Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2015, 12:09
Road Dog Road Dog ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.03.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 11
Perusasetus

Mukava oikea nelikko käyttöautoksi


Netti on käännetty ympäri useammalla kielellä ja joitain vaihtoehtoja karsittu, mutta päätöstä ei synny ja iso mukava neliveto pitää saada alle ennen lumien tuloa. Käyttö pääasiassa arkiajoa, mutta esteitä edetä hankalammassakaan maastossa / hinaamiselle ei saa olla ja vetokykyä pitää olla +3000kg.

Speksit:

Dieseli
Automaatti
Ilmastointi yms.
Turvavyölliset penkit seitsemälle.

Vaihtoehdot joihin olen näillä spekseillä päätynyt on:

Toyota HDJ100 (Vanhoja ja paljon ajettuja)
Jeep Commander (Laatu?)
Land Rover Discovery 3 (Britti...)
Mitsubishi Pajero (Mikä malli?)

Hintaluokka max. 20-25.000€

Hylättyjä:

Nissan Pathfinder (Ei pysty)
MB ML (Laatu)
Volvot, Audit, Kiiat yms. citymaasturit. (Ei aja asiaansa)

Nyt haluaisin kuulla täysin subjektiivisia mielipiteitä ja kokemuksia näistä yllä mainituista ehdokkaista tai muistakin, jos olen missannut jonkun. Missä menee vuosimalleja tms. joissa joku merkittävä asia, mottori, vetotapa tms. muuttuu. Ykkösehdokkaana ehkä tällä hetkellä Discovery, mutta ilma-alustat yms. Brittiläisyys kyllä huolettaa. Haetussa hintaluokassa ollaan joka tapauksessa +200tkm mittarilukemissa. Pajeroon on vahva vastustava tunneside liittyen aikaisempiin moottori/turbo-ongelmiin. Uskaltaako tuollaisen 20.000€ Pajeron ostaa, mihin olisi hyvä kiinnittää huomiota?

Pihassa on oman yrityksen puolesta 15 autoa ja talossa oma asentaja, eli se ei pelota, mutta tienpäälle jääminen kyllä.

Kehukaa omianne ja kokemuksia, kaljat tarjoan ympäripuhujalle. =)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.09.2015, 12:21
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

No tuohon hintaluokkaan menis 120 landcruiseriki joka ainakin minun korvaan särähtää luotettavimmalta tuossa seurassa. Kokemusta 08 mallista joka oli kyllä oikeinkin huoleton peli ja vetokyky ja mukavuus kohdillaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.09.2015, 12:29
Road Dog Road Dog ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.03.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
No tuohon hintaluokkaan menis 120 landcruiseriki joka ainakin minun korvaan särähtää luotettavimmalta tuossa seurassa. Kokemusta 08 mallista joka oli kyllä oikeinkin huoleton peli ja vetokyky ja mukavuus kohdillaan.
On tuo J120:kin käynyt mielessä, mutta vähän heiluu hintahaitarin ylälaidalla. Etenkin kun ne 25.000 maksavatkin ovat sen 200-300.000 ajettuja...

