![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Lj:n latausjänniteEli läjä alkoi lataamaan liian vähän. Ensin vaihdoin hiilet, tilanne ei muuttunut. Sitten hain motonetistä mekaanisen jännitteensäätimen, alkoi lataamaan yli 15v. Vaihdoin sen uuteen samanlaiseen, takuuta kun oli. Uusi säädin lataa kierroksilla jo yli 16v. Tyhjäkäynnillä kun on puhallin täysillä ja pitkät päällä niin jännite on ihan järkilukemissa, kierroksilla mennään heti yli 15v. Tyhjäkäynnilla ilman kuormaa n.15v kierroksilla yli 16v. Eli onko kenelläkään tietoa mistä vikaa kannattais ettiä? Toista akkua on kokeiltu ja maajohtoja putsailtu. Ensimmäisen motonetin säätimen ku takuuseen vaihdoin piti allekirjoittaa laput että jos maahantuoja ei siitä vikaa löydä niin minä maksan sen uudenki säätimen, eli ei oikeen monta kertaa viittis käydä niitä vaihtamas..
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Se vanha mekaaninen jännitesäädin ei mee rikki... Se vaan ryömii ajan myötä hiukan alavireeseen, mut se on helppo säätää.
http://www.telemail.fi/sampankotisivut/TechCar.html Tuolta löytyy ohjettakin siihen hommaan. Ei ollu vaikee säätää latausjännitettä siihen 14v kieppeille. Noihin motonetin tarviketavaroihin en oo ite koskenu sen jälkeen kun ostin sieltä sierraan vesipumpun joka kesti 5tkm. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Siellähän se lukikin.
Älä tee jos et osaa! Älä anna kaverin tehdä jos hän vain luulee osaavansa! Älä koskaan säädä säädintä viilaamalla kosketinpintoja! (pinnat menee rikki ja säädin särkyy) Jos säädät, teet sen kokonaan omalla vastuullasi! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
No mitäs haittaa 15v jännitteestä on?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
No hyvänenaika. Oon ollu aina sitä mieltä, et tollaset ohjeet sais tunkee sinne mihkä ei aurinko paista... Mitään ei opi tekemättä eikä tommosen jännitesäätimen roplaaminen mitään katastrooffia aiheuta vaikkei ihan putkeen meniskään. Toki kannattais olla säädettävä jännitelähde, jolla tarjoo kelalle jännitettä ja ohmimittari, jolla näkee milloin kärjet menee kiinni (vaikee silmällä nähä). 15v rupee oleen ehkä hiukan liikaa, voi alkaa akut kiehua jo...
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä aika kaukaista on 15v latauksella akkujen kiehuminen, vaikka olisi 16v latausjännite niin siltikään ei kiehuta.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
onks tälle jotain uuskemiallisfysikaalista todistavaa kaavaa ? vai onk vaan mutu kokemusta paskoilla vanhoilla tai umpinaisilla "huoltovapailla" akuilla ? minkälaisia lepojännitteitä akut mahtaa antaa kun niitä on ladattu tuolla 16 voltilla ilman kiehumista ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiluxin latausjännite? | js79 | Tekniikka & Jutustelu | 61 | 22.07.2015 08:34 |
HJ-61:sen latausjännite? | Muumi | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 30.12.2010 20:12 |
kinkg cap latausjännite | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.10.2009 13:18 |
Paljonko BJ-40:n latausjännite? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.02.2006 22:36 |