Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.06.2008, 19:40
petrool:n Avatar
petrool petrool ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.05
Sijainti: Kyyjärvi, Finland.
Viestit: 385
Cool

patrollin moottori(t)


eli alkaa olla sd33t remonttia vailla ja pihassa olisi hyvä kuntoinen vapari kone kysymys kuuluu kestääkö vapari jos siirrän nykyisestä koneesta turbon,ja käykö syöttöpumppu turbollisesta vapariin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.06.2008, 19:56
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.817
Cool

kestää oman aikansa,turbo, imu pako sarjat,syöttö pumppu vaan vapariin niin pääset helpoimalla,pitäis käydä kaikki paikoilleen ilman ihmeempiä virityksiä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.06.2008, 10:26
petrool:n Avatar
petrool petrool ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.05
Sijainti: Kyyjärvi, Finland.
Viestit: 385
Perusasetus

olikos vaparin ja ahdetun kansissa eroja?onko ahdetussa enempi vesireikiä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.06.2008, 15:25
juhoke:n Avatar
juhoke juhoke ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.04.07
Sijainti: lahti, .
Viestit: 641
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petrool Näytä viesti
olikos vaparin ja ahdetun kansissa eroja?onko ahdetussa enempi vesireikiä
On siinä neljä pientä vesireikää enemmän, mutta ei se mitää haittaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.06.2008, 10:31
landruiseri landruiseri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: kuopio
Viestit: 574
Perusasetus

itse tarviisin kans vähän neuvoja, tuli just haettua alkup. turbo patrolli pihaan tarkotuksena siirtää turbo hilut vapariin. onko mitään mahdollisuuksia saada toimimaan vaparin vakio pumpulla? jos on niin mitä silloin joutuu tekemään, mahd yksinkertaiset ohjeet jos joku osais kirjotella
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.06.2008, 12:07
pasi1:n Avatar
pasi1 pasi1 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 09.10.06
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 893
Perusasetus

kaikkein helpoin ja nopein ratkaisu sun tilanteessa on laittaa koko moottori siitä turbosta vapariin se käy sinne ihan suoraan kaikki johdot ja liittimetkin käy.painelaakerin sekä kaasuvaijerin joudut laittamaan siitä turbollisesta näin olen itse pariin patrolliin tehnyt. Huhu puheitten mukaan pumppu sekä pako/imusarja ei mene ihan heittämällä siihen vapariin.mutta varmaks en voi sanoa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.06.2008, 13:13
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pasi1 Näytä viesti
Huhu puheitten mukaan pumppu sekä pako/imusarja ei mene ihan heittämällä siihen vapariin.mutta varmaks en voi sanoa.
Oman kokemuksen mukaan turbon pakosarja EI käy vaparin imusarjan kanssa, ei vaan mahdu yksinkertaisesti koska ottaa toisiinsa kiinni.
En näe estettä sille jos vaihtaa vapariin turbon pako- SEKÄ imusarjan, jäi kyllä kokeilematta kun kerkesin hävittämään turbon imusarjan asennukseen mennessä että varmaksi en kuitenkaan pysty sanomaan.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.06.2008, 15:22
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.817
Perusasetus

turbon imu ja pako sarja ja imu sarjaan saa väli laipalla kiinni vaparin kaasu läppä sydeemin,tosin miten hyvin se toimeen ennen turboa niin en pysty sanomaan mitään.
sillin saa vaparin pumpun käyttöön.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.06.2008, 17:30
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Tämmöstä on havaittu, jakopää eri hammastuksella jos eri öljysuodattimet eli vanhempi moottori patruunalla ja karkeampi hampainen jakopää, hammasrattaat vaihtokelposia. Vaparin ja turbon syöttöpumpun pyöräsä eri keskipakoennakot. Turbosa isompi öljynlauhdutin, öljypumppu ja kytkin. Turbosa paksumpi kannentiiviste ja muutama vesireikä enempi. Eli kaikki muut osat vaihtokelposia paitsi vaparin ja turbon imu/pakosarjojen sekotus ei onnistu muokkaamatta. Omasta mielestä paras sekotus tähän mennesä vaparin lohko, alimmat männänrenkaat pois, vaparin kannentiiviste, turbon syöttöpumppu+ennakkopyörä, öljypumppu, vauhtipyörä+kytkin ja garretin t3 issoimmilla siipikoilla. Vnt turbo ois parempi mutta kestävyys ongelmat kärsi liikaa. Vaparin pumpulla saa paremmat tyhyjäkäyntiväännöt ja hj60 toyotan pumppuki passaa reikään, vaparin elementti 6mm, turbon 6.5mm ja hj 7mm.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=236
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.06.2008, 19:37
petrool:n Avatar
petrool petrool ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.05
Sijainti: Kyyjärvi, Finland.
Viestit: 385
Question

täytyypäs suunnitella miten tekee.Vois olla paras konsti laakeroida ja rengastaa tuo turbo mylly ja ettiä jostain hyväkuntoinen isompi turbo ja jättää vapari kone varalle.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.06.2008, 22:10
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

mitä eroa noilla vaparin ja turbon ennakon säätimillä on? itsellä vaan heitetty kaikki rojut turbosta vapariin, siis tuohon vaparin ennakon säätimeen pumppu.
mielestäni aivan hyvin toiminut 40tkm, ennakkoa kun laittoi hiukan lisää tuosta vakiosta niin ylös sai enemmän eloa mutta alhaalta hiukan kärsi joten tuo vaparin vakio oliko nyt 14 astetta on aika hyhvä kompromissi.

eli minä ainakin voin suositella suoraan noita turbo hilujen heittoa vapariin, ei se pumpun vaihto siinä iso homma ole.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.06.2008, 12:22
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

En muista mistä kahtoin tuon ennakonsäätimen eron mutta turbosa pitäs antaa enempi tai siis vähempi ihan miten aattelee. Siirtää vaan tosiaan kaikki turbon hilut vapariin niin pääsee helpoimmalla, turbokonneet on järkiään enempi kärsineitä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.03.2009, 09:50
HUGE88:n Avatar
HUGE88 HUGE88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 04.03.09
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 403
Perusasetus

Kannentiiviste 2.8td GR60 -90


Morjens.
Auttakaahan keltanokkaa, mistä tiedän ilman kannenaukaisua, mikä tiiviste on kyseessä. Kun näyttäis olevan tarjolla 1-3 lovista mallia.

Ja vinkki edullisimmasta 4" korotussarjasta otetaan vastaan! Australiasta näyttää löytyvän sopu hintaisia, onko kukaan tilannut sieltä?

-Huge
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.03.2009, 11:00
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

kokeile käydä nissanilta runkonumero/moottorin numero kysymässä .
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.03.2009, 11:10
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HUGE88 Näytä viesti
Morjens.
Auttakaahan keltanokkaa, mistä tiedän ilman kannenaukaisua, mikä tiiviste on kyseessä. Kun näyttäis olevan tarjolla 1-3 lovista mallia.

Jostain kannen laidalta monessa moottorissa näkyy ne lovet(tiiviste tulee yli kannen saumasta).Tai sitten kansi auki ja katsomaan...

Tiukassa paikassa summassa kaksilovinen hankintaan,toimii valtaosassa moottoreita(edellyttäen ettei lohkoa ole oikaistu jälkeenpäin).
Virallisestihan tuo paksuus määräytyy sen mukaan paljonko männät tulee yli lohkon tasosta.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrol moottorit


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 00:31 (GMT +2).