Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.09.2012, 18:00
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

kun Hiluxin laatikot ei kestä?


Jep jep... elikkäs ei tunnu oikeen ln65:n pää laatikko kestävän, nyt jo toista kertaa auki kun kytkinakseli ja sivuakseli laitto välit poikki. Kertokaas onko tuo ln110 hilun loota yhtään jämäkämpi ja miten se käy 65:n jakikseen? Tai oikeastaan onko tuo 110 hiluxin loota+jakis paketti kuinka poikkeava 65:n paketista et jos vaihtas koko 110:n paketin?

Saa tarjota jos on jääny nurkkiin lojumaan!

__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.09.2012, 23:03
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Samat.


Käyvät ristiin LN65 ja LN110,jakolaatikot käy ristiin myös. Muistaakseen 110 koppasissa oli kahtakin eri hammastusta,tiettävästi hieman vahvempia mitä 65 koppasissa. Silti laatikon tyyppi on sama G52,ja samaa tyyppiä olevat hammas pyörät ei käy välttämättä ristiin paitsi vaihtamalla koko sisuskalut kun kuoret on samat,siirtäjät tais olla eri 65 ja 110 koppasissa. Laakerit on samat 65 ja 110, 65 koppasen ryhmäpyörästön päässä on mutteri kun uudemmissa sokka. Jossain vaiheessa rautaset siirtäjät muuttu alumiinisiks. Yleensä ei G52 lootaa saa rikki kun ajamalla puol miljoonaa tai suurella teholla. Noin lonkalta heittäen 150hv jälkeen alkaa hammaspeikko vierailla. Toki olemattomalla huollolla nopeuttaa asiaa,tiedän myös tapauksia kun pakkivaihteen välipyörä on kuorinut hampaita tosin aura-autoina olleista.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.09.2012, 03:42
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

110:ssä on kyllä G58 loota.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.09.2012, 15:09
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Onko kellään tietoa että minkälainen kobinaatio on lj:n aski kokonaisuus (ja kuinka kestävä)...?? jakis näyttäs pahasti sukua HJ:n jakikselle..
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.09.2012, 16:57
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

V6 tai 3.0TD 4Runnerista R-sarjan laatikko + Kytkinkoppa LJ-70:stä.
Tällä adapterilla Hiluxin jakis tuohon: http://www.trail-gear.com/v6-adapter-plate
Hiluxin jakikseen tarvii 23-uraisen akselin: http://www.trail-gear.com/23-spline-input-gear
Tai sitten käyttää 4Runnerin "ketjujakista".

Samalla voi vaihtaa LJ:n laatikosta 4.31:1 ykkösen rattaat 4Runnerin 3.83:1:n tilalle.

__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.09.2012, 21:23
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Mikäs se on tuo lj:n päälootan tyyppi?? Itellä on tuo hiluxi ihan tieauto ni aika budjetti virityksillä mennään. Tuli jo haettua lj:n vaihteistokokonaisuus että sen varmaan lykkään paikalleen.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.09.2012, 21:35
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Voi olla.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
110:ssä on kyllä G58 loota.
Epäilempä et joissain viimesissä 110 koppasissa oli G58 lootaa mut enimmäkseen G52. Joissain tuonti vehkeissä myös. En oo koskaan nähny G58 lootaa ku kuvissa,omakohtaisia kokemuksia on useista hilukseista vm. 88-97 pensa sekä diesel koneisista ja kaikissa on ollu G52. Tyyppikilvestähän tuo selviää.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.09.2012, 21:39
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

