Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.02.2012, 17:20
Russel:n Avatar
Russel Russel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.05
Sijainti: Satakunta, Finland.
Viestit: 144
Perusasetus

Pickupin valinta


Eli työmatkan pidentymisen takia täytyy vaihtaa hilu tuoreempaan kulkineeseen ja nyt olis parikin vaihtoehtoa tyrkyllä......Mitsu l200 vm. 97-99 tai Nissanin King Cab vm. 97-99. Nyt tarvittaisiin näistä mielipiteitä puolesta ja vastaan, plussat ja miinukset???

Ps. LN65 hilu tulee myyntiin kun saadaan uudempi kulkine tilalle...jos joku tarttee!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.02.2012, 00:03
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Eikös huhujen mukaan tuon ikäinen kingi ole moottoriltraan melkoisen löyhä?? Kokeileppa haulla, pitäisi löytyä topicceja aiheesta Eikö uudempi hilux tule kysymykseen?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.02.2012, 17:20
Russel:n Avatar
Russel Russel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.05
Sijainti: Satakunta, Finland.
Viestit: 144
Perusasetus

Luin tossa muutaman topicin ja edelleen tarvitaan käytännön kokemuksia ko. autoista. Mitsussa kaiketi kansi sanoo poks jo pienillä kilometreillä mutta entäs nisun ongelmat??Tojosta pois siirtyessä lykkäänkö käteni paskaan kuinka syvälle näiden kahden merkin kanssa???
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.02.2012, 18:36
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

eikai tuon ikäses kingis vielä ihan löyhä kone ole, eiks ne löyhät tullu vasta 02--->
mutta perus kansi vaivoja ilmenee kaikissa ikä luokissa. toisissa vaan vielä herkemmin..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.02.2012, 13:57
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Itse suosittelen Ford Rangeria tai vastaavaa Mazda B2500 -99 -> vaikka ne eivät listalla olleetkaan. Hytti on tosin melko onneton, mutta jos ei lämmintä tilaa kaipaa penkkien takana, niin se ei ole ongelma. Tai sitten kun katsoo -02 -> niin niissä on jo pidempi hytti ja kaapparimallisesti aukeavat takaovet. Itsellä oli tuollainen -99 mallin Rangeri, jossa oli mittarissa 225tkm kun myin pois. Itse ajoin sillä kolme vuotta ja 40tkm ja sinä aikana ei mitään ongelmia ilmennyt. Moottorissa on ihan hyvin vetoja ja ainetta vie melko vähän. Isompia miinuksia siitä en keksi. Varsin hyvä oli ajaa maantielläkin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.02.2012, 14:29
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Löytyykö nyky pickupeista mistään jäykkää etuakselia?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.02.2012, 15:29
Matti- Matti- ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Lappi, Suomi
Viestit: 26
Lightbulb

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Löytyykö nyky pickupeista mistään jäykkää etuakselia?
Land Rover Defender lienee yksi, ellei jopa ainoa tuossa ikäluokassa. Onhan Hiluxia tuolloinkin vielä tehty jäykällä etuakselilla, muttei niitä ole Suomeen tuotu sitten 80-luvun uutena.

Mitsuista jos löydät paremmin varustellun mallin, niin niissä pitäis olla kytkettävää takaperän lukkoakin vakiona.

Sitten jotain luettavaa noin yleisesti:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/v...oiset-avolavat

