Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2014, 08:06
lazyjonez lazyjonez ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.11
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 49
Perusasetus

Volvo 850 häkäpäästöt. LEIMA TULI!


Ostin tommosen -94 Volvo 850. 10 venttiilin bensakone 2.4 vapari. Tarkoitus oli että saa offikulkinetta rassata huoletta ja pääsee liikkumaan jollakin muulla autolla huoletta

Konttorilla selvis että on veroja maksamatta (40€) ja kun ne oli maksettu, niin tuli katsurilta vielä hylsy häkäpäästöistä. Arvo oli jotain 8 kun olisi saanut olla 0,3. Tämä siis kierroksilla.

Onko mitään vinkkejä mistä aloittais? Tänään varmaan luvassa kaasuläppäkotelon putsaus, uudet tulpat ja ilman- ja bensansuodatin. Ei viittis heti kiirehtiä ostamaan kalliita osia, vaan jos aloittais huokeammasta päästä.


Viimeksi muokannut lazyjonez : 13.11.2014 11:08 Perustelu: muutos auton tilaan. ongelma ratkesi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.11.2014, 08:08
lazyjonez lazyjonez ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.11
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 49
Perusasetus

Niin ja tosiaan antoi vikakoodin "tps-sensor signal too low" mutta voiko tuo kaasuläppä anturi vaikuttaa noin paljon häkäpäästöihin?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2014, 08:28
Clodz Clodz ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.10.14
Sijainti: Vantaa
Viestit: 25
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lazyjonez Näytä viesti
Niin ja tosiaan antoi vikakoodin "tps-sensor signal too low" mutta voiko tuo kaasuläppä anturi vaikuttaa noin paljon häkäpäästöihin?
Villi arvaukseni on että se voi sotkea, tosin kabiinissa pitäisi melkein palaa lambdan merkkivalo siitä että kone on vikasietotilassa ja puskee liian paksua seosta - omassani sen huomasi selvästi myös käynnissä. Ensi alkuun kannattaa ehkä tsekata että tuleeko koodi uudelleen jos ne nollaa, potikassa saattaa olla kosketushäiriötä.

Anyway se asennontunnistin on helppo mitata yleismittarilla iilman irroitusta, potikan pitäisi antaa tasaisesti muuttuvia ohmilukuja ääriasennosta toiseen kääntäessä. Rikkinäinen potikka näyttää mitä sattuu, eikä sitä saanut elvytettyä. Itse löysin lisäksi edellisen mutkan takaa jäisen vesiklimpin mikä olisi sulaessaan luultavasti rikkonut uuden anturin jollain aikavälillä. Anturi on suht edullinen ja nopea vaihtaa.

Samalla kun tutkailet sitä niin kannattaa nykäistä se liekkilukko matkoihinsa jos moinen edelleen putkessa rähmäisenä nököttää.

Pahoittelut jos edellä olevassa on asiavirheitä, en ole minkään sortin automekaanikko mutta tuollaisen kasipuolikkaan sielunelämään ehti jollain tapaa tutustumaan ennen nykyistä kulkinetta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.11.2014, 08:42
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.065
Perusasetus

Kaikki mahdolliset lisärikastukset (what ever) päällä jos kerran CO 8% eli reilusti yli ajokieltorajan. Raakana pukkaa nieluun niin paljon kun ruutta kehittää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2014, 10:17
Clodz Clodz ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.10.14
Sijainti: Vantaa
Viestit: 25
Perusasetus

Joo käsittääkseni tuossa on ideana se, että kun tietokone ei saa infoa siitä missä asennossa kaasuläppä lötköttää, niin se työntää varmuuden vuoksi sen verran paksua soppaa ettei mennä vahingossa laihalle. Viisaammat saa korjata jos meni hutiin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2014, 10:26
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Joo, Vulvasta mitään en ymmärrä, mutta yleensä laittaa rikkaalle, ettei mene laihalle ja riko mäntää/ventiiliä, bensa on ja katti on halvempaa kuin koneremppa!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.11.2014, 21:38
heikkinen:n Avatar
heikkinen heikkinen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.06
Sijainti: oulunsalo
Viestit: 73
Perusasetus

