![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mukava oikea nelikko käyttöautoksiNetti on käännetty ympäri useammalla kielellä ja joitain vaihtoehtoja karsittu, mutta päätöstä ei synny ja iso mukava neliveto pitää saada alle ennen lumien tuloa. Käyttö pääasiassa arkiajoa, mutta esteitä edetä hankalammassakaan maastossa / hinaamiselle ei saa olla ja vetokykyä pitää olla +3000kg. Speksit: Dieseli Automaatti Ilmastointi yms. Turvavyölliset penkit seitsemälle. Vaihtoehdot joihin olen näillä spekseillä päätynyt on: Toyota HDJ100 (Vanhoja ja paljon ajettuja) Jeep Commander (Laatu?) Land Rover Discovery 3 (Britti...) Mitsubishi Pajero (Mikä malli?) Hintaluokka max. 20-25.000€ Hylättyjä: Nissan Pathfinder (Ei pysty) MB ML (Laatu) Volvot, Audit, Kiiat yms. citymaasturit. (Ei aja asiaansa) Nyt haluaisin kuulla täysin subjektiivisia mielipiteitä ja kokemuksia näistä yllä mainituista ehdokkaista tai muistakin, jos olen missannut jonkun. Missä menee vuosimalleja tms. joissa joku merkittävä asia, mottori, vetotapa tms. muuttuu. Ykkösehdokkaana ehkä tällä hetkellä Discovery, mutta ilma-alustat yms. Brittiläisyys kyllä huolettaa. Haetussa hintaluokassa ollaan joka tapauksessa +200tkm mittarilukemissa. Pajeroon on vahva vastustava tunneside liittyen aikaisempiin moottori/turbo-ongelmiin. Uskaltaako tuollaisen 20.000€ Pajeron ostaa, mihin olisi hyvä kiinnittää huomiota? Pihassa on oman yrityksen puolesta 15 autoa ja talossa oma asentaja, eli se ei pelota, mutta tienpäälle jääminen kyllä. Kehukaa omianne ja kokemuksia, kaljat tarjoan ympäripuhujalle. =)
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
No tuohon hintaluokkaan menis 120 landcruiseriki joka ainakin minun korvaan särähtää luotettavimmalta tuossa seurassa. Kokemusta 08 mallista joka oli kyllä oikeinkin huoleton peli ja vetokyky ja mukavuus kohdillaan.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Osaatko sanoa suoraan mitkä ovat suurimmat tekniset erot samanikäisessä HDJ100 ja J120 mallissa? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sukulaismiehellä on tuommone uudempi pajero, osti muistaakseni noin 100tkm ajettuna ja ite rullannu ainaki 200tkm.Niistä omista ajoistaanki ainaki 100tkm on tullu iso raskas traileri tai asuntovaunu perässä. Pirun hyvä auto ollu. Heti ostamisen jälkeen egr tukki imusarjan, sen se tukki ja imusarjan putsas. Käsittääkseni suositeltava toimenpide näihin. Nyt oli "joutunu" vaihtaan eteen jarrulevyt ja palat ja ylä tai alapallonivelet. Siinnäpä remontit tuommoselta aikaväliltä. Eli ei voi ku kehua. Jos itellä ois samat kriteerit ja tarpeet, en miettis ees muita
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
J120 Land Cruiseria voin suositella varauksetta.
200-300tkm ei näy näissä kuin mittarissa ja on huoletonta ajoa. Dobinsonit vaan alle niin tulee tosi hyvä alustastakin! (Orkkis on meinaan aika lulla ja nokka alempana.) Koukku ei muuten ole kuin 2800kg jos on merkitystä... J100 ei ole kokemuksia muttei taida tarjontaa ainakaan olla niin paljoa kuin J120... Viimeksi muokannut GKC : 19.09.2015 14:46 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Varmaan ennen 2006
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eroa mm: jäykkä etuakseli, suora 6(4.2td), isompi vetomassa jne...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Toi vetomassa tuli kieltämättä yllätyksenä, että noin alhainen. Muuten luulisi kolmenkin litran riittävän ja erillisjousituksen olevan mukavampi arkikäytössä...