Viimeksi muokannut Matti- : 18.02.2012 15:49
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.02.2012, 23:45
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gikseri Näytä viesti
Itse suosittelen Ford Rangeria tai vastaavaa Mazda B2500 -99 -> vaikka ne eivät listalla olleetkaan. Hytti on tosin melko onneton, mutta jos ei lämmintä tilaa kaipaa penkkien takana, niin se ei ole ongelma. Tai sitten kun katsoo -02 -> niin niissä on jo pidempi hytti ja kaapparimallisesti aukeavat takaovet. Itsellä oli tuollainen -99 mallin Rangeri, jossa oli mittarissa 225tkm kun myin pois. Itse ajoin sillä kolme vuotta ja 40tkm ja sinä aikana ei mitään ongelmia ilmennyt. Moottorissa on ihan hyvin vetoja ja ainetta vie melko vähän. Isompia miinuksia siitä en keksi. Varsin hyvä oli ajaa maantielläkin.
Uudemmista, noista kaappariovisista rangereista on sen verran kokemusta että polttoaineenkulutus oli järjetön uudelle autolle (12-18 riippuen kuormasta ja kelistä). Ja ilman webastoa paleli -20 kylmemmillä keleillä. Alusta on yhtä epäsuhtainen kuin yleensäkin noissa pikkareissa, eli löysä keula ja kova perä, muuten ihan hyvä ajaa.

E: Ja samalla voisin varoittaa noista mitsuista, ei ole kovin kestäviä. Firmassa oli kaksi 200 mallia ja kaverilla Pajero sport. Kakssatkuissa laatikoita ja kytkimiä on auottu alle sadan tonnin välein, Pajen remppakulut oli 7000eur/4v/150tkm, +huollot...

Viimeksi muokannut Jappi : 24.02.2012 23:49
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.02.2012, 11:20
BH50 BH50 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.09.05
Sijainti: Myllykoski, Finland.
Viestit: 10
Perusasetus

Itsellä työautona -99 King Cap, eikä voi pahemmin moittia. Uudesta asti ollu samassa firmassa eikä oo isompia remontteja tarvinnu tehdä. Toissa talvena tosin piti alkuperäset akut vaihtaa... Eihän se uudenpien veronen ole tehoiltaan ja mukavuuksiltaan, mutta luotettava käyttöpeli kyllä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.02.2012, 23:40
Russel:n Avatar
Russel Russel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.05
Sijainti: Satakunta, Finland.
Viestit: 144
Perusasetus

Mitenkäs tollaset 2. gen. Dodge Ramit???Kulutukset tietty japseja suuremmat mutta mites muuten...ruosteongelmat jne.?Koneethan niissä taitaa kestää lähes loputtomiin?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.03.2012, 18:19
Haggis:n Avatar
Haggis Haggis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.03.12
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 45
Perusasetus

Tarkoituksena olisi ostaa käyttikseksi Pick-Up lähinnä talvi käyttöön ja valinta apu/tiedot olisi tarpeen.
Seuraavilla kriteereillä hakemassa:
-Hintaa n.4000-10 000€
-Vuosimallia 1995 -> Uudemmat (2001 nissan)
-Takaveto ja tarvittaessa 4x4
-Alle 400tkm ajettu
-Turbodiesel manuaalina
-2 paikkainen

Näillä kriteereillä mielessä nyt pyörii Mitsu L200,Nissan Pick-up ja Toyota Hilux. Kokemuksia erityisesti näistä? Tyyppiviatkin kiinnostaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.03.2012, 18:59
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

vm.98 kinkkukaapin alla tuli menneenä viikolla vietettyä aikaa (vaihdeaski paskana) ja ei voinut olla huomaamatta miten on runko märännyt huonoon kuntoon. Eikä nuo pellit yleensäkään näyttäneet enää mitenkään erityisen pitkäikäiseltä.

Ainakin runkoa katselisin kriittisin silmin etenkin hytin takaa ja sisäpuolisia sivuja.

Mittarissa 250 tonnii ja auto on viettänyt pääkaupunkiseudulla suurimman osan aikaansa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 22.03.2012, 19:51
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Haggis Näytä viesti
Tarkoituksena olisi ostaa käyttikseksi Pick-Up lähinnä talvi käyttöön ja valinta apu/tiedot olisi tarpeen.
Seuraavilla kriteereillä hakemassa:
-Hintaa n.4000-10 000€
-Vuosimallia 1995 -> Uudemmat (2001 nissan)
-Takaveto ja tarvittaessa 4x4
-Alle 400tkm ajettu
-Turbodiesel manuaalina
-2 paikkainen

