto on taas laillinen
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Matilla taitaa puhelinkorva kuumottaa, kun koko Suomi soittelee hänelle =) Meidän paikallinen katsari neuvo kans kylmästi soittamaan Matille kun ei itse jaksanut tutkia muutoskatsastusasiaa...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Asiallista väkeä nuo katsurit, yleensä ovat hiljaa mutta vastaavat selkeästi kun jotain kysyy. Eikä koskaan ole tullut vastaan ylilyöntejä hylkäysten suhteen, selkeitä vikoja kaikki löydetyt. Ja onpa tullut kerran katsastuksen aikana säädeltyä suikasta seokset kuntoon, kun mittari näytti alkuun huimasti liian isoja lukuja. Tuosta olisi voinut heti antaa hylyn mutta oli reilu katsuri. Eli peukku täältä !
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pari löystynyttä mutteria löytyi ja yksi lukkosokka, ne kiristettiin ja piti olla ok. Yllärinä tuli korjauskehotuksena ohjauksen osat (hylkäysperusteena siis), joissa oli olevinaan jotain vikaa koska oli ollut lukkomutteri löysällä. Meinasin sanoa sille ukolle silloin päin näköä mitä ajattelen sen älykkyysosamäärästä.. sen kiristyksen jälkeen osat on edelleen ~ kolmen vuoden jälkeen ihan samoilla sijoillaan ja ei ole löystyneet ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Niin juu, sepän onkin just tää yks höppänä. Mukava mies, sinänsä. Mutta tuo että sillä on ne samat maneerit aina. KOLAHDUS---JARRULEVYJEN OHUUS---- TAI joku muu pikkujuttu joka vaatii huomiota, mutta ei estä katsastusta... Se on huvittavaa, ja miun luotto siihen kaiffariin meni just sen koiranluun takia. Ei se ollut kallis, eikä vaihtaminen ollut vaikeaa, mutta köyhälle turhaan hukattu raha on iso, vaikka se olis vain euro.
Ja jos on vika se on selvä, mutta... Ja minullahan ei autoissa juurikaan ole viritelmiä tai muuta. Ja reiät hitsailen, ja osat laittelen kun tarttee. Mutta en mielelläni turhaan. Ja se on kanssa omituista että asemalla on maine harrastusauto ystävällisenä paikkana. Ehkä tuo Jeepula näyttääkin vaan romulta eikä harrastepeliltä, ja se siinä mättää? ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Peukut myös täältä.
__________________
Jukka |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ja viat on parhaimmillaan saanu korjata paikan päällä (jarruvalon poltin). Eli kyl iso peukka täältäkin katsastus insseille POIS LUKIEN järvenpään katsastuksen munapää, joka toisella kerralla oli poistamassa karjarautaa vm.-90 autosta, koska se ei ollut paikalla viime vuonna kun olin muutoskatsastanut samalla kaverilla intercoolerit ym.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tosin vanhalta valtiolliselta ajalta löytyy sitten toisenlaisiakin kokemuksia, mm. ruosteiset mutta ehjät jarruputket on vaihdatettu, kuten myös iskarit joissa suojaputken reunassa oli ruostevikaa, toimivat eivätkä vuotaneet.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Sainpahan itsekin kerran ropailla autoa konttorin pihalla tarkastuksen jälkeen kun eivät jarruvalot toimineet. Käväsin jopa naapuriliikkeestä juosten hakemassa uudet polttimot jos olisivat vaikka palaneet. Aikani kun hipelöin polkimen katkaisijaa niin valot syttyivät. Vinkkasin äijän pihalle ja painoin poljinta niin ukko näytti peukkua ja antoi uunituoreen leiman
![]() Muutenkin on hyvin tultu toimeen inssien kanssa vaikka on muutama auto tullut leimattua. Eli peukkua täältäkin.
__________________
Mersumies. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ja tuli vielä mieleen tuosta Japin viestistä yks juttu.
Yks kaverini kertoi tapauksen kun oli katsastamassa autoa 80-luvulla. Katsuri tarkkaili auton keulaa ja sanoi että molemmat umpiot menevät vaihtoon. Kaveri sanoi että mitä vittua kun hän juuri vaihtoi toisen viime viikolla kun meni rikki. Katsuri totesi vaan että: "Jaa, no ei sitä sitten tartte vaihtaa." Että näin ![]()
__________________
Mersumies. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Itse kävin just vuoden ajoaikaa ja ei voi ku myhäillä. Oli jo viikon myöhässä ja tänä aamuna vasta huomasin. Ei kerinny tehdä minkäänlaista tarkistusta. Melkei vois kehua ranskalaista.. ja inssiltä sain vielä muutaman hyvän vinkin seuraavaan huoltoon..
__________________
puukko 2 |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Mie oon saanut vanhan "liiton" aikaan pari katsuria erotettua konttorilla. Kerran sitten pikkusieluisesti toimineen katsurin samantein puhutteluun katsastuskonttorin päällikön toimistoon, jne...
Se oli silloin ennen kuin nämä vapautettiin. Sen jälkeen oon käyttäny kaikki autot yhdellä ja samalla katsurilla. Koskaan ei ole turhasta sanonut, päinvastoin ollaan monessakin asiassa samalla linjalla jne... Mut mä olenkin ite sitten paskemmassa asemassa kuin nuo, ja monesti tarkempikin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suikan takapenkki --> katsastaja vastaa | Heguli | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.08.2006 19:24 |