Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.03.2016, 21:30
tjoki tjoki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.08.10
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Wrangler TJ takalukko


Noniin.

Eli tuli vihdoin hankittua pitkällinen haave. Eli Wrangler TJ. vm 2000. 4.0 manuaali

Autossa on 33" renkaat. 2,5" korotussarja (otteessa). Muuten hyvin pitkälle vakio ja avoimilla perillä. ( Ei edes tracklockkia takana)

En ole Hardcore offaaja, mutta tarkoitus on päästä välillä vähän pahemmastakin paikasta ja esim talvisia metsäautoteitä ja metsäkoneen uria tulee retkeiltyä.

(aiemmin suzuki samurailla painellut)

Kertokaa mikä lukko taka-akselille. Sellainen joka toimii arkikäytössä myös, eikä esim talvella pitkää matkaa ajellessa aiheuta ongelmia. (ei siis mikään hirveä palalukko)

Mieluiten kytkettävä. ARB? Joku muu esim sähkölukko? Mistä kannattaa kysyä ja paljonko maksaa asennettuna. Itse en heti uskalla moiseen projektiin lähteä

Olen kuullut, että välitysten vaihto voisi olla aiheen ja mahd vahvemmat vetoakselit. Mutta nyt ei ihan kaikkeen ole rahaa. Mutta joku lukko tohon tarvitaan


Viimeksi muokannut tjoki : 20.03.2016 22:34
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.03.2016, 21:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjoki Näytä viesti
Noniin.

Eli tuli vihdoin hankittua pitkällinen haave. Eli Wrangler TJ. vm 2000.

Autossa on 33" renkaat. 2,5" korotussarja (otteessa). Muuten hyvin pitkälle vakio ja avoimilla perillä. ( Ei edes tracklockkia takana)

En ole Hardcore offaaja, mutta tarkoitus on päästä välillä vähän pahemmastakin paikasta ja esim talvisia metsäautoteitä ja metsäkoneen uria tulee retkeiltyä.

(aiemmin suzuki samurailla painellut)

Kertokaa mikä lukko taka-akselille. Sellainen joka toimii arkikäytössä myös, eikä esim talvella pitkää matkaa ajellessa aiheuta ongelmia. (ei siis mikään hirveä palalukko)
Ei mikään lukko aiheuta pitkää matkaa ajellessa ongelmia - paitsi kemppilukko. Palalukko on vain vähän rajumpi toimimaan, mutta esim. Detroit locker toimii yllättävän sivistyneesti. Tuon tyyppiseen ajoon tosin ei ole ihan optimaalinen.

Kuvailemasi perusteella asentaisin taakse Detroit Truetrackin, mikä on siis torsen- tyyppinen lukko - ei siis ole 100% lukko, vaan vähän kuin kitkalukko mutta toimii huomattavasti paremmin. Pitäisi olla päivittäisessä ajossa ja kevyessä offissa erinomainen. Noita on käytetty esim. joissain jenkkiarmeijan nelivetovehkeissä

Lainaus:
Mieluiten kytkettävä. ARB? Joku muu esim sähkölukko? Mistä kannattaa kysyä ja paljonko maksaa asennettuna. Itse en heti uskalla moiseen projektiin lähteä
Jos kytkettävän haluat, niin laita Eaton eLocker. Ei tarvitse kompuraa ja toimii ainakin omien kokemusteni perusteella luotettavammin kuin ARB. Ei myöskään kavahda kylmää tai kosteutta


Lainaus:
Olen kuullut, että välitysten vaihto voisi olla aiheen ja mahd vahvemmat vetoakselit. Mutta nyt ei ihan kaikkeen ole rahaa. Mutta joku lukko tohon tarvitaan
Kevyessä offissa uskaltaa ajaa vakiovetareilla vaikka 33" renkailla ja avoimella perällä. Jos on kytkettävä lukko tai palalukko niin kannattaa välttää rajumpia tempomisia
Et nyt kertonut millä koneella ja onko automaatti vai manuaali. Jos on 4.0 kone ja automaatti, niin välitykset on 33" renkailla auttamatta liian pitkät, optimi olisi 4.56; manuaalilla ja pikkukoneella sitten varmaan jotain muuta, 4.0 + manuaali varmaan joku 4.11 taitaisi olla aika lähellä?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 20.03.2016 21:49
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.03.2016, 22:39
tjoki tjoki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.08.10
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

4.0 manuaali. jos hommaan lukon, onko välitykset ja vahvemmat vetarit laitettava samalla. Tullee kalliiksi. Pelkkä lukko vois alkuun riittää olettaen että se sopii myös jos vaihtaa välitykset.

ja voiko vaihtaa pelkän alennusvaihteen välitykset niin ei kaikkia periä tartte vaihtaa vai?

hiukan vielä rookie tässä jeepoihommassa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.03.2016, 12:25
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Mulla ei oo 100% varmaa tietoa, mutta muistelisin, että jakolaatikon välitykset on aika paljon kalliimmat, kuin molempiin periin ring & pinion sarjat. Olikoha perävälitykset jotain alk. 150$ kpl ja jakiksen välitykset...+1000$!
- Riippuu tietenkin siitä, mitä nyt nyt paikalla...
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.03.2016, 14:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Ainakin Teraflexin teralow- sarjasta kuullut aika paljon haukkuja, ja taitaa tälläkin palstalla olla niistä huonoja kokemuksia. Muutenkaan hitaan puolen välitys ei millään tavalla auta katuajossa, eli lähtökohtaisesti perävälitykset pitäisi olla kohdallaan.

Välityksiä ei ole pakko vaihtaa samalla kun laittaa lukon, mutta kustannuspuolelta olisi ihan järkevää. Toisaalta oerässä joku perus lunchbox- lockerkin toimii ihan hyvin, on vain hitusen äänekäs, ja tietysti talviliukkailla vähän ärjympi kuin kitkalukko tai torsen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.03.2016, 19:57
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Välitykset


Harvoihin ja tiuhoihin välityksiin on eri perät. Ota huomioon jos erikseen meinaat vaihtaa.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Tj wrangler osia Kesseli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.04.2015 07:52
Myyty Wrangler TJ 4.0 469 O/M/V Ajoneuvot 6 01.06.2014 11:55
Myydään / Vaihdetaan Wrangler TJ cj5 O/M/V Ajoneuvot 3 23.08.2011 18:18
Myydään Wrangler Tj Wrang O/M/V Ajoneuvot 0 17.12.2010 13:35
Myydään Wrangler Tj Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 10.09.2010 11:49


Sivu luotu: 21:22 (GMT +2).