Osaatko sanoa suoraan mitkä ovat suurimmat tekniset erot samanikäisessä HDJ100 ja J120 mallissa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.09.2015, 12:51
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Sukulaismiehellä on tuommone uudempi pajero, osti muistaakseni noin 100tkm ajettuna ja ite rullannu ainaki 200tkm.Niistä omista ajoistaanki ainaki 100tkm on tullu iso raskas traileri tai asuntovaunu perässä. Pirun hyvä auto ollu. Heti ostamisen jälkeen egr tukki imusarjan, sen se tukki ja imusarjan putsas. Käsittääkseni suositeltava toimenpide näihin. Nyt oli "joutunu" vaihtaan eteen jarrulevyt ja palat ja ylä tai alapallonivelet. Siinnäpä remontit tuommoselta aikaväliltä. Eli ei voi ku kehua. Jos itellä ois samat kriteerit ja tarpeet, en miettis ees muita
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.09.2015, 12:57
Road Dog Road Dog ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.03.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Sukulaismiehellä on tuommone uudempi pajero, osti muistaakseni noin 100tkm ajettuna ja ite rullannu ainaki 200tkm.Niistä omista ajoistaanki ainaki 100tkm on tullu iso raskas traileri tai asuntovaunu perässä. Pirun hyvä auto ollu. Heti ostamisen jälkeen egr tukki imusarjan, sen se tukki ja imusarjan putsas. Käsittääkseni suositeltava toimenpide näihin. Nyt oli "joutunu" vaihtaan eteen jarrulevyt ja palat ja ylä tai alapallonivelet. Siinnäpä remontit tuommoselta aikaväliltä. Eli ei voi ku kehua. Jos itellä ois samat kriteerit ja tarpeet, en miettis ees muita
Osaatko sanoa onko kyseessä 3. vai 4. sukupolvi? Eli ennen vai jälkeen 2006? Entä osaako joku sanoa mitkä ovat näiden kahden ratkaisevimmat erot?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.09.2015, 14:28
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Thumbs up

J120 Land Cruiseria voin suositella varauksetta.

200-300tkm ei näy näissä kuin mittarissa ja on huoletonta ajoa. Dobinsonit vaan alle niin tulee tosi hyvä alustastakin! (Orkkis on meinaan aika lulla ja nokka alempana.) Koukku ei muuten ole kuin 2800kg jos on merkitystä...

J100 ei ole kokemuksia muttei taida tarjontaa ainakaan olla niin paljoa kuin J120...

Viimeksi muokannut GKC : 19.09.2015 14:46
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.09.2015, 21:31
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Road Dog Näytä viesti
Osaatko sanoa onko kyseessä 3. vai 4. sukupolvi? Eli ennen vai jälkeen 2006? Entä osaako joku sanoa mitkä ovat näiden kahden ratkaisevimmat erot?
Varmaan ennen 2006
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.09.2015, 16:33
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Road Dog Näytä viesti
On tuo J120:kin käynyt mielessä, mutta vähän heiluu hintahaitarin ylälaidalla. Etenkin kun ne 25.000 maksavatkin ovat sen 200-300.000 ajettuja...

Osaatko sanoa suoraan mitkä ovat suurimmat tekniset erot samanikäisessä HDJ100 ja J120 mallissa?
Hdj100 on maasturi verrattuna j120.

Eroa mm: jäykkä etuakseli, suora 6(4.2td), isompi vetomassa jne...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.09.2015, 17:46
Road Dog Road Dog ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.03.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Hdj100 on maasturi verrattuna j120.

Eroa mm: jäykkä etuakseli, suora 6(4.2td), isompi vetomassa jne...
Toi vetomassa tuli kieltämättä yllätyksenä, että noin alhainen. Muuten luulisi kolmenkin litran riittävän ja erillisjousituksen olevan mukavampi arkikäytössä...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.09.2015, 18:53
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Noista valkkaisin tuon Commanderin. Varmaan, kun sellainen oli 4 vuotta ja 125 tkm. Yksi egt-anturi siihen piti vaihtaa. Plussaa on lukot joka tasauspyörästössä ja voimaa on liikuttamaan sitä 3500 kg kärryäkin. Limited mallissa oli riittävästi varusteitakin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.09.2015, 19:23
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Hdj100 on maasturi verrattuna j120.

