![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jeepi, mettällä kulku kosla.Noh Alotetaan tällekkin tämmönen pienimuotoinen rojekti toppiikki tuolle jeepille. Vähän tietoa ite autosta: Jeep Cherokee 4.0Ho bensa 4Wd -92? automaatti Tapahtunutta ![]() Auton ostin startti vikaisena samalta kylältä. Startti pyöri, mutta laiskasti. Lähti aina käyntiin niin en katsonut tarpeelliseksi vaihtaa sitä heti. Kävin muuttamassa auton omille nimille, ja yritettiin lähtä katsastus asemalta pois, starttaa... vaisusti kuin aina.. no tämä on jo vaisummasti kuin ennen ![]() ![]() ![]() ![]() Auton mukana tuli "karjapuskuri". Sen maalasin ja laitoin paikoilleen. Leimauskin olisi tämän kuun loppuun mennessä. Täytyy kuskin puolen helmaa vähän hitsata ja vaihella lamppuja kun on muutamia palanu muu mitä löytyy sitten katastuksen yhteydessä on sen ajan murhe ![]() Tulevaisuudessa olisi tarkoitus kahtella vähän parempaa rengasta alle (pääsiskin johonkin) ja korottaa vähäsen.. Myöskin vinssi olisi tarkoitus laittaa tuohon "karjapuskuriin" mutta epäilen että ei kestä kiinnitykset sillä.. On kiinni vain 4kpl 17mm kannalla olevilla pulteilla. mitä sanoo raati? Tämä on niitä pitkän ajan rojekteja.. Kertokaa vapaasti mikä olisi järkevä rengas koko tuonne alle, että mahtuu pyörimään ilman kaarien isonnusta. Myöskin korotukseen saa kertoa vinkkejä, kun en haulla löytänyt selviä vastauksia niin ei viitsi rueta arpomaan ![]() http://www.aijaa.com/v.php?i=6661738.jpg http://www.aijaa.com/v.php?i=6661765.jpg
|
#2
|
||||
|
||||
![]() XJ mettäkuntoisemmaksi.
Onnea hankinnan johdosta.
Tuollahan rakennetaan aika vauhtia tuollaista metsäkykyisemäksi: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=73593 vähemmälläkin toki pärjää jo pitkälle. Mielestäni kannattaa aloittaa maastotunkin hankinnalla jos metsään on menossa, maastotunkilla saa kiinni jännyttä autoa tunkattua ylöspäin ja sitä voi käyttää vinssin korvikkeena, puunsuoja liina, pylpyrä, sakkeleita, veto liinoja, sitten karkeampaa kumia, Insa turbo saharat on pitävät ja edulliset, alusta panssarit, korotus jouset ja iskarit 2" ylöspäin miltä tuntuu ja kuinka lompakko riittää, snorkkeli, lukkoperät, pyöränkaarien avarrukset, isompaa kumia, vinssi taakse, vahvempaa akselia, turvakaaret, tuossa jo rittää puuhaa vähäksi aikaa ja välillä travii rahaakin haalia kasaan jotta voi kaikki hankinnat tehdä. XJ:n hyviäpuolia on se ettää valmista palikkaa on paljon saatavilla ja se on kevyt, heikko kohta on kuullun mukaan hepposet ristinivelet joita rankemassa rymyytyksessä voipi paukka katki poikki vaan rauhallisemassa safaroinnissa kestänee kyllä. t.Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 05.09.2010 11:20 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onnittelut hyvästä offiaihiovalinnasta! Kun vertaa kaikkia ominaisuuksia - niitähän riittää käyttötarkoituksesta riippuen melkoinen liuta - niin Cherokee (tai Joukan mukaan Grandi
![]() No, tärkeintä ennen varusteiden hankintaa on tietää mihin laitetta aikoo käyttää. En lähtisi kauppaan ennenkuin olen ensin mutustellut mitä OIKEASTI tarvitsen, mutta voihan sitä lähteä ja ostaa peräkärryn täyteen vipstaakeja ja myydä sitten vaikka täällä ne kilkkeet, jotka eivät sovi "muottiin". Sulla on senverran hyvännäköinen laite, että ekaks suosittelen maltillista rengastusta (vaikka Insa Saharat 31*10,5-15). Ei kustanna tuhottamasti, ei vaadi modauksia, niillä ajaa ihan mukavasti ja laillisesti kadullakin ja metsässä pääsee riittävästi. Ilman korotuksia, lukkoja, panssareita saati vinssiä pärjää helpoilla safareilla, hiekkakuopilla tms, joilta saa lisämakua siitä, mitä auto / kuski vielä kaipaa harrasteen maustamiseksi. Kaverit jeesaa jos jää kiinni tai tulee muita pikkuropleemia sun muuta. Jos hinku nousee siitä sitten lisää, voi ostaa niitä kilkkeitä tai jopa valmiiksi rakennetun ei-niin-suorapeltisen metsähirmun paukutettavaksi päin puita ja kiviä. ![]() Tosta mun masiinasta voi ottaa jotain mallia, mutta mieti mikä on se sun oma juttu ja sitten tee se.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tarkoitus tällä kamppeella olisi päästä paikasta a paikkaan b metstästys käytössä (siirtymäajoa). eli pitkin metsiäkin tulee ajeltua ja silloin tällöin jopa huvinvuoksi möyrimässä.
