![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
Portaaliöljyn valinnasta..Voinko turvallisin mielin pistää C303:n portaalirattaistoon moottoriöljyä (Delvac 10w30), niinkuin tuo Ruotsin armeijan voiteluopas kehoittaa? Kuulin, että jotku käyttäisivät peräöljyjä, mutta en tiedä mitä eroa on perä- ja moottoriöljyllä.. Onkos tuolle portaalirattaistolle joku viarallinen nimi suomeksi? Kyllä tää tästä..
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
oisko planeettapyörästö/planeettavaihteisto mitään?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ei siellä kyllä mitään planeettaa ole.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Napavälitys.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Vai olisko kansankielellä porttaalipoksi
...apropoo... onks siinäki jonkulainen välityksenmuutos kun en oo ikänä tommosta levällää nähny.
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Eli GL-4 luokitus,paksuus joko mainitsemasi tai 80w-90 tai sinnepäin,ei käytännön eroa.Tärkein on tuo GL-luokka.GL-5 on hypoidipyörästölle,koville pintapaineille joten voi olla ettei voitele ahtaimpia välejä kunnolla.Nelonen on suorille hammasvälityksille kovilla kuormilla,riittää lähes kaikelle muulle paitsi em. hypoidille.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Niin ja se GL luokitus pitäisi sitten löytyä jos voimansiirtolaitteissa aikoo öljyä käyttää.. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Kiitoksia kaikille, nyt ollaan taas hieman viisaampia.
Löysin purkin kyljestä CG-4/CF-4 merkinnän. ei taida olla sama juttu.. Eikun uutta hakemaan. Viimeksi muokannut Heering80 : 07.02.2009 09:26 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Eikös se virallinen nimi ole "porttaalivähennysvaihteisto"?
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Itse olen käyttänyt porttaalibokseissa motonetin motox20w50 moottori öljyä ja hyvin on tuntunut pelaavan.yli täyttöä ei kannata harrastaa liika öljy rupeaa lämmetessämään painumaan pyöränlaakerille ja sitä kautta jarruihin.
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
itse kyllä laittasin jotain vähän parempia litkuja noihin periin ja boxeihin.
http://www.redlineoil.com/products_g...bCategoryID=16 http://www.roadmachine.fi/dealers.html |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Itävallan insinöörit luottavat Mobil Glygoyle 30 öljyyn..
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Jotain Mobilin 80w90:stä tuli hommatuksi. GL-4 luokitus, ja rattaiden kuvat etiketissä.
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
itellä ollut aina noita paksuja peräöljyjä ja vähillä ajoilla kyllä tuntunut toimivan
onks joku oikeesti saanu tollasen portaalin kuumenemaan ? HoTTiksella joskus ajelin 60 km maantietä noin 80 kmh nopeudella, ja ei tämän jälkeen boksit tuntunut käteen edes lämpimiltä, kesäkelillä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#15
|
|||
|
|||
|
Duodaduoda, joskus kun noissa kilvanajohommissa tuli pyörittyä niin Golfin laatikkoon laitettiin kylmästi Mobilin moottoriöljyä..
Eli se svedujen ohjeen mukainen 10W30 pelais varmaan kanssa. |
|
#16
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
10w-30 ja 80w-90 on lähes saman paksuista,joskus aikaan on vain nuo merkinnät eriytetty sekaannuksien välttämiseksi(moottori ja vaihteisto). |
|
#17
|
|||
|
|||
|
Volvo korjaamokäsikirjasta (edelleen)
- perään 80W-90 API GL-5 hypoidiöljyä - alennusvaihteeseen (portaaliin) 20W / 30W YKSIASTE moottoriöljy , ei suositella moniasteöljyä (karstaantumisen takia) tai GL-4 vaihteistoöljyä Kerran aikaisemminkin tämän selvittänyt, mutta kuten LaaLaa mainostaa KÄYTÄ "SEARCH" PRKL..... Nyybinä -mikki- |