Eroa mm: jäykkä etuakseli, suora 6(4.2td), isompi vetomassa jne...
Kyllä molemmissa on ihan erillisjousitettu etuakseli. Hzj105 on päälle päin saman näköinen kuin hdj100. Hzj 105:ssä on se jäykkä etuakseli ja turboton kone vakiona. 105hzj tarkoitettu lähinnä lämpimien maiden markkinoille. Jonkun verran esim. Yk:n käytössä näitä muuallakin on. Saaneeko edes Suomessa laillisesti kilpiin? https://www.youtube.com/watch?v=9pvB4A3X3Fs

Viimeksi muokannut PH75 : 20.09.2015 07:01
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.09.2015, 19:51
TeuvoSlam TeuvoSlam ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.03.12
Sijainti: S-taipale
Viestit: 75
Perusasetus

Onko VW touareg, vai mikä se olikaan, harkinnassa.
Kaverilla, joka siis vw huollossa töissä osti tollasen itelleen. Tosin pitää kuulemma olla rautajousilla, 2.5l rivivitosella ja manuaali askilla. Kone sama ku transportterissa, vakiona 170hv. Koukulla 3500kg ja hinta alle 20k€

Ja alennusvaihteet löytyy, maasto-ominaisuuksista ei tietoa..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.09.2015, 21:26
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Kyllä molemmissa on ihan erillisjousitettu etuakseli. Hzj105 on päälle päin saman näköinen kuin hdj100. Hzj 105:ssä on se jäykkä etuakseli ja turboton kone vakiona. 105hzj tarkoitettu lähinnä lämpimien maiden markkinoille. Jonkun verran esim. Yk:n käytössä näitä muuallakin on. Saaneeko edes Suomessa laillisesti kilpiin?
Katoha, anteeksi erheeni... On ollu joku mielikuva et 100 olis niinku 80:nenki jäykil akseleil, päivitetty versio vaa. Sama kone, tehokkaampi versio jne...

Sitten "uudemmat" käykkäakseliset alkaa käymää vähiin... No tää menee ot...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.09.2015, 07:58
LRV8 LRV8 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.08.03
Sijainti: Helsinki
Viestit: 321
Perusasetus

+1 Ääni Discolle.

Plussat:

Jos on tarvetta lisäpenkeille niin Discossa oikeasti pystyy matkustamaan myös takimmaisilla penkeillä.
Ilmajousitus todella mukava.
Vetokyky riittävä.
Ylipäänsä kaikki ne ominaisuudet joita halusit autolta.

Voisin harkita jopa luopumista omastani (-08 SE, ajettu 163t) kun työsuhdeauto vaihtuu marraskuussa sellaiseen, joka täyttää nykyiset vetotarpeet. Disco menee joka tapauksessa vaihtoon vuoden sisällä kun automaatti ei oikein sovellu opetuslupa-autoksi.
Asut näköjään Hgissä niin poikkea katsomaan. Vaikka et tähän päätyisikään niin ainakin sulla on jotain mihin vertailla muita. Veikkaan, että kun olet kerran koeajanut D3:sta, niin muita et enää kelpuuta.

PS: Vaihtotarjous autosta oli 28t€ eli menee hinnassa vähän yli sun haarukan.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.09.2015, 09:38
Diskokaveri Diskokaveri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: aa
Viestit: 82
Perusasetus

Mulla olis nurkissa Diskoon orkkismallia olevat offload-look "puskuri" ja lamppujen suojaritilät.

Noi et jos tarvii
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.09.2015, 10:17
LRV8 LRV8 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.08.03
Sijainti: Helsinki
Viestit: 321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Diskokaveri Näytä viesti
Mulla olis nurkissa Diskoon orkkismallia olevat offload-look "puskuri" ja lamppujen suojaritilät.

Noi et jos tarvii
Siis puskuri vai karjarauta? Sellainen bull-bar -tyyppinen?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 25.09.2015, 20:05
Diskokaveri Diskokaveri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: aa
Viestit: 82
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LRV8 Näytä viesti
Siis puskuri vai karjarauta? Sellainen bull-bar -tyyppinen?

http://www.kfz-kleinanzeigen.com/export/56754559.jpg

Tollanen ja lampun "suojat" samaa sarjaa eteen ja taa.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 26.09.2015, 00:09
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Edelleenkin sitä Commanderia suosittelisin, jos nuo pienemmät vaihtoehtona. Ainakin oma mieli oli rauhallisempi sen OM642:n kanssa kuin olisi ollut sen PSA:n vaihtoehdon kanssa. Sekin oli vaihtoehtona...