R151f.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Mikäs se on tuo lj:n päälootan tyyppi?? Itellä on tuo hiluxi ihan tieauto ni aika budjetti virityksillä mennään. Tuli jo haettua lj:n vaihteistokokonaisuus että sen varmaan lykkään paikalleen.
Kaikissa LJssä on tietääkseni tuo R151f,uudemmissa hilukseisa myös mut on hieman eri laatikko vaik numero on sama. Ljn loota ei käy omalla jakiksellaan hiluksiin.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.09.2012, 21:53
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Mulla oli -89 mallissa G58. Ihan vakiomallin dieseli. Tyyppikilvestäkin voisi jopa olla kuva jossain arkistossa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.09.2012, 07:33
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Kaikissa LJssä on tietääkseni tuo R151f,uudemmissa hilukseisa myös mut on hieman eri laatikko vaik numero on sama. Ljn loota ei käy omalla jakiksellaan hiluksiin.
Juu ei näy käyvän... Tarkotus on askarrella koko pakkaus tonne 65:n alle.. no tietysti kardaani jää vinoon mutta jos alkaa monta paukkua niin "memma" huolestu!! ..on jääny 61 akselit tonne riihen lipan alle niin saa kardaanilinjan taaas kohilleen..
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.09.2012, 17:02
Tollukka:n Avatar
Tollukka Tollukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Leppävirran saarivaltion, mantereen puoli
Viestit: 427
Perusasetus

Voi jäädä etukardaani aika lyhyeksi jos tunkee LJ:n lootan semmoisenaan 65:n alle, ja voi joutua koloamaan runkoa vänkärin puolelta että edes mahtuu sinne alle. Kotosalla oli joskus kymmenkunta 110 hiluskia, 89-97 ikähaitarilla, ja kaikissa oli G58 laatikko.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.09.2012, 20:58
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Kas kummaa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tollukka Näytä viesti
Voi jäädä etukardaani aika lyhyeksi jos tunkee LJ:n lootan semmoisenaan 65:n alle, ja voi joutua koloamaan runkoa vänkärin puolelta että edes mahtuu sinne alle. Kotosalla oli joskus kymmenkunta 110 hiluskia, 89-97 ikähaitarilla, ja kaikissa oli G58 laatikko.
Joo,tätäkin vähä eppäilin,mul oli tossa pari lootaa ln110 ja vuosimallit oli-92 ja -94 sekä loota yn110-89 hiluksista joka oli G52. Loodat näyttivät identtisiltä ja välitykset oli samat,ainut ero jonka löysin et koko laatikon hammaspyörät oli aavistuksen erilaiset hammastukseltaan. Olisikohan G52 ja G58 erot juurikin hampaan koneistuksessa? Hatara muistikuva että olisi ollu semmonenkin kun G54,no siihen -92 lootaankin otin pakkivaihteen välipyörän -88 2wd hiasen laatikosta,oli tasan sama.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.09.2012, 22:16
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tollukka Näytä viesti
Voi jäädä etukardaani aika lyhyeksi jos tunkee LJ:n lootan semmoisenaan 65:n alle, ja voi joutua koloamaan runkoa vänkärin puolelta että edes mahtuu sinne alle. Kotosalla oli joskus kymmenkunta 110 hiluskia, 89-97 ikähaitarilla, ja kaikissa oli G58 laatikko.
Aski tosiaan jo paikoillaan... Etukardaani jää tosiaan noin 40 senttiseks mutta kulmat jää inhimilliseks koska kyseessä lähinnä tieauto. Nelivedon alipainehässäkällä saa heittää kuikkaa kun ei mahdu, mutta tilalle tulee hj:n mekaaninen keppiratkaisu. Takakardaani noin 15-20cm nafti mutta ei sekkää ole mikhää... hj:sta varaosia... Lootan palkille piti tinata uudet kiinnikelätkät. Ei mahoton homma...
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ laatikot vs LN65 laatikot Tekniikka & Jutustelu 20 23.12.2015 19:02
Myyty L200 vm-91 laatikot 1Chevy80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.10.2009 14:32
M: SJ410 -85 laatikot LaaLaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 01.08.2006 20:01
Rockyn laatikot Daidai Tekniikka & Jutustelu 1 24.04.2006 13:13
M: Hiluxin laatikot -MYYTY- IironSika O/M/V Muut 29 19.08.2005 14:34


Sivu luotu: 07:56 (GMT +2).