Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.07.2010, 20:19
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Jeep Cherokee -99, "Kid Bro"


Hellou offarit!

Kaksi ja puoli vuotta on etsitty maasturia ja viimeinen vuosi nimenomaan Jeep (Grand) Cherokeetä todettuani sen olevan ainoa kaikki kriteerit täyttävä "oikea" maasturi. N. 30 autoa - siis Jeeppiä - on tullut vuodessa katsottua. Katsontareissuista voisi kirjoittaa romaanin, jonka sisältö olisi omanlaisensa hupi-kärsimysnäytelmä kaikenkuntoisista autoista ja varsinkin niiden omistajista... N. 5-6000km opettaa ettei kaikkiin puheisiin ja kuviinkaan kannata uskoa. Siperia opettaa. Toisaalta onhan se hyvä tietää auton tyyppiviat ja ominaisuudet perusteellisesti ENNEN auton ostoa.

No, vihdoin sitten viikko takaperin löytyi tämä. Nelilitrainen suora kutonen automaatilla, ajettu jotain 177tkm, NP242 jakis, UUDET 4,5" Rough Country -palikat ja 32" BFG AT:t. Ilmastointikin on. Sadettahan siis en pelkää (toisin kuin eräät offarit ) mutta mukavampi se on olla kovan katon alla ilmastointi päällä, niin ei hikoile kuski eikä ikkunat, satoi tai paistoi...

Vikoja ei autossa juuri ole, eikä pahemmin ruostettakaan, on ollut tosi hyvällä pidolla. Kulumista yms. tietysti sen minkä nyt 11v autossa on. Meininki oli tehdä tästä offipelin ja vaimon työauton yhdistelmä - kolmen auton ylläpito kun on "too much" - mutta taitaa jäädä haaveeksi. Toisaalta näin hyväkuntoista on sääli lähteä paiskomaan vasten metsien puita, kantoja ja kiviä, vaikka siltä tuskin tulee välttymään... Katsotaan nyt mitä ekat metsäkeikat tuovat tullessaan ja miltä auto sitten näyttää. Ehkä varusteisiinkin tulee lisäyksiä...

Suuret kiitokset:
1) Vaimolle siitä että kaikesta huolimatta hän oli lähes joka reissulla ja hengessä mukana, ja kesti äksyämistäni uuden harrastuksen aloitustuskissa.
2) Jamantille Jeepin tyyppivikojen ja ns. tarkkapaikkojen opastuksesta. Niistä yhtäkään ei muuten tiedetty HML:n Autokeskuksessa...
3) Panzerille, Kaitsulle, Angelolle ja kaikille muille MAC-miehille, joiden kyydissä olen saanut istua ja kysellä tyhmiä.
4) Joukalle pitkistä tarinoista Grandin alusta- ja rengasmuutoksista yms.
5) Kaikille muille niille, jotka olivat avaamassa "suuren tiedon ovia" offailun ihmeelliseen maailmaan.

t:
Hanski

Tässä tunnelmia puoli tuntia kaupanteon jälkeen.


Viimeksi muokannut WinChester : 18.06.2012 22:41
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.07.2010, 20:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.986
Perusasetus

Särmän näköinen peli, ei ne ostoreissut aina turhia ole vaikkei kauppoja tulisikaan, tietää sitten paremmin kun "se oikea" sattuu kohdalle. Nätit vanteet saatu omista maalaamalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.07.2010, 21:00
romurauta:n Avatar
romurauta romurauta ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: kokkola
Viestit: 236
Perusasetus

ryhdikkään näköinen ja varmasti mukavan hiljainenkin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.07.2010, 22:33
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Kiitokset kiitoksista.
Onnittelut toiseksi parhaasta valinnasta onoff autoksi, eipä tule mieleen mistä muusta uudehkosta autosta saisi käyttökelpoisen mukavan sekä kadulle että metsään kuin Jeep ZJ:stä ja XJ:stä. (ainakin "järkevässä" hintaluokassa)
Non ni, heti tulikin mieleen kolmas ("paras?) vaihtoehto eli Jeep Wrangel- 96 ja uudemmat, niissähän on 4-linkki kierrejousisysteemit.

