Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.09.2014, 19:04
MoD MoD ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.09.14
Sijainti: Jns
Viestit: 6
Perusasetus

33" Luvat (ja niiden pois otto)


Piti tätä varten tänne rekisteröityä (ehkä tunnukselle on jatkossakin käyttöä ). Eli Hiluun on hankittu edellisten omistajien toimesta luvat 33" renkaille. Nyt ajoaika lähenee loppuaan ja tähän hätään ei ole saatavilla kuin 35" renkaat. Onko mahdollista että ottaavat konttorilla / poliisin toimesta luvat pois vai onko pysyvätkö ne aina kun ne on kerran hankittu? Jos noilla renkailla saisi tuon kuukauden ajoaikaa ja sitten saisin haettua BF:n AllTerrainit koossa 33x12,5. Noilla renkaillahan ei ainakaan pitäisi olla mitään ongelmaa katsastaa, kun niihin kerran ne luvat on? Nykyisinhän kyseisiä lupia ei Hiluun enää saa kun hyväveli-sopimuksella, huijaamalla tai tukulla rahaa.

Toisekseen mites tuo korotuksen laita kun ei ole kunnollista vertailu autoa mutta vaikuttaisi että korotusta on laitettu 3-4" jousista aikaisempien omistajien toimesta. Ja tuohon kun lisää tuon renkaiden tuoman korotuksen ja tulevaisuudessa mahdollisen 2" korinkorotuksen niin sehän menee yli sallitun. Mutta mistä konttori saa nuo vertailulukemat joihin sitten vertaavat tuota nykyistä korotusta?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.09.2014, 20:29
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Ei ne mitää lupia oo, muutoskatsastettu mitä muutoskatsastettu ja pysyy otteella.
Minkä mallin Hilux, 46-, 65-, 110-, 170- vai N2?

Edit: poikkeuslupa tarvitaan nykyään 46-, 65- ja 170-sarjalaisille, mutta aiemmin tehdyt muutokset on ja pysyy.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 02.09.2014 20:47
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.09.2014, 20:38
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

No tuota..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MoD Näytä viesti
Piti tätä varten tänne rekisteröityä (ehkä tunnukselle on jatkossakin käyttöä ). Eli Hiluun on hankittu edellisten omistajien toimesta luvat 33" renkaille. Nyt ajoaika lähenee loppuaan ja tähän hätään ei ole saatavilla kuin 35" renkaat. Onko mahdollista että ottaavat konttorilla / poliisin toimesta luvat pois vai onko pysyvätkö ne aina kun ne on kerran hankittu? Jos noilla renkailla saisi tuon kuukauden ajoaikaa ja sitten saisin haettua BF:n AllTerrainit koossa 33x12,5. Noilla renkaillahan ei ainakaan pitäisi olla mitään ongelmaa katsastaa, kun niihin kerran ne luvat on? Nykyisinhän kyseisiä lupia ei Hiluun enää saa kun hyväveli-sopimuksella, huijaamalla tai tukulla rahaa.

Toisekseen mites tuo korotuksen laita kun ei ole kunnollista vertailu autoa mutta vaikuttaisi että korotusta on laitettu 3-4" jousista aikaisempien omistajien toimesta. Ja tuohon kun lisää tuon renkaiden tuoman korotuksen ja tulevaisuudessa mahdollisen 2" korinkorotuksen niin sehän menee yli sallitun. Mutta mistä konttori saa nuo vertailulukemat joihin sitten vertaavat tuota nykyistä korotusta?
Riippuen hiluksin mallista ei 33" renkaille välttämättä tarvii Trafin lupia,voi saada leimaan ihan muutos katsastuksessakin. Jos muutoskatsastus on laillinen sitä ei saa pois millään,ei ainakaan katsuri. Jos muutos perutaan sen peruu Trafi ja se olisi erittäin harvinaista ja sittenkin vaadittaisiin hyvä syy,katsurinhan ei tarvii huomata minkä kokoset renkaat sulla on alla varsinkin jos kysymyksessä on vuosikatsastus. Sitte noi hyväveli sopimukset ei onnistu enää,niin tyhmä tuskin kukaan katsuri on. Trafista lupaa hakiessa pitää huijata hyvin,ei kai se mahdotontakaan ole. Rahalla sitä lupaa ei saa,jos ei lasketa Trafin palvelumaksua joka on kai nykyään n. 300€ ja sen voi joutua maksamaan vaikka lupaa ei tulisikaan. Jos et "tiedä" onko autoa korotettu ja kuinka paljon voi katsuri vaatia mitta korttia autosta,tai maahantuojan ilmoitusta aiheesta. Tai katsuri voi näyttää asentamaasi korotusta ja kertoa onko liikaa vai ei,voi myöskin uskoa täysin kertomasi mitat jotka eivät kuitenkaan ole totta. Kannattaa kuitenki varautua osoittamaan luotettavasti paljonko autoa on korotettu,ja sitä ennen kysyä pykälät paljonko saa korottaa. Yleensä katsurit ovat vainoharhaisia ja eivät usko omaa äitiäänkään ja siksi kaikki pitää kirjasta lukea ja raskaasti todistaa,usein eivät myöskään hyväksy laillisiakaan muutoksia joten pitää tietää mihin pykälään viitata, siinä tapauksessa että katsuri sanoo ei,kannattaa kysyä että missä niin lukee että ei saa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.09.2014, 06:14
MoD MoD ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.09.14
Sijainti: Jns
Viestit: 6
Perusasetus