Eikä noissa isommissakaan mitään vikaa. Kulutuskaan ei paljon juurikaan isompi, kun kuorkkiudesta johtuen maantienopeudet hiukan pienemmät. 3,0 Commanderissa oli keskimäärin 11,5 l / 100 km ja nyt 6,7 l F250:ssä noin litran enemmän.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 25.09.2015, 12:45
Road Dog Road Dog ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.03.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LRV8 Näytä viesti
+1 Ääni Discolle.

Plussat:

Jos on tarvetta lisäpenkeille niin Discossa oikeasti pystyy matkustamaan myös takimmaisilla penkeillä.
Ilmajousitus todella mukava.
Vetokyky riittävä.
Ylipäänsä kaikki ne ominaisuudet joita halusit autolta.

Voisin harkita jopa luopumista omastani (-08 SE, ajettu 163t) kun työsuhdeauto vaihtuu marraskuussa sellaiseen, joka täyttää nykyiset vetotarpeet. Disco menee joka tapauksessa vaihtoon vuoden sisällä kun automaatti ei oikein sovellu opetuslupa-autoksi.
Asut näköjään Hgissä niin poikkea katsomaan. Vaikka et tähän päätyisikään niin ainakin sulla on jotain mihin vertailla muita. Veikkaan, että kun olet kerran koeajanut D3:sta, niin muita et enää kelpuuta.

PS: Vaihtotarjous autosta oli 28t€ eli menee hinnassa vähän yli sun haarukan.
Kiitos tarjouksesta, tämä kyllä kiinnostaa. Hintaluokka on muutaman tonnin yli ajatellun budjetin, mutta kuten täällä joku sanoi; hyvän yksilön kun löytää, niin tämän rahan säästää vuodessa takaisin...
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 25.09.2015, 12:49
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LRV8 Näytä viesti
+1 Ääni Discolle.

Plussat:

Jos on tarvetta lisäpenkeille niin Discossa oikeasti pystyy matkustamaan myös takimmaisilla penkeillä.
Ilmajousitus todella mukava.
Vetokyky riittävä.
Ylipäänsä kaikki ne ominaisuudet joita halusit autolta.

Voisin harkita jopa luopumista omastani (-08 SE, ajettu 163t) kun työsuhdeauto vaihtuu marraskuussa sellaiseen, joka täyttää nykyiset vetotarpeet. Disco menee joka tapauksessa vaihtoon vuoden sisällä kun automaatti ei oikein sovellu opetuslupa-autoksi.
Asut näköjään Hgissä niin poikkea katsomaan. Vaikka et tähän päätyisikään niin ainakin sulla on jotain mihin vertailla muita. Veikkaan, että kun olet kerran koeajanut D3:sta, niin muita et enää kelpuuta.

PS: Vaihtotarjous autosta oli 28t€ eli menee hinnassa vähän yli sun haarukan.
Täältä kanssa ääni Discolle.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 25.09.2015, 13:10
Road Dog Road Dog ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.03.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 11
Perusasetus

Jos kuitenkin lähdetään siitä, että autoa pitäisi vähän päästä ropaamaan, pientä korotusta ja isompaa rengasta, niin nopealla Googletuksella J120 olisi ehkä helpoin kohde. Myönnän että Disco on ehkä vähän tälläsen tuunaamisen 'yläpuolella', mutta olisihan se kiva ettei ihan huku massaan...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu joku mukava kuskin penkki hoojiihin lepa77 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.12.2014 12:30
aamu yllätys! ei mikään mukava tare Tekniikka & Jutustelu 32 28.09.2005 07:39
Discovery käyttöautoksi? SauliS Chit-Chat 8 21.09.2005 15:34
Mukava herätä vapaapäivänä kuumeessa MäIte Rakas Päiväkirja 0 21.09.2002 13:28


Sivu luotu: 20:42 (GMT +2).