Suosittelen lämpimästi hytistä säädettäviä iskareita, (Minulla Ranchot) , hyvienkin (eli löysien) jousien mukavuus tapetaan tehokkaasti liian jäykillä tai löysillä iskareilla. Oman kokemuksen mukaan kivikossa kovat iskarit estää korin huojumisen ja muualla löysät iskarit estää korin huomisen.
Kovilla jousilla on ihan sama mitkä iskarit on, koska mukavuus on jo valmiiksi kadotettu.
Minun mielestä mukavuus on sitä että auton kori ei heilu sinne tänne jolloin offijuomakin pysyy vain pisteessä A tai B.

Edelleen olen sitä mieltä, että oisit vaan ostanut ZJ:n, mikä oli alkuperäinen suunnitelmasi.
On nimittäin mukavuus ero melkoinen 4-linkki kierrejousitetussa ZJ:n takapäässä kuin lehtijousitetussa XJ:ssä.
Mikäänhän ei estä XJ:n laittamasta ZJ:n 4-linkkiä taakse, jolloin XJ on sitten jo lähes ZJ.
4-linkkikin edellyttää toki oikeanlaisia jousia (eli pehmeitä) ja hytistä säädettäviä iskareita.
kesällä 2011 esitän asian livenä, tämä on lupaus, vaikka oma ZJ on pitänytkin jo vuosia saada takaisin iskuun...
Rikkihän mun ZJ:ssä ei ole muuta kuin takaperän pinjoni laakeri, mutta samalla korjaus sessiolla on tarkoitus ehostaa hieman muutakin.

Nythän mie (siis tänään ja taas huomenna, kunhan vaihdan laturin) ajelen Range-76:lla, se kun meni tänään leimasta läpi, heti jälkinäytön jälkeen. Edellinen kerta olikin 2002. Itselläni kyseinen Range on ollut pihakoristeena vuodesta 2007.
Rangesta tulikin mieleen toinen mukavuus tekijä, eli ei ne kierrejousetkaan tee autuaaksi jos takapäässä on Rangen kolmiotuklvarsi, eikä Jeepin 4-linkkiä, niin heti ärsyttää takapään muljuaminen montuissa puolelta toiselle.
Sama vaiva katuautossani Jeep WJ:ssä, siinäkin on tuo typerä kolmiotukivarsi. (vaihdan WJ:n ZJ:hin. laittakaa privaa )
Rangen (otteessa 36" korkuset rinkulat) 3.1D laittanen kieroon, kunhan ekaks särjen siitä jotain muutakin kuin laturin.

Tämä mukavuus höpötykseni perustuu ihan siihen, että pidän oman ZJ:ni mukavuus tasoa asteikolla 4-10 tasolla 9 ja kaikki muut tapaamani autot ovat olleet välillä 3-7.

Tuuhan sunnuntaina Jatilaan ajelemaan, niin pällistellään. Jätän varmaan lauantain kulmakorven väliin, kun kuulemma Rangella voi mennä vain yhden kerran metsään.
Viimeiset metsään lähtö vinkithän saa totutusti offivarusteen kahvipöydästä, tänään KooPeeltä.
huom. tämä ei ollut Offivarusteen maksettu mainos, tänäänkin join vain 4 kuppia kahvia ostamatta mitään.

/Joukka
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.07.2010, 12:26
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Kyllä se ZJ olisi tullut hommattua, vaan mukavuustekijät mullakin ratkaisi hankinnan. Mulle niitä on mm. kangaspenkit ja ilmastointi. ZJ:ssä pääsääntöisesti on nahkaa, jolla meikäläisen hikoiluun ilmastointikaan ei auta. Myös 242 aski on harvoin ZJ:ssä. Yhdessä se oli, mutta omistaja hinnoitteli itsensä ulos, eikä tuntunut tietävän väitteistään huolimatta sitä että ZJ:ssä EI ole ajonvakautusta EIKÄ sutimisen estoa EIKÄ hänen autossaan ollut alustankorotustakaan EIKÄ 242-loota maksa puolta auton hinnasta... Taisin mainita aloituksessa jotain autojen omistajista...