Näillä kriteereillä mielessä nyt pyörii Mitsu L200,Nissan Pick-up ja Toyota Hilux. Kokemuksia erityisesti näistä? Tyyppiviatkin kiinnostaa.
Ennenkuin ihastut johonkin ihmeen vähänajettuun ja edulliseen datsuniin niin...http://forums.offipalsta.com/showthr...ht=nissan+pick
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 22.03.2012, 20:04
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Oisko tuonikäset kuitenkin jo Nissaneita ?
Ite temmon ajot -82 P-U Datsunilla päivittäin enkä millään haluais uudempaan vaihtaa, eli päivittämään joutuu sillontällön raatoa. Kohta se jo helpottaa kun kaik on vaihettu.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 22.03.2012, 20:40
Haggis:n Avatar
Haggis Haggis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.03.12
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 45
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ennenkuin ihastut johonkin ihmeen vähänajettuun ja edulliseen datsuniin niin...http://forums.offipalsta.com/showthr...ht=nissan+pick
Nämä konerikot olikin tiedossa nissanista,joten nissanissa haku rajottuu 1995-2001 välille.

Millos Hiluxin,Pick-upin ja L200 kohdalla ei enään tarvi lukkoja pyöritellä navoista manuaalisesti?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 22.03.2012, 22:56
MakeG:n Avatar
MakeG MakeG ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.09
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 140
Perusasetus

Noissa ruotsin uustuonti kingeissä on lähtökohdat vähän paremmat. Jos siis kotimaisiin vertailee. Yleensä ne on Navaroita ja kaikilla kilkkeillä sekä joissain massat pohjassa jo uudesta pitäen. Sellasta kannattaa ehkä tähyillä. Itsellä toinen menossa joista eka vammautui kolarissa. Ei siis uupunut matkalla. Ihan kelvollisia nää on ajaa ja kuljettaa romuja ympäri pitäjiä. Tämä nykyinen mun roipe on 01 double cabi ja sillä saa kiskoa 3000kg jarrullista, joten ihan plussaa siitäkin.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 24.03.2012, 13:33
Russel:n Avatar
Russel Russel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.05
Sijainti: Satakunta, Finland.
Viestit: 144
Perusasetus

Mitenkäs viisas raati ratkaisisi ongelman: mitsu l200, 2001, ajettu 200tkm, magnum malli vaiko ln170 hilux, 1998, ajettu 200tkm??? Käyttö 60% tieajoa(työmatkat) ja 40% tieltä poistumisia(syksyn ja talven jahtikausi)!! Ja tietysti se virittely lähtee käsistä eli kummassa on parempi aihio virittelylle....korotukset, vinssi yms?? Luulen että nissanit jäävät laskujen ulkopuolelle....
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 25.03.2012, 00:41
Haggis:n Avatar
Haggis Haggis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.03.12
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 45
Perusasetus

Kiitti tähän asti saaduista vastauksista!

Sellainen vehje siis hakusessa että saisi ainakin nopeen nelivedon päälle/pois ilman autosta ulos menemistä. Missä malleissa tämmöinen toteutuu? ja mistä vm alkaen?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 25.03.2012, 12:44
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Tuota varmaan kaikissa automaatti lukollisissa tai miten ne nyt missäkin on toteutettu eli toisissa" katkaistaan" toinen vetari sähköisesti jolloin ainoastaa tasauspyörästön pikkurattaat pyörii takavedolla ajettaessa. Ei koko etuvoimansiirto.

Näissä on kait sitten tapauskohtaisesti se nelikon kytkentä sallittu joko liikkeessä tai pysäksissä.

Nuo manuaali lukot on taas siitä hyvät että ne kun kääntää syksyllä päälle ja keväällä pois niin sitä nelikkoa voi kytkeä päälle ja pois missä vauhdissa tahansa kunhan ei ruovi kytkentä hetkellä.Ainetta menee joku desi enemmän mutta kaikki maksaa.

Arkivehkeessä ei kai ole väliä kummat siellä on. Ehkä tuo automatiikka on "helpompi" ...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 25.03.2012, 15:21
Jaspa Jaspa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.03.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 11
Perusasetus

L200 -98


Morjesta!

