![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Turbon kotikorjaus.Tuossa pienessä päässä taas mietin suuruuden hulluja ja taitotason ylittäviä remontteja. No eikö se turbon remppa semmonen ole ![]() ![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Loistava asenne. Pistähän tänne sitte kokemuksia jos päädyt kokeilemaan!
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Oletko aivan vakavissaan?
Siis viritys? ahdin, ja kasataan autotallissa jakoavaimella ja hohtimilla?
Toki onhan niitä ahtimia myynnissä, missä siivistä puuttuu paloja yms, ja on otettu ajossa olevasta autosta toimivana. En itse ole koskaan omin silmin nähnyt, miten noita ahtimia korjataan; mutta jos korjaussarjassa tulee uusi akseli, mahdollisesti se ei ole enää tasapainossa vanhojen siipien kanssa? Ja uskoisin että kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten en uskaltais edes ruuvata siipipyörää pois ![]() Ja jos epätasapainossa, niin kestoikä lienee lyhtyt, joko kuluu, tai sitten akseli katkeaa, ja esim 3000 kierrosta sekunnissa pyörivä ahdinpyörä murentaa itsensä sekunnin murto-osassa murusiksi, jotka matkaavat kohti sylintereitä...... Ainakin joku japsiahdin, joko toyota tai mitsu, oli tasapainoitettu 2. kertaan, näkyi siipipyörässä hiontajälki n. 90 asteen päässä suuremmasta kolosta. Linkissä video, kuinka tasapainoitettiin käsivaralla turboja, sillonkun KORPPU oli "massamuisti", ja jos silloin pyöritettiin yli 200 000 rpm, niin paljonko nyt? http://www.youtube.com/watch?v=TMA5RFpGRbg |
#4
|
||||
|
||||
![]() ..
Kokeillaan varmasti, mut se et millon niin se on paljon vielä auki. Pitäs erinäiset muut osat käydä hakemassa ja auto pitää ajossa joululle asti. Ei auta kuin alkaa kattelee jos jostain sais ihan kaputt turbon, niin voisi samal roppaa ja auto oisi viel käytös. Ja hei lisä kyssäriä. Eli turbohuollossahan noi putsaa ja tarkistaa osat halkeamien varalta. Ok ymmärretään ja osataan ehkä itsekkin tehdä. Mut miten toi jos turbossa on siivet ottanut kiinni koteloon esim akselin katkeamisen johdosta? Jos kotelo on ehyt ja siellä on vain niitä tulleit naarmuja, niin ei kai niit tarvitse alkaa hiomaan tai muuten ihmettelemään. Ei kai ne niin paljon vaikuta ilman virtaukseen? Ja en jaksa oikein uskoa että se sen helpommin halkeisikkaan.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikä se "ahdistamo" siitä sen virtaavammaksi pelkkiä siipipyöriä vaihtamalla parane, kyllä sieltä tarttis jyrsiä/sorvata tilaa lisää. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulla meni kans GR:stä turbo, vein alkuperäisen turbon liikkeeseen ja siellä laitettiin uudet sisuskalut, ja samalla isompi imusiipi.. Kalliiksihan se tuli mutta kannatti kuitenkin. Hyvin on pelittäny jo 15kk.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() ...Lainaus:
![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#8
|
||||
|
||||
![]() ....
No niin. Nyt saa lukuja pöytään. Eli pelkkä painotus kotikunnostetulle turbolle onnistuu.(tosin finturbolla ei ilmeisesti) Hinta 45e-75e riippuen siipien putsaamisen tarpeesta. Uusi laakeri/tiiviste setti n.100e (kuulemma riippuu paljolti mallista,merkistä ja laadusta). Lisäksi tietenkin tulisi lisää hintaa uudesta akselista ja siivistä. Tosin autoa sen kummempaa tuntematta suositteli vaihtamaan vain imupuolen siivet. Kiitokset vaan Paulille informaation annosta
![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ei tuo pajoillakaan aina onnistu, noiden turbojen muokkaus ja takuu loppuu kk päästä kun muutoksen jälkeen on "viritys"turbo.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
ja jenkkilässä ei turbot maksa juuri mitään..eli siitä kun laskee kannattavuuden..
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ihminen sen turbon on tehnytkin niin eiköhän kunnon ohjeilla sen saa ihminen korjattuakin. Kyllä sitä kaikkea sopii yrittää. Ja kun kylällä levii huhu että olet itte korjannu turbon niin hetken päästä niitä on pöydällä riesaksi asti
![]()
__________________
Mersumies. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Meitsi on ny kasannu kahteen kertaan tuon oman patrollista peräisin olevan T03 garrettin. Eli kokeilin T04 ahtin painepuolta siihen siipineen päivineen , mikä oli vielä tuuma mitoilla, en tosin muista mitkä kaikki osat, mutta n. 300 tkm sillä on kohta ajettu. Voi olla että se räjähtää huomenna mutta wtf. kannattaa silti kokeilla.
Vaan jos tekee jotain koneremppaa tms. niin sitten vaan uutta ahtia tilallle ettei tee euron säästöllä muutaman tonnin vahinkoa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#13
|
||||
|
||||
![]() Tuommonen kun löytyy kotitallista, niin onnistuu ahtimen remppaus. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
En käyttäny missään painotuksissa eikä noista kokeiluista ollu perstuntumalla mitään hyötyä. Vaan joko meitsile on sattunu jo valmiiksi tasapainossa oleva ahti tai sitten vaan hyvää tuuria mutta tuo on ollu jo monta vuotta jokapäiväisessä ajossa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Takuuta ei ollut kun virikampe, montaa selitystä ja korjaushinta n.800 mutta nyt olis laitettu Garretin siivet kun kuulemma kestää paremmin... Sillä rahaa jo pikkuisen saa kokeilla kotonakin... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Turbon puhdistaminen? | Olsu | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 05.05.2011 23:50 |
Turbon kunnosta | Pafo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 24.01.2009 21:30 |
turbon huolto | Jesseh | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 20.04.2007 11:19 |
Lj:n turbon päivitys. | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 04.02.2007 18:24 |
Turbon huoltoa | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 14.09.2006 13:36 |