Tässä masiinassa on ilmastointi, 242 aski, uusi 4,5" korotus, uudet 32" renkaat (vaikkakaan ei parhaimmat offailuun), ajettu ja hinnoiteltu inhimillisesti sekä koppa ja sisusta AIVAN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN SIISTEJÄ!!! Vaikka vetohommissa mukava vakkari puuttuukin, eikä tuota ehkä uskalla antaa muijalle peruutettavaksi pomonsa Mersun yli (vai oliko Volvo, ihan sama ), niin kaikista läpikäydyista vaihtoehdoista tämä oli "mukavuustekijöiltään" sellainen, johon vain oli käytävä heti kiinni. :-) Katotaan miten tämä laji nyt ottaa tulta, josko seuraava rassi on sitten vaikka joku potkumopo offailun käydessä tympimään.

Jatilaan meininki tulla, katsotaan onnistuuko.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.07.2010, 18:39
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Kilpavarustelu sitten alkoi oheisella armeijan laatikolla (liekö kranaatteja varten vaiko mitä?). Maalasin lootan "kenttävihreä 2:lla", uusin yhden salvan ja puolet ruuveista sekä vaihdoin saranat toiselle puolelle; mahtuu paremmin. Tein jokusen välilevyn / lokeron ja kiinnitin lattian valmiisiin kiinnikkeisiin. Lienee armeijan laatikkosuunnittelijat olleet Jeepillä liikkeellä, kun mahtui juuri paikoilleen ilman mitään sovittelua!

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.07.2010, 16:09
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Rompetorin ostoksina laatikon väritykseen sopiva jerrykannu ja työvalo piuhat juotettuna asennusta ja syksyn pimeitä odottaen. Laatikkoon ilmeistyi oleellinen turvallisuustarra.



Uusi tuplanivel takakardaani odottelee vielä uutta sopivaa yokea Ameriikoista ennen paikalleenasennusta. Kun laatikon drop-down -kit vielä lähtee samassa yhteydessä, niin johan rupee olemaan maavaraa!



Seuraavaksi sitten odotellaan uutta karheampaa rengastusta...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.07.2010, 14:11
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Tässäpä sitten uudet renkaat alla. Entiset hienompikuvioiset BFG A/T:t on 32x11,5-15 ja uudet Insa Turbo Saharat 31x10,5-15. => uusilla kumeilla auton saa leimaan ja etenee paremmin maastossa, vanhoilla taas ei.



Eikä tule ulos lokareista!



Uudessa kumissa (oik.) kulutuspinta on leveämpi - vaikka pitäisi olla tuumaa kapeampi. Itse rengas sensijaan on kapeampi.



Halkaisija on suurinpiirtein sama. Vanhoilla mittarissa 80km/h, GPS:llä todellista 84km/h, uusilla 83km/h.



Seuraavaksi nämä luonnossa paljon kamalamman näköiset siirtorengasvanteet menevät hiekkapuhallukseen ja maalaukseen.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 10.08.2010 11:48 Perustelu: typo
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.08.2010, 11:48
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Vanteita odotellessa "oikea" yoke (vasemmalla) tuli Ameriikoista. Meinasi tulliäijä periä maksut 120$ osasta, vaikka se tuli perille ilmaiseksi. Olisi pitänyt lähettää viallinen (oikealla) takaisin tai osoittaa se tuhotuksi, mutta järki voitti. Eihän tuolla vanhalla mitään tee, kun on 1/2" lyhyempikin.

Nyt sitten ostamaan kierretappia ja lukkoliimaa, kun kiinnityspultille vihdoin löytyi reikä!



__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.08.2010, 21:53
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Jakolaatikon drop-down-kit vielä paikoillaan (vinotuen pultti ja spacer jo irti)...



...Drop-down -satsi irtipois ja ehkä kohta myyntiin...




... loota kiinni ja VOT, johan tuli 30mm lisää maavaraa!



Sitten vielä ennen kardaanin asennusta on menossa paikalleen alkuperäisiä vähän korkeammat takariipukkeet korjaamaan korin asennon paremmaksi ja etuperäpanssari estämään vaurioita.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.08.2010, 21:53
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Tässäpä sitten tuolla edellä olevan kuvan kupansyömät on-road - vanteet hiekkapuhallettua ja jauhemaalattuna sekä renkaat asennettuna. Aallon Teollisuusmaalaamo Tervakoskelta teki hommat, nopeasti ja edullisesti; voin todellakin suositella!

