![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() StRange Things "RRC"Range Rover Classic 3.9 V8 Efi -83 Maastoauto kuume... ![]() Tämä yksilö oli jo talvella huutokaupattavana. Jäi jotenkin mieleen sopukoihin kaivertamaan, että tuossa voisi olla mukava aihio rakenteluun. Onneksi ei mennyt silloin kaupaksi. ![]() Koska tuli sitten keväällä uudestaan myyntiin. Pakkohan se oli laittaa heti viestiä ja lähteä katsastamaan Rangea. Kaupathan siitä oli tehtävä ja parin viikon päästä hain trailerin kanssa auton koti pihalle. Alkuperäisen 3.5l kaasari koneen ja 3 vaihteisen automaatin tilalle vaihdettu 93-94 vuoden Rangesta 3.9efi ja 4 vaihteinen automaatti. Jakis original Lt230. Akseleiksi on vaihtunut omien tilalle GR Patrollin akselit. Etupäässä Patrollin jakarit ja ohjaus kilkkeet. Taka-akselilla Rangen oma 3 linkki. Jotain hämärää kyllä käynyt jousitelineiden kanssa... Nyt tutkailtava mitä vielä pitää rakennella ennenkuin lähtee leimasedälle noita Kone & Akseli muutoksia anomaan papereihin. Harmi ettei noita 35" Renkaita taida saada muutoskatsastettua. Olikohan 31" 10,5 R15 suurin koko minkä saa papereihin?!? Siitäkin varmaan tulee mukava matka kun ei aikaisempaa kokemusta muutoskatsastuksista. ![]() Onneksi netti ja joitain tuttuja ketkä ehkä osaa neuvoa sit ihmetyksen ja itkun hetkellä. ![]()
Viimeksi muokannut Juuti : 03.07.2019 18:39 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eikai tossa ku kerrot mistä akselit ja niiden tuenta on.
Tässä tapauksessa Patrol GR. Eli etsit käsiisi GR patroolin rek-otteen tai muun vastaavan paperin mistä selviää akselimassa, mitä voi tai sitten ei voi leimalla vertailla tohon RRC-omaan akselimassaan. Joudut myös todistamaan tukivarsien kiinnityspisteiden muutokset, mitä materiaalia, miten on hitsattu, mitä lisäainetta käyttäen jne. Omasanainen selonteko tästä riittänee, riitti ainakin minulla. Eikä ollu edes lahjottu insinööri. Jousilautaset / jouset jne joudut kanssa näyttämään paperilla toteen, jos ei ole RRC-omat ja vakiot. (GR-akselissa on varmaan itse tehdyt alajousilautaset? Tässä taas toimii se omasanainen selonteko. Eli mustaa valkoselle. (näin taas toimi meillä) Nelipyöräsuuntauksesta vaativat varmaan lapun, toimitat sen myös siinä ohessa. Takana kanssa GR:n akseli? jonne tehty RRC_kolmelinkki? Todistat paperilla miten tukivarsien kiinnitys on tehty akseliin, alkuperäistä mukaillen ynm niin kelvannee leimalla. Tosin kerrot vaan taas sen että GR:n akseli vaihdettu, ja todistat että GR:n akselimassa on sama tai suurempi, kun RRC akselimassa niin ei tule ongelmaa. Jotain pieniä virheitä voi tekstissä olla mutta suurinpiirtein noin. Tossa on varmaan suurin osa papereista mitä joudut viemään konttorille että saat leiman autoon. ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tutkimusmatka...
Pohjaanlyöntikumit puuttui kokonaan takaa. Otin takaa jouset pois jotta sain tietää missä vaiheessa iskarit pohjaa. Sitten harjoittelu mielessä hitsuuttelin 3kpl 2cmx4cm1,5mm kalikkaa yhteen. Tottakai tein vielä 4cm liian pitkät niistä aluksi. No tuli ainakin hitsaus harjoittelua. Ei oo paljon tullut hitsailtua. ![]() Jakiksen panssari on ainakin helppo ottaa pois ja näinhän mie tein. Jakolaatikko näyttäisi vuotavan aika roimasti öljyä pihalle itsestään. Se pitää selvittää mistä tulee. Pääseekö jakis remppaa tekemään... Muun remontin lisäksi... ![]() Rumpu käsijarrun tilalle on vaihdettu levyjarru. Pitää hommata uusi levy, sopiva jarrusatula ja kiinnitys teline sille. Ideoita hyvästä ratkaisusta? Konekkin pissii itsestään öljyä pihalle. Eikös tuo puhdas kohta viittaisi siihen, että kampiakselin stefa vuotaa? Pitää myös tarkistella jos muualtakin vuotaa... Taakse pitää hommata/tehdä jousiohjurit ei tahdo pysyä paikallaan. ![]() Tutkimusmatka jatkuu. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllä sitä joutuu varmasti yrittää tilkitä ja toivoa parasta. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Moottori sitten olikin vitsikäs, päätti vuotaa jakopään kopan ja lohkon välistä, päätti tiiviste välistä pullahtaa. Sen korjaamisen jälkeen, ja kampiakselin stefan joka sekin jätti vuotojälkeä alleen, tippasut jäi varsin vähiin sen jälkeen... Enemmän tuo -95 Range moottoristaan vuotaa kuin -76, muttei kuitenkaan niin paljoa kuin -03 V6 Sitikka... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HDJ-80 "Hotsu" Vaimon "kauppakassi" (perus mätä hommaa) | Mikko_L | Maasturiprojektit | 54 | 21.04.2015 18:04 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
Myyty jeep "HIGH BOY chief 2d " 3 hklö "paku diesel" | psychobilly | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.02.2012 00:28 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |