Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.03.2010, 19:15
Setä Setä ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.12.04
Sijainti: Janakkala
Viestit: 538
Question

Päkolämpömittarin paikka?


Eli otsikon mukaan, olisiko parempi ennen vai jälkeen turbon?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.03.2010, 19:31
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Ennen, siellä se lämpö on.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.03.2010, 19:46
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Samaa mieltä kun edellinen ja vielä mielellään sillai että se olis siinä juuri ennen turboa, eikä niin että se mittaa pelkästään yhdestä sylinteristä tulevaa pakokaasua. Ainoa ikävämpi puoli on että jos se anturi murenee ja kokkareet menee turbon läpi, niin ei tee hyvää jälkeä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.03.2010, 20:02
Numppa:n Avatar
Numppa Numppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.05
Sijainti: Mäntsälä, .
Viestit: 313
Perusasetus

Tuata...... En ole autopuolta käyny, niin on tarvinu oppineita kuunella...
Ahtimen jälkeen, sieltä puolelta se mittaa jos putki alkaa ahdistaa ja lämmöt nousee.

Näin neuvottiin 6,5td koneeseen laittaa, moottorirakentaja ja turbohuolto kummatki.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.03.2010, 21:06
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Numppa Näytä viesti
Tuata...... En ole autopuolta käyny, niin on tarvinu oppineita kuunella...
Ahtimen jälkeen, sieltä puolelta se mittaa jos putki alkaa ahdistaa ja lämmöt nousee.

Näin neuvottiin 6,5td koneeseen laittaa, moottorirakentaja ja turbohuolto kummatki.
Toimiihan se siellä turbon jälikipuolellakin,mutta mitä lähempänä varsinaista palotapahtumaa sitä kuumemmat on kaasut.
Varmaan useammassa tapauksessa ahdistaa itse ahdin enemmän ku putkisto.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.03.2010, 21:25
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Jos perse kestää niin jokaiseen primääriputkeen omansa, jos ei niin kollektoriin, ennen turboa jokatapauksessa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.03.2010, 09:13
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Numppa Näytä viesti
Ahtimen jälkeen, sieltä puolelta se mittaa jos putki alkaa ahdistaa ja lämmöt nousee.

Näin neuvottiin 6,5td koneeseen laittaa, moottorirakentaja ja turbohuolto kummatki.
Ahtimen jälkeen on lämpötila alempi kuin pakosarjassa. Ahdistava putki ei nosta lämpötilaa vain ahtimen jälkeen, vaan koko systeemissä.

Jos oikean tiedon pakokaasun lämmöstä haluaa, niin ennen ahdinta se pitää mitata. Ahdin ottaa toimintaansa energian niistä pakokaasuista, jolloin kaasujen lämpötila laskee. Ahtimen aiheuttama lämpötilan pudotus ei ole moottorin kuormitustilanteesta riippumaton vakio, vaan se vaihtelee. Ainoa oikea tieto saadaan siis pakosarjan puolelta.

Pikainen googletus löysi tällaisen jutun, jossa mainitaan ahtimessa tapahtuvan jopa 500F lämpötilan lasku osakuormalla:http://www.bankspower.com/techarticl...t-is-important
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.03.2010, 12:31
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Ja jos diesel koneeseen on menossa niin eiköhän noi kaikki pakolämpöanturit sen kestä, dieselit kuitenkin käy viileempinä kuin bensakoneet. Kyllä sieltä sulaa männät ennen anturia.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rekisterikilven paikka Killman Tekniikka & Jutustelu 37 22.08.2016 07:53
HC paikka KANGASALA Teemu Tapahtumat 33 04.05.2007 19:35
Riipukkeiden paikka Calmari Tekniikka & Jutustelu 5 26.03.2006 10:33
'69:n ulkopeilin paikka? Vuosimallit 1968-1982 0 29.07.2003 14:42


Sivu luotu: 11:59 (GMT +2).