Pitää vielä funtsia laitanko vanhat keskiöt sellaisenaan - vanteiden väri sattui aikalailla niihin - vai laitanko esim. kuppien "Jeep" -tekstin tai koko kupin samalla vihreällä kuin kori. Muovipalikat nääs eivät kestä kuivatusuunin +200°C lämpöä...


__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.08.2010, 20:25
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.358
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tässäpä sitten tuolla edellä olevan kuvan kupansyömät on-road - vanteet hiekkapuhallettua ja jauhemaalattuna sekä renkaat asennettuna. Aallon Teollisuusmaalaamo Tervakoskelta teki hommat, nopeasti ja edullisesti; voin todellakin suositella!

Pitää vielä funtsia laitanko vanhat keskiöt sellaisenaan - vanteiden väri sattui aikalailla niihin - vai laitanko esim. kuppien "Jeep" -tekstin tai koko kupin samalla vihreällä kuin kori. Muovipalikat nääs eivät kestä kuivatusuunin +200°C lämpöä...


Ai ne maalaa vanteita kumit päällä, ku eihän nuo katupyörät varmaan ole maastoauton alle tulossa Laitat niihin keskiöihin autosi nimen, vähän niin kuin Japellakin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.08.2010, 20:32
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Ja sitten jakiksen akselia auton alla rälläkällä lyhentämään. Tuplanivelkardaanin joustovara on ruhtinaalliset 3", eli jotain 80mm. Kun mittaa jouston aukeneman auto pyörillään ja sitten takapää maasta irti (siis lehtijouset roikollaan), niin aukenema lisääntyy vain vaivaiset 3-4mm, eli jotain 1/8"!

Kannattaa muuten olla noiden mittojen kanssa tarkkana. Kardaanin ohjeen mukaan akselia pitää kyhentää niin paljon, että tuo 3" joustovara tulee käytetyksi kokonaan. Järki siis lyhennyksessä käteen. Tätä lyhensin n. 1", olisi riittänyt puolikas. Silloin akselin pään karkaisu olisi vain poistunut. Nyt rälläköin muutaman ekan millin ensin pikkurälläkällä - jotta karkaistu booriakseli alkaa katketa ja sitten loput "sytkyllä" lyhyellä metalliterällä, ettei porattava kohta karkene. Olisi varmaan mennyt ihan rautasahallakin. Apukuski vaan penkille, kone käyntiin, pakki päälle (EI KAASUA!) ja rälläkkä laulamaan. Kässäri tietysti päälle ja pulikat etupyörien molemminpuolin ettei tule pirssi päälle.



Pätkä pois ja reikää päähän. Appiukon avustuksella meni vielä suoraankin. On meinaan melkonen akrobaattifakiiri, joka tuon reiän ja kierteen itsekseen poraa auton alla. Suuresta maavarasta huolimatta työasento on tosi veemäinen ja voimaa reiän tekoon tarvitaa sikäli paljon, että jos vielä suoraan meinaa saada, niin sivustapäin pitää johkun opastaa ettei tule kyljestä läpi! Alkureikä kannattaa tehdä yoken reikää hyödyntäen niin isolla poralla, mitä reikään mahtuu. Me tehtiin 30mm syvä kierrereikä ensin 2.5mm, sitten 6mm ja viimeinen 8mm. Loota asentoon "P", niin akseli ei pyöri mukana. Vaikka reikä ei ihan keskelle sattuisikaan, niin viimeisen porauksen keskikohtaa voi vielä säätää jonkun millin sivuun ennen kierteen tekoa. Muuten tulee ongelmia kiinnipulttauksessa. Tärkeintä on tehdä kierre akselin suuntaisesti.



Sitten vain 3/8 kierre. Ensin terä poralla niin pitkälle kuin menee (toinen katsoo vierestä että menee suoraan) ja sitten loput jakarilla vääntäen.



...ja siellä se on yoke paikoillaan kierre liimalla kiinni.



