Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.01.2015, 19:16
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lukon ohjaus


Alipaine toiminen lukko ei kytkeytynyt. Merkkivalokin / anturikin taitaa olla pimeä. Kurkkasin rälläkän kanssa kellon sisälle ja vettä täynnä koko paska. Eli ei ihme että pakkasilla oli lopettanut toiminnan. Nyt siis ideoissa muuttaa ohjaus mekaaniseksi, paineilmalle tai sitten sähkölle. Ideoita / vinkkejä haetaan.



Avattu kello. Idea olisi hitsata jokin kiinnike kalvon/pellin paikalle.



Lukko kiinni asennossa. Liikerataa ei ole hirveästi. Akselihan on gr patrolista



Hyllystä löytyi tollanen ja käyttö vipukin.



Kokoa ja iskua vaan hiukan liikaa...
Vaijeri varmin?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.01.2015, 19:31
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Epäkeskeinen vipu väliin,Millä saa oikean iskun.

Samalla sais sylinterin tipan ylemmäs suojaan...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.01.2015, 19:39
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Eli mielummin ostan jostain pienemmän version. Veikkaan että voimaa ei hirveästi tarvitse olla alkuperäiseen kun vertaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.01.2015, 21:08
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Tollasta sylinteriä on helppo lyhentää haluamaansa mittaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.01.2015, 21:16
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Tollasta sylinteriä on helppo lyhentää haluamaansa mittaan.
Siis koko sylinteriä? Miten tämä onnistuisi? Ei taida mennä ihan silmämitalla ja pajavehkeillä?? Koitin etsiä vaihtoehtoja mutta liikaa infoa yhellä istumalla. Jousipalautteisia yhellä letkulla tai 2 toimisia.. Tosiaan kaikki olisi tota sylinteriä varten olemassa paitsi kompura ja säiliö.. Olisi yksi sammuttaja josta voisi säiliönkin tehdä mutta pitäs suhauttaa se johonkin ja putsata kenties..

Viimeksi muokannut hitoy : 26.01.2015 22:10
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.01.2015, 21:25
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Kuvanmukaista sylinteriä pitää siis lyhentää tuosta päiden välissä olevasta putkesta ja männänvarresta mieleisensä määrät. Sorvissa onnistuu parhaiten.

Tuon mallisesta sylinteristä jää aika pitkä iskuun suhteutettuna, jos vertaa esimerkiksi tälläiseen "kompakti" sylinteriin: https://www.smc.eu/portal_ssl/WebCon...er=CQSB25-15DM

Tuo on vain yksi malli, niitä löytyy vaikka millä mitoilla, yksi tai kaksitoimisina.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lukon tunnistaminen Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 07.03.2009 17:38
Tasauspyörästö&lukon toimintaa. Bruno Linkit 4 09.04.2008 09:45
O/V: Volvon lukon osa Paavo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 21.02.2006 00:10
Oven lukon sulatus. Bruno Chit-Chat 12 07.02.2006 16:43
lukon kiristäminen.. Tekniikka & Jutustelu 2 26.08.2004 19:55


Sivu luotu: 17:43 (GMT +2).