Oon tässä kattelut näitä lava-autoja ja osut tommonen silmään tommonen -98 mallinen Mitsubishi L200.

Mitähän kannattais tarkastaa kun käy kattomassa? Lueskelin että niissä on ollut kansivikoja niin pystyykö sitä tarkastaan jotenkin onko kansi kunnossa?

Ja onko ton vuotisessa sitä ns. "juuttuvasiipistä" ahdinta?

Kiitos jo etukäteen aattelin täältä löytyvän tietotaitoo et saisin vastauksia kysymyksiini.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 26.03.2012, 09:54
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Pidät manuaalinavat kiinni niin kaikissa manuaalinapalukkoisissa. Ja oikeastaan kaikissa muissakin...
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 30.03.2012, 23:38
Haggis:n Avatar
Haggis Haggis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.03.12
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 45
Perusasetus

Mites määräytyy pickupilla sallittu nopeus? Siis milloin pitää kinnata 80km/h....
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 31.03.2012, 11:46
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Haggis Näytä viesti
Mites määräytyy pickupilla sallittu nopeus? Siis milloin pitää kinnata 80km/h....
Suunnilleen samalla tavalla kuin uzpeskitanilainen horoskooppi.

Eli paino versus maksettu autovero versus pickiksen käyttöönotto pvm.,suhteutettuna abs jarruihin ja kuskin airbäkkiin...

ELi kvt. (katov...u trafin sivuilta)
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 31.03.2012, 14:29
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Haggis Näytä viesti
Mites määräytyy pickupilla sallittu nopeus? Siis milloin pitää kinnata 80km/h....
Tais olla että omapaino yli 1800, ei abseja eikä kuskin airbagia niin kasikympin lätkä.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 01.04.2012, 17:36
Mojoman:n Avatar
Mojoman Mojoman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.03.07
Sijainti: Nänsesteri, Bermuda.
Viestit: 494
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Russel Näytä viesti
Mitenkäs viisas raati ratkaisisi ongelman: mitsu l200, 2001, ajettu 200tkm, magnum malli vaiko ln170 hilux, 1998, ajettu 200tkm??? Käyttö 60% tieajoa(työmatkat) ja 40% tieltä poistumisia(syksyn ja talven jahtikausi)!! Ja tietysti se virittely lähtee käsistä eli kummassa on parempi aihio virittelylle....korotukset, vinssi yms?? Luulen että nissanit jäävät laskujen ulkopuolelle....
Mulla oli aikonaan juurikin tuollainen Mitsu ja saman ikäine Hilukin.
Mitsulla ajoin paljon ja korottelin sen mukavaksi ja 33" mahtui allekin kun hieman avittelin. Ulkonäkö oli kyllä kohdallaan ja pidin autosta itseasiassa enemmän mitä Hilusta.
Mukavempi ajella ja kaikki jotenkin paremmin. Laatikko ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta kun vaihdoin sinne atomaattiloota öljyt, niin manuaalista tuli hiljaisempi ja vaihteet meni selvästi paremmin sisään.

Hilu oli mynädieselin virittämä ja sen kulkupuoli oli kunnossa, mutta kolhompi kampe se selvästi oli. Eli minun mielestä tienpäälle tuo Mitsu oli maukkaampi ja välillä jopa harmittaa, kun tuli myytyä se pois. Parempaa vastinetta saa samalla rahalla, tosin kun on aika hukata laite, niin Hilut helpompia myytäviä.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Maasturin valinta? Pajaeero Tekniikka & Jutustelu 11 31.01.2010 13:49
Sj 410 neliveto valinta aloittelia Tekniikka & Jutustelu 3 29.08.2008 17:14
Mig hitsauskoneen valinta PatrolMan Chit-Chat 8 04.12.2007 16:13
Magellanin valinta? TROOPER Tekniikka & Jutustelu 1 12.10.2007 20:38
Naisen valinta Rudolf This And That 0 04.11.2002 09:21


Sivu luotu: 04:49 (GMT +2).