Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.01.2011, 22:18
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

all terrain renkaista


Pitäs tuoho taroo hankkia kesäks uudet renkaat. Pikkase karkeammat mutta millä olis hyvä ajaa tiellä. Koko on 31 10.5. Ajatuksena on ollu bridgestone duellerit tai bf goodrigiht all terrainit. Kummat näistä nyt olis paremmat? duellerit on ainakin pikkase kalliimmat. Onks muita hyviä ja edullisia vaihtoehtoja ja mistä vois kysellä?

__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.01.2011, 22:39
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viesti
Pitäs tuoho taroo hankkia kesäks uudet renkaat. Pikkase karkeammat mutta millä olis hyvä ajaa tiellä. Koko on 31 10.5. Ajatuksena on ollu bridgestone duellerit tai bf goodrigiht all terrainit. Kummat näistä nyt olis paremmat? duellerit on ainakin pikkase kalliimmat. Onks muita hyviä ja edullisia vaihtoehtoja ja mistä vois kysellä?
Mulla ois kesän ajetut all terrainit General Grabber AT2 245/70-16 niinku uudet mutta oon laittamassa nyt mud terrainit alle.
Ostin nuot, renkaat-onlinesta ei rengas-onlinesta. sillon maks 550 4kpl saisit 400e nuo multa.

Yllättävän hiljaset ja pitoa on niin vesikelillä kuin lumella ja savella iha tarpeekis normi ajeluun.

Sama kuvio kuin BFGoodrich all terraineissa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.01.2011, 23:00
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Kysyjän kumivaihtoehdoista Bridge on parempi, ei tosin dramaattisesti mutta kuitenkin.
Molemmilla olen ajellut, ja nyt on Rangessa toinen sarja Bridgeä menossa. BFG näyttää enemmän maastokumilta jos sillä on väliä, Bridge on enempi katurengasmainen vaikka sillä ajaa ihan samat reitit metässä kuin BFG:llä.

Bridge ei mene mutteriksi seisoessaan, ehkä hivenen suuntavakaampi tiellä?, rullaa kevyemmin(eko eko )
Jos ajat näillä talvella niin ehdottomasti Bridge, ero on selvä vaikka ihan paras talvikumi ei sekään ole.

Lopuksi kiellän kaiken ja sanon että molemmat ovat hyviä yleisrenkaita.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.08.2012, 23:00
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Tässä on hyvä otsikko, ja viimeisin viestikin sivuaa kysymystäni. Eli minkälainen rengas Dueler on talvella? Kilometrejä tulee reilusti, kumit hodarissa ja koko 285/75/16
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.08.2012, 08:07
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.371
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Kysyjän kumivaihtoehdoista Bridge on parempi, ei tosin dramaattisesti
Bridge ei mene mutteriksi seisoessaan, ehkä hivenen suuntavakaampi tiellä?


Lopuksi kiellän kaiken ja sanon että molemmat ovat hyviä yleisrenkaita.

Vaikka kiellätkin kaiken ...onko tuosta "mutteriksi" menemisestä kokemusta BF AT:n kanssa? Ja jos on, miten pitkä seisonta alkaa jättämään merkkejä?

Kaitsu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.08.2012, 15:32
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Vaikka kiellätkin kaiken ...onko tuosta "mutteriksi" menemisestä kokemusta BF AT:n kanssa? Ja jos on, miten pitkä seisonta alkaa jättämään merkkejä?

Kaitsu
On, mutta lähinnä talvella. Pakkasella alkumatkalla tuntuu pieni "soikeus", pidempään seisoneista BF:n renkaista ei ole tuntumaa. Mielikuva on että soikeus häviää nopeasti, pikku seikka toki mutta ainakaan Rangen alla noi Bridget ei tunnu soikeilta edes alkumetreillä.

Viime talvena ajoin hetkisen BFG A/t:lla, vuosien Bridgeillä ajon jälkeen eron huomasi selvästi.
BFG on huomattavasti liukkaampi, hetikohta vaihto takas Bridgeen vahvisti näkemystä. Tilanne oli oivallinen vertailuun koska renkaat vaihtuivat ~kk:n sisällä Bridge -> BFG -> Bridge, eikä niihin ehtinyt vielä turtua. Vierintävastuksessa on myös selkeä ero Bridgen hyväksi.

Ihan ok kumeja molemmat, mutta jos valita saa niin oma valinta (ympärivuotiseen ajoon) on Bridge.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.08.2012, 19:33
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

mulla oli joskus continental cross contact at:t oli kokoa 33-12.5-15 minusta oli tieajoon aika mukavat hiljaiset ja talvella pitävät. metsässä ei oikein kokemusta. enkä tiijä miten tänäpäivänä saatavuutta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.09.2012, 08:34
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Minkälainen rengas Dueler on talvella? Kilometrejä tulee reilusti, kumit hodarissa ja koko 285/75/16
Osaako tähän kukaan sanoa mitään?
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.09.2012, 09:35
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Menee talvella ihan hyvin, kun muistaa ettei ole nastakumi. Loskapito hyvä, tuntuu kuvio tyhjenevän ainakin painavan auton alla hyvin. Lumella pitää hyvin, kiillottuneellakin lumella asiallisesti. Huomioitavaa on sekin että luistossakin on jollain tapaa ohjattavissa, eikä mene kuin saippuan päällä. (järkevillä tilannenopeuksilla)
Ei myöskään lähde varoittamatta luistoon.