Näin vähän arvelinkin, mutta täältä netin ihmeellisestä maailmasta löytää kaikenlaisia tarinoita.

Kyseessä siis LN65 eli renkaat aikanaan vain muutoskatsastettu.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.09.2014, 06:30
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Toyot...281983-1988.29

Korkeudesta:

Regular Cab 4WD: 1,709*mm (67.3*in)
Xtracab 4WD: 1,704*mm (67.1*in)
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.09.2014, 07:46
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MoD Näytä viesti
Toisekseen mites tuo korotuksen laita kun ei ole kunnollista vertailu autoa mutta vaikuttaisi että korotusta on laitettu 3-4" jousista aikaisempien omistajien toimesta. Ja tuohon kun lisää tuon renkaiden tuoman korotuksen ja tulevaisuudessa mahdollisen 2" korinkorotuksen niin sehän menee yli sallitun.
Anteeksi tyhmä kysymys mutta miksi autoa pitää näin julmetusti korottaa
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.09.2014, 08:44
MoD MoD ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.09.14
Sijainti: Jns
Viestit: 6
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Anteeksi tyhmä kysymys mutta miksi autoa pitää näin julmetusti korottaa
Ihan ulkonäkösyistä, maasturi on ruma jos madaltaa (poikkeuksiakin löytyy) . Ensin pitää vaan tehdä puusta palat pohjaanlyöntikumien väliin että näkee suuntaa antavan miltä se +5cm sitten näyttää. Saattaa ollla että tulee horjakan näkönen niin sitten unohdetaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.09.2014, 06:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Jos pitää saada ison näköinen auto, niin osta iso auto. Nettiautosta löytyy 1-ton Jenkkipickuppeja siihen tarkoitukseen

Korotukset kannattaa tehdä sen mukaan että alusta toimii kuten pitää. Renkaille saa tilaa rälläkällä, ja ihan siisti vieläpä... aika älytön jo tulee oikeasti melkein autosta kuin autosta jos on 3-4" alustakorotusta ja siihen vielä koria pari tuumaa, ja sitten renkaat päälle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.09.2014, 18:12
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Renkaille saa tilaa rälläkällä, ja ihan siisti vieläpä... aika älytön jo tulee oikeasti melkein autosta kuin autosta jos on 3-4" alustakorotusta ja siihen vielä koria pari tuumaa, ja sitten renkaat päälle.
Jaa...

Mulla on Runnerissa takapäässä +55mm korottavat vieterit ja jousien ylälautasia on laskettu reilu pari tuumaa orkkista alemmaksi. lisäksi piti laittaa 65mm korin korotus. Edessä on vääntösauvat ruuvattu liki tappiinsa. Silti meinaa olla rengaskotelot safarilastissa melko täynnä! Koteloita on avarrettu jonkin verran, mutta ongelmana on edessä etujalkotilat. Joku reilu 5cm oon moukaroinu lekalla etulattioita sisäänpäin ja liki 10cm lyhentäny helmaa, jotta ei niin pahasti ottas renkaat kiinni. Seuraavaksi rupee olemaan tilantanteita poljinten mahtumisen kanssa.





Mutta alkuperäisiin ongelmiin: sen leiman voi käydä orkkiskokosilla pyörilläkin, ja 33" renkaat säilyy otteessa. Näyttäähän se vähän hassulta, eikä kukaan usko, että niillä renkailla asettaisiin yhtään enempää ku konttorille ