![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mikä käyttöautoksiUutta käyttistä tars alkaa kattelee,kriteereinä neliveto,automaatti ja luotettavuus. Maasturia en varsinaisesti hae. -Kattellut subaru legacyjä ikäluokkaa 06-08, bensa automaatteja -nelikkovolvoja v70 bensa tai diesel Polttoaineen laadulla ja kulutuksella ei mulle metkitystä. Minkäslaisia kokemuksia porukalla on ja saa suositella muutakin vaihtoehtoa, saa jopa kaupata jos jotai löytyy. Mielellään kohtuu kilsoilla ja hintaa max 15Ke. Ps. Jos joltai löytyy priima kohtuukilsoilla oleva hodari niin olen kiinostunut.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Siinähän on pari mahottoman hyvää vaihtoehtoa. Itse olen isoista Volvoista tykänny, isällä on ollut Foresteria ja Outbackia, niin molemmista kokemusta on. Siksi totean, että hyvin pitkälti makuasioita.
Subaruista Outback ja Forester kannattaa myös huomioida. Mutta verraten vaikka Volvoon niin japanilaisuus näkyy ja tuntuu. Kannattaa kyllä molemmista hyvässä kuosissa olevat yksilöt koeajaa, että kumpi tuntuu paremmin omaan makuun sopivan. Ja Volvoista saa uudempaakin koppaa V70/XC70/S80 tuohon budjettiin, jossei kilsoja pelkää. Nykyisen käyttiksen hankin torin ostoilmoituksen kautta, tarjonta yllätti positiivisesti, siis semmosia tuli tarjolle järkihinnoilla joita ei muualla myynnissä ollut. Volvoissa tomaatit Geartronicceja. Lähtisin siitä että pitää olla vaihteiston öljynvaihtohistoria tiedossa, mielellään 60tkm välein, mutta enintään 100tkm välein tehtynä. Ja huuhtelemalla. Vetokoukuton yksilö on tuossa plussaa, koska raskasta ja huolimattomasti vetäessä Volvon askin saa rikottua (käytän itse aina käsivalintamahdollisuutta esim. vaunua vetäessä). Paljon Googlella löytää kauhutarinoita Volvoista, mutta kun liikenteessä olevan määrän huomioi mitä niitä tien päällä on, niin ymmärtää että joissain vikoja onkin. Edellinen D5 Geartronic tekniikkainen hajosi 403tkm kohdalla, vaihteisto rikki. Nyt ajossa 2005 D5 Geartronic 350tkm, hyvin pelaa. Ja kun tuota vaihteistovammaista on osina myynyt pois, niin todella paljon ajettuja laitteita on osien ostajilla ollut ajossa. 500tkm helposti, paras 700tkm ajettu. Volvon voimansiirrossa oikeastaan kulmavaihteen booriholkki on se heikko kohta. Käsittääkseni pettää korroosion vuoksi, ja yleensä hajottaa kulmavaihteesta boorit. Volvoillessa todella iso apu on aktiivinen merkkifoorumi vrcf.fi/foorumi josta ainaki ite olen apuja saanu aina tarvittaessa. Sekä siihen mistä osia kannattaa hommata, että missä järkevä huollattaa. Vielä Volvoista, niitä ei juurikaan korroosiovariot vaivaa. Pitää olla selkeä vaurio (kolari/kolhu), että ruostumaan lähtee. Subaruista ei voi sanoa samaa, paljon herkempiä ruostumaan. Viimeksi muokannut macro : 27.02.2017 21:51 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ite lähtisin hakeen käyttöpellä Japanilaisesta: https://m.nettiauto.com/suzuki/grand...unt=5&vifNav=Y
Kestää kuin japsi parhaimmillaan ja autona varsin passeli sekalaiseen ajoon. Bensaa ottaa keskimäärin 11 l/100 km mutta rahallahan sitä saa. Ja näissä on siis oikea neliveto + alennusvaihteisto.
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
sisätilat ihan tilavat ainakin vielä -08 mallissa. ( uudemmissa on takapenkkien jalkatilat pienentyneet aika paljon. ) Nelivetojärjestelmä on kytkimestä käännettävä, 2wd / 4wd / Lock
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jos ei omaa merkkirajotteita niin suosittelen kokeilemaan BMW E60/61 530XD bemaria...
15tonnilla saa hyvän ja järkevillä kilsoilla olevan, plussaa ehdottomasti: -saksalainen premiumauto -loistava ajaa -hyvät varusteet -iso ja turvallinen -m-sportissa erinomaiset penkit -moottorissa voimaa jo vakionakin, kevyellä ohjelmoinnilla saa senverta lisää että varmasti pysyy muun liikenteen mukana. -kulutus maantiellä 6 luokkaa. -automaatti toimii niinkuin pitääkin, saa käsin hämmentää Huonoa: käyttökulut kovia, eli vakuutusmaksut ja verot. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Miksi näin tarkka rajaus ehdotelmassa? Bemmiltäki monenlaista tekniikkaa kuitenki tarjolla.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hyvin on pelittäny, ei valittamista...
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#8
|
||||
|
||||
![]()
huomenna koeajaa https://www.nettiauto.com/volvo/v70/8584673
kenellekkää tuttu pirssi ? puhelimessa vaikutti hyvältä. kuis tää neliveto testataan, luistonesto pois ja liukkaalle, kaveri kattoo kun polkasee että vetääkö takaset? kuuluuko etusten enste sutasta ja sit vast takaset, vai pitäskö heti olla takapääkin mukana? alta nyt tuskin pääsee mulkoileen että onko kulmavaihde vuotanu.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ääni tälle. Pääomakulut halvimmat mahdolliset kun saat 10v päästä omasi vielä pois jos haluat luopua.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä auto käyttöautoksi? | Dectane | Tekniikka & Jutustelu | 80 | 09.11.2017 13:04 |
Ostettu maasturi käyttöautoksi | höpöhöpö | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 12.07.2013 14:16 |
Mikä maasturi käyttöautoksi? | puuhapate | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 20.08.2006 19:41 |
Mikä 4X4 käyttöautoksi? | Päksi | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 13.12.2005 20:23 |
Discovery käyttöautoksi? | SauliS | Chit-Chat | 8 | 21.09.2005 15:34 |