Pari vuotta sitten meni omasta vastaavasta asento anturi ja tavaraa meni läpi sen verran että takana tulijat huomasi moottoritie nopeuksissa kun kaasua sattu painasemaan. Vaihdoin tilalle tarvike anturin (oiskohan ollut motonet) joka pelas viikon.Toinen tarvike anturi ei toiminut ollenkaan. Wetterin tiskiltä haettu on toiminut näihin päiviin asti eli suosittelen alkuperäistä anturia.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.11.2014, 08:03
lazyjonez lazyjonez ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.11
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 49
Perusasetus

Homma selvis ja halvalla vielä! Kävin eilen yheltä korjaamolta ostaan talvirenkaat, ja mainitsin asiasta, niin tuumas vaan että laitetaan mittari kiinni ja huudatetaan päästölaput pihalle. Sano vielä että ei maksa mitään jos ei saada läpi. Katti varmuudella lämpimäksi ja kierrosten laskiessa alas päin, laput pihalle oikeiden kiekkojen kohdalla ja avot LEIMA TULI Katsuri ei rupea tämmösiin kikkailuihin, mutta nyt on hyvä paikka tiedossa. Mitään toimenpitäitäkään en ehtinyt tekemään ennen tätä. Tulen asioimaan myös jatkossa ks. putiikissa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.11.2014, 10:39
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Päästöt nyt kannattee muutenkin ottaa aina muualla kun konttorilla. Saa kerralla läpi ja on mahdollista myös säätää / yrittää useammasti samaan hintaan.
__________________
-----------------------------------------
Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.11.2014, 14:28
Clodz Clodz ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.10.14
Sijainti: Vantaa
Viestit: 25
Perusasetus

Taannoin yhden konttorin lähellä sijainneen korjaamoukkelin kanssa juttelin ja tämä kertoi että heille tulee ihan säännöllisesti testeistä pompanneita jonkun mallin bemareita testiin. Pakoputki oli jotenkin sen mallinen ettei testerin letku istu leimalla riittävän hyvin ja laite valittaa jäännöshapen määrästä. Olisi hauska tietää minkä verran pomput vähenisivät, jos jälkitarkastuksesta ei saisi veloittaa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.11.2014, 23:13
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

hoh hoijaa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Clodz Näytä viesti
Taannoin yhden konttorin lähellä sijainneen korjaamoukkelin kanssa juttelin ja tämä kertoi että heille tulee ihan säännöllisesti testeistä pompanneita jonkun mallin bemareita testiin. Pakoputki oli jotenkin sen mallinen ettei testerin letku istu leimalla riittävän hyvin ja laite valittaa jäännöshapen määrästä. Olisi hauska tietää minkä verran pomput vähenisivät, jos jälkitarkastuksesta ei saisi veloittaa.
Ja mitähän siellä konttoreilla tapahtuis jos ne katsurit yleensä olis ammatti taitoisia,en missään nimessä yleistä mut valitettavan paljon siellä on täysiä tahvoja!!
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Volvo 850 Kaihalkid O/M/V Ajoneuvot 0 13.09.2014 22:15
Myydään / Vaihdetaan Volvo 850 -95 Taximan O/M/V Ajoneuvot 0 03.01.2012 14:58
Hiluxin katsastus itse rakennetulla lavalla.kokemuksia? Hylätty tuli S.K Tekniikka & Jutustelu 19 22.05.2011 21:15
Ostetaan volvo 850 kirjoja porro1 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.11.2010 21:55
M: Volvo 850 Olkku O/M/V Ajoneuvot 0 27.11.2007 21:59


Sivu luotu: 09:35 (GMT +2).