Loput asennuskuvat tulee, kunhan saadaan jousien riipparit kiinni. Taitaa joutua irrottamaan vetokoukun ja tankin panssarin... EDIT: ÄLÄ ******SSÄ IRROTA!!! Riipukkeet irtoaa ilmankin.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 19.08.2010 18:19
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.08.2010, 20:45
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS
Ai ne maalaa vanteita kumit päällä, ku eihän nuo katupyörät varmaan ole maastoauton alle tulossa Laitat niihin keskiöihin autosi nimen, vähän niin kuin Japellakin.
No juu eihän sitä sentään ukkomiehet kumi(t) päällä. Ja siirtorenkaathan nämä. Voi reissata, jos muut kulkupelit on pajalla. Mikäs "nimi" sillä Japen autolla on ?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.08.2010, 07:50
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Mikäs "nimi" sillä Japen autolla on ?
Rodeo Drive.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.08.2010, 08:33
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Juu mää jo mietin käänteispsykologisesti, että jos tää olis "Low Rider", kun noita korotustuumia on reilusti enempi kuin laki sallii ja lisääkin on vielä tulossa, tais sitten Myth Buster => "Bust Myster" (= "Tissimysteeri"), mutta tuo vaatii vielä hiomista... Kupit taitaa kuitenkin jäädä orkkikseksi.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.08.2010, 18:18
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Taasen päivityksiä varusteissa.

Tässä uusi ja vanha takajousen riipuke. Verrokkina 23mm hylsy. Lyhyemmässä säädössä on n. 50mm enemmän nostoja kuin vakiossa. Pidemmässä n. tuuma lisää. Korotusta tulee noista suunnilleen puolet, kun korottaa vain jousen toista päätä. Vinkkinä muuten kaikille niille, joilla on vetokoukku / tankin panssari: NIITÄ EI KANNATA IRROTTAA, riipukkeiden yläpäät ovat kiinni rungossa olevissa kierteissä, ei siis läpipulteilla kuten alapäät.



Takariipuke paikoillaan, taustalla irroitetun ja kiinnitetyn panssarin sekä vetokoukun pultit:



Jeeppi istuu nyt ryhdikkäämmin ja ihan rekisteriotteen milleissä. Ihan kuin korotussarjasta olisi jäänyt riipukkeet puuttumaan...?
Huomaa "Jeep" tekstit vanteiden keskiöissä korin värisenä! Vähän aneemisen näköinen näillä siirtorenkailla...



Seuraavaksi pitäs sitä etupanssaria asennella...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 20.08.2010 12:21
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 22.08.2010, 09:45
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Tuli tässä asennusprojektien välissä mitattua nostotuumia. Edessä on navan ja lokarin välissä tasan 23" ja takana 22 ¼". Jos / kun vakio tuumaluku on 17", niin silloinhan korotusta on edessä peräti juhlavat 6"!!!! toisaalta kun tehtaan up-country -paketti on vakiota tuuman korkeampi ja asennettaessa vinssipuskuri eteen jousitus varmaan tippuu puolikkaan tuuman, niin sittenhän sitä ollaan luvatussa 4 ½ tuumassa... Toi kuus tuumaa kuullostaa silti paremmalta. Siitä vois jopa vääntää jotain nimeä autolle. Mitenkähän olis "Sex Drive"...?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 22.08.2010, 13:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.986
Perusasetus

En oikein ymmärrä tollasia "siirtorenkaita".... on niin hönön näköinen ja täysin turhaa jumppaa vaihdella kumeja monta kertaa kesässä. Miks ei vois ostaa pinnotettujen sijaan jotkut kunnolliset kolmeyköset joilla voi ajaa mukavasti vaikka Hangosta Inariin? Vaikka Coopperin STT:t. Pinnan karheus ja renkaan runko riittää varmasti offitouhuihinkin, mutta silti mukavat, pyöreet ja kulutusta kestävät maantielläkin.

Talveks sitten jotku toiset oikeat 31" nastarenkaat. Jeepin tapauksessa kun vielä istuvat virallisesti ja nätisti myös orkkisvanteille.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 22.08.2010, 15:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Takariipuke paikoillaan, taustalla irroitetun ja kiinnitetyn panssarin sekä vetokoukun pultit:



Jos ylläoleva kuva on otettu kun auto on neljällä tassulla tasaisella pinnalla, niin tuon riipukkeen asento on aika huono. Onneksi ei sentään sojota eteenpäin, mutta pitäisi olla jonkin verran taaksepäin, niin kulkisi tiellä huomattavasti mukavemmin ja olisi noita joustojakin tarvittaessa käytettävissä enemmän.