Kestää Rangen alla ~50tkm, silloin on kulutuspintaa ~5mm jäljellä--> kesäkumiksi tai vaihtoon. Tossa kohden alkaa olla liukas talvella.

Kokemukset 235 ja 245/70x16, 2200kg jatkuva neliveto pikkuauto. Toi loskajuttu saattaa kyllä muuttua kun rengas levenee kovasti?
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.09.2012, 17:13
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viesti
Pitäs tuoho taroo hankkia kesäks uudet renkaat. Pikkase karkeammat mutta millä olis hyvä ajaa tiellä.
Jos kesäks ja pikkasen karkeemmat,ni sit bfg:t näyttää maasturisssa paremmalta ku dueler ja veikkaan et kestää ajaa pitempään ku dueler.
Bfg:n kumi tuntuu kovemmalta ku duelerin,mistä varmaan johtuu myös se et dueler pitää talvikelissä bfg:tä paremmin ja on hiukan hiljaisempi tiekäytössä.
Eli ero on ku äidissä js tyttäressä,mut kumman eduksi
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.09.2012, 17:34
vaughan vaughan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Porvoo
Viestit: 174
Perusasetus

Edelliseen hiluxiin tuli ostettua 31" bfg:n at:t, ja ne pyöri alla karvan alle 100tkm.
Hyvin pärjäs täällä etelässä ainakin 4 talvea ja kolme kesää niillä. Kulutuspintaa tais olla jälellä vielä joku 6-7mm.
Auto kun päivittyi tossa kolme/neljä viikkoa sitten uudenpaan hiluun, niin siihenkin tuli samaiset all terrainit jo tilattua, tosin 32" kokoisena.

Ajot tosiaan 100% tiellä, maasto-ominaisuuksista en tiedä hiekkatietä enempää.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.09.2012, 19:27
HAILUXI-07 HAILUXI-07 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vaughan Näytä viesti
Edelliseen hiluxiin tuli ostettua 31" bfg:n at:t, ja ne pyöri alla karvan alle 100tkm.
Hyvin pärjäs täällä etelässä ainakin 4 talvea ja kolme kesää niillä. Kulutuspintaa tais olla jälellä vielä joku 6-7mm.
Auto kun päivittyi tossa kolme/neljä viikkoa sitten uudenpaan hiluun, niin siihenkin tuli samaiset all terrainit jo tilattua, tosin 32" kokoisena.

Ajot tosiaan 100% tiellä, maasto-ominaisuuksista en tiedä hiekkatietä enempää.
Laitoitko minkä vuosimallin Hiluxin?

Itellä -07 ja ajattelin ensikesäksi hommata 15" AT. 31" mahtuu varmasti pyörimään ja olen nähnyt muutamia nettiautossa myynnissäolevia Hiluja joissa 32" renkaat vakio alustalla, joten pitäisi myös justiinsa 32" mahtua pyörimään...32" renkaat varmaan tulee itekki hommattua.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.09.2012, 19:36
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Mulla on alla jo 10v vanhat bfg at:t ja ne on jo lopettanut kulumisen, kesärenkaina loistavat mutta talvikelille ei ole asiaa. Kestävät ovat kun edellinen om. väitti ajaneensa 40tkm ja kymmenkunta milliä pintaa jäljellä.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.09.2012, 19:46
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Käyttiksessä oli alla BFG:n all terrain ta:t ja kyllä niillä kelpasi ajaa. Kesällä mukavat, melu oli sellaista matalaa huminaa. Talvirenkaina ei parhaat mahdolliset mutta kyllä niilläkin selvisi, kun piti nopeudet alhaisina. Ja kulutuskestävyys oli uskomaton, muistaakseni ajoin niillä yli 120000 km ja vieläkin oli pintaa jäljellä. Noilla ei loppuaikana ajeltu kuin kesäisin, nastat oli talvikauden alla.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.09.2012, 19:55
vaughan vaughan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Porvoo
Viestit: 174
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HAILUXI-07 Näytä viesti
Laitoitko minkä vuosimallin Hiluxin?

Itellä -07 ja ajattelin ensikesäksi hommata 15" AT. 31" mahtuu varmasti pyörimään ja olen nähnyt muutamia nettiautossa myynnissäolevia Hiluja joissa 32" renkaat vakio alustalla, joten pitäisi myös justiinsa 32" mahtua pyörimään...32" renkaat varmaan tulee itekki hommattua.
-07 nyt mullakin, korotussarja tuli laitatettua alle samalla kun käytin 90tkm huollossa. Korotuksesta lisää tuolla: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57135 Pistän kuvia autosta tohon viestiketjuun, kuhan saan loppu viikosta uudet kumekset alle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ 40 renkaista elhapero Tekniikka & Jutustelu 24 04.11.2011 00:01
Ostettu 235/75-15 tai 30x9.5-15 Mud Terrain/All Terrain tyyppiset renkaat Paskarottelo O/M/V Renkaat ja vanteet 8 28.07.2010 10:07
HJ:n renkaista landruiseri Tekniikka & Jutustelu 8 08.09.2009 14:32
renkaista bulldozer Tekniikka & Jutustelu 17 24.06.2009 19:50
all-terrain renkaista Tekniikka & Jutustelu 40 17.02.2006 23:34


Sivu luotu: 18:18 (GMT +2).