itse ajattelin tosiaan sitä isompaa rengasta ja jonkun verran korottaa. myöskin se vinssi olisi tärkeä koska yksin tulee liikuttua paljon. myös se maastotunkki on kovasana jos sattuu rikkoutumisia välille.. Kysymykset tosiaan olisi näin alkuun. mistä halvimmalla Insa turbo saharat tms. 31-?-15" vanteelle (nälkä kasvaisi kuitenkin jos laittaisi aluksi pienemmät..) Entäs mistä sen jälkeen hommattaisi korotus sarjaa / miten näitä yleensä korotetaan? (keulasta nyt saa korkeamman kun vaihtaa toisenlaiset jouset) Mitenkäs peräpäätä? korotusta ei tarvisi tulla mahdottomia, koska kuitenkin pääsääntöisesti ajetaan "kohtalaisia" hiekkateitä ja kangas maastossa, tosin välillä joutuu myös möyrimään märissäkin paikoissa.. Tosin mielellään keulapää ja peräpää olisi samalla tasolla sivusuunnasta katsottuna, eikä keula taivasta kohden ![]() Ja kiitän jo nyt tulleista opastuksista harrastuksen pariin.! ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Palikkaa XJ:hin?
Itse tilailen suoraan ison veden takaa internettiä hyväksi käyttäen, aina on tullut halvemmaksi kuin suomesta ostamalla, haittana se että jos tulee väärä palikka niin sitä ei kannata palauttaa vaan pistää täällä myyntiin, kaikki ei USA:sta lähetä tänne euroopaan, niin silloin kanattaa etsiä suomesta rahtaus yritys joka tuo tavaraa sieltä tänne ja käyttää heidän palveluksiaan.
Jos tilaat suoraan USA:sta niin sähköpostitse kanattaa aina kysyä lähettävätkö suomeen ja mihin hintaan? Aikoinani tilasin XJ:hini 2" korotus sarjan www.4wd.com oystä niin tavarat tulivat alle viikossa. Itsellä olisikin jouten käyttämättömät, eteen 1,75" korotuspalikkat 50,- ja taakse 2" korotus lisälehdet 100,-. Pidempiä U pultteja ei ole. Laitan ne jokupäivä tuonne myynti osastolle. Suomestahan palikkaa voipi katsella www.jamant.fi ja www.4x4part.fi ainakin. Insoja olen ostanut itse Offivarusteesta karvan yli satku/ kpl. t.Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Täytyypäs pistää korvan taakse
![]() Sen verran on nyt asiassa edistytty, että huomenna lähen laitattamaan 31.10,5-15" rattaat vanteelle. Oli paikallisella rengas myyjällä sen verran edullinen sarja tiuhtina. 2kpl täysin ajamattomia ja 2kpl alla käytetettyä (ajettu 5km) Ei ollut kelvannut jollekulle koska olivat pienesti "täristäneet" niinkuin nuo nappularattailla lienee tapana maantiellä.. rattaan kuvio on reunasta karkea keskeltä sitten "sileämpi". Jos hommat onnistuu kuin suunniteltiin, niin huomenna on kuvia uusilla rattailla. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrollin kulku? | viikinki | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 25.08.2006 12:25 |
Valon kulku?? | ari | Kysy MäIteltä | 9 | 15.06.2003 22:12 |