Tuo on aika tyyppillinen ongelma korotetuissa Cherokeissa, minkä voi korjata parillakin eri tavalla. Helpoin on "bumerangi"- riipukkeet, niin asettuu kulma paremmaksi ja ei myöskään ota riipuke isommissa joustoissa niin helposti osumaa korin kiinnikkeeseen. Jos sinulla ei ole aikomusta käyttää tuota isompaa korotusta riipukkeissa, niin leikkaa ihmeessä ylimääräiset hännät pois.


Asiallisen näköinen peli kun on siisti ja suorapeltinen, mutta vaihda hyvä mies nuo pizzaleikkurit alta pois ja laita kunnon renkaat
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 22.08.2010, 16:22
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Musta on hienoa vaihtaa renkaita! Se on hyvää hyötyliikuntaa, siitä saa näppinsä ja naamansa mustaksi ja siitä puolestaan tulee kunnon äijäfiilis!

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 22.08.2010, 16:31
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Oisko teilllä kokeneimmilla kommenttia tähän topiikkiin ja kardaanin värinäongelmaan? Kuvien mukaan pitäs kaikki kulmat sun muut olla OK, vaan eipä ole.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=72626
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 22.08.2010, 17:24
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
En oikein ymmärrä tollasia "siirtorenkaita".... on niin hönön näköinen ja täysin turhaa jumppaa vaihdella kumeja monta kertaa kesässä. Miks ei vois ostaa pinnotettujen sijaan jotkut kunnolliset kolmeyköset joilla voi ajaa mukavasti vaikka Hangosta Inariin? Vaikka Coopperin STT:t. Pinnan karheus ja renkaan runko riittää varmasti offitouhuihinkin, mutta silti mukavat, pyöreet ja kulutusta kestävät maantielläkin.

Talveks sitten jotku toiset oikeat 31" nastarenkaat. Jeepin tapauksessa kun vielä istuvat virallisesti ja nätisti myös orkkisvanteille.
Käyttäähän ne crossipyörissäkin katusliksejä, se on sitä supermoto fiilistä )))
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 29.08.2010, 10:16
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Selvittelyjen jälkeen näyttää siltä, että värinöiden syynä on takakardaanin eri päiden ristikoiden välinen väärä kulma. Pitäisi olla 0°, mutta on jotain 10-15°. Kyseessä on valmistusvirhe, vaikka on täysin uusi keppi. Ei saa kohilleen booreja eri asentoon asettelemalla. Eipä sitten muuta kuin viedään Ko-Metille Espooseen ja koitetaan saada kulmat kohilleen ja keppi tasapainoon.

Radiokin toimii taas, mutta joku aiemmin autoa laittanut sähkömies on polttanut vahvistimesta toisen etukanavan ja liittänyt molemmat etukaiuttimet samaan vielä toimivaan kanavaan! Eipä ihme, ettei oikein ole soundeja. Vaihdetaan sitten joskus koko toosa ja laitetaan etupelti niitä "namiskuukkeleita" varten. Takatyövalohan oli jo tallin hyllyllä odottelemassa asennusta...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 29.08.2010, 19:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

No, hyvä että ainakin selvisi kardaanin ongelma. Vituttaahan se tehdasuutta kardaania alkaa heti korjauttamaan, mutta ainakin tuolla Ko-Metilla tekevät yleensä hyvää jälkeä. Eikä ole ihan kauhean hintainenkaan..

Itte pitäisi mennä sinne teettämään jossain vaiheessa uusi takakardaani, kun nykyinen jää akselin siirron myötä ~15cm lyhyeksi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 Traveler O/M/V Ajoneuvot 10 10.06.2009 23:18
Myydään jeep cherokee kaiffari O/M/V Ajoneuvot 0 14.04.2009 21:41
Jeep Cherokee 4.0?? mattijun Tekniikka & Jutustelu 2 30.12.2008 16:33
Jeep Cherokee Xj vm.-89 O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2006 19:48
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 06:23 (GMT +2).