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Noista valkkaisin tuon Commanderin. Varmaan, kun sellainen oli 4 vuotta ja 125 tkm.
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut PH75 : 20.09.2015 07:01 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Onko VW touareg, vai mikä se olikaan, harkinnassa.
Kaverilla, joka siis vw huollossa töissä osti tollasen itelleen. Tosin pitää kuulemma olla rautajousilla, 2.5l rivivitosella ja manuaali askilla. Kone sama ku transportterissa, vakiona 170hv. Koukulla 3500kg ja hinta alle 20k€ Ja alennusvaihteet löytyy, maasto-ominaisuuksista ei tietoa.. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Sitten "uudemmat" käykkäakseliset alkaa käymää vähiin... No tää menee ot...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#14
|
|||
|
|||
![]()
+1 Ääni Discolle.
Plussat: Jos on tarvetta lisäpenkeille niin Discossa oikeasti pystyy matkustamaan myös takimmaisilla penkeillä. Ilmajousitus todella mukava. Vetokyky riittävä. Ylipäänsä kaikki ne ominaisuudet joita halusit autolta. Voisin harkita jopa luopumista omastani (-08 SE, ajettu 163t) kun työsuhdeauto vaihtuu marraskuussa sellaiseen, joka täyttää nykyiset vetotarpeet. Disco menee joka tapauksessa vaihtoon vuoden sisällä kun automaatti ei oikein sovellu opetuslupa-autoksi. Asut näköjään Hgissä niin poikkea katsomaan. Vaikka et tähän päätyisikään niin ainakin sulla on jotain mihin vertailla muita. Veikkaan, että kun olet kerran koeajanut D3:sta, niin muita et enää kelpuuta. PS: Vaihtotarjous autosta oli 28t€ eli menee hinnassa vähän yli sun haarukan. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Mulla olis nurkissa Diskoon orkkismallia olevat offload-look "puskuri" ja lamppujen suojaritilät.
Noi et jos tarvii ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Siis puskuri vai karjarauta? Sellainen bull-bar -tyyppinen?
|
#17
|
|||
|
|||
![]() http://www.kfz-kleinanzeigen.com/export/56754559.jpg Tollanen ja lampun "suojat" samaa sarjaa eteen ja taa. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Edelleenkin sitä Commanderia suosittelisin, jos nuo pienemmät vaihtoehtona. Ainakin oma mieli oli rauhallisempi sen OM642:n kanssa kuin olisi ollut sen PSA:n vaihtoehdon kanssa. Sekin oli vaihtoehtona...
Eikä noissa isommissakaan mitään vikaa. Kulutuskaan ei paljon juurikaan isompi, kun kuorkkiudesta johtuen maantienopeudet hiukan pienemmät. 3,0 Commanderissa oli keskimäärin 11,5 l / 100 km ja nyt 6,7 l F250:ssä noin litran enemmän. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Jos kuitenkin lähdetään siitä, että autoa pitäisi vähän päästä ropaamaan, pientä korotusta ja isompaa rengasta, niin nopealla Googletuksella J120 olisi ehkä helpoin kohde. Myönnän että Disco on ehkä vähän tälläsen tuunaamisen 'yläpuolella', mutta olisihan se kiva ettei ihan huku massaan...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu joku mukava kuskin penkki hoojiihin | lepa77 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.12.2014 12:30 |
aamu yllätys! ei mikään mukava | tare | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 28.09.2005 07:39 |
Discovery käyttöautoksi? | SauliS | Chit-Chat | 8 | 21.09.2005 15:34 |
Mukava herätä vapaapäivänä kuumeessa | MäIte | Rakas Päiväkirja | 0 | 21.09.2002 13:28 |