![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Vinssikoukku?Vinssien vetoteho ilmoitetaan perinteisesti "lipseissä" (lbs), jonka näppärä jätkä muuttaa kiloiksi. Ilmoitettu teho on ilmeisesti joku laahausteho? Ei kai 13000 lbs vinssi nosta kuutta tonnia ilmaan? Nosto välineissä sen sijaan puhutaan nostotehosta. Eli, kysymys kuuluu: Kuinka monen tonnin nostokoukku riittää minun 13000 lbs (vai oliko se 12000 lbs) kiinan vinssiini? Kahden-kolmen tonnin nosto koukut ovat silmämääräisesti samaa luokkaa. Ensi tiistaina minulla on mahdollisuus kysyä tätä asiaa mieheltä, joka on myy työkseen nostovälineitä. Mutta ajattelin kysyä tätä ensin "asiantuntija raadilta". ![]() Tottakai varmanpäälle pelaamalla homma onnistuu, mutta olisi kiva tietää onko näissä veto/nostotehoissa joku logiikka olemassa.
|
||||
|
||||
![]()
En tiiä, hakliftiltä ostin 10 millin vaijerin (5970 kg) ni 6 tonnin koukku oli laitettu. Meleko iso on.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa mun virvelissä on just 10 mm vaijeri. Koukku vaan ei oikein täytä mun laatustandardeja. Mm liian pieni kita, jos aikoo käyttää liinaa puun suojana.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja noissa nostovälineissähän taitaa olla aika reilu varmuuskerroin. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...rohkenen epäillä nostoa...
|
||||
|
||||
![]()
Ymmärtääkseni auton vinssejä ei oo tehty nostokäyttöön.. kai ne tietysti jollain väkipyöräsysteemillä varmaan nostaakin, mutta jaksan epäillä että esim. 10k lbs vinssi nostais suoraan ylös 4600kg:n taakkaa..
|
|
||||
|
||||
![]()
Proto-sisuissa on muistaakseni 5 ja 7 tonnin vinssejä. En ole aivan varma kumpi mun autossa on. Mutta miksi proton vinssissä on 16 mm vaijeri, ja kiinalaisessa 10 mm? Kummankin ilmoitettu vetoteho on samaa luokkaa. Onko kiinalainen vaijeri sen verran perempaa kuin suomalainen?
![]() Vetääkö tuo iso, mekaaninen sisun vinssi sen 5 tai 7 tonnia suoraan taivasta kohti? Tälläisessä uskossa olen ollut. Mutta mitä tekee pieni, mutta yritteliäs kiinalainen? Nouseeko proto sillä ilmaan? Tätä vahvasti epäilen. ![]() Lopuksi todettakoon, että kiinanpommi on menossa pajeroon. Siinä sen vetoteho riittää varmasti.
|
|||
|
|||
![]() PASISSA onkin vaan 3.5 tonnin vinssi,muistaakseni. Alle en menis tupakoimaan jos jotakin vinssin varassa sattuskin roikkumaan. vinssinjarrua ei tainnu sen kummemmin ollakkaan, sen mitä hydraulimoottori jarruttaa. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Esitteen mukaan pasissa on 10 tonnin, masissa 8 tonnin, ja A-45:dessä 6.5 tonnin vinssi.
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin testaamani 12000lbs:n vinssit (n. 10 kpl) vetää vaaka-anturin mukaan suurinpiirtein 5500kg.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
||||
|
||||
![]()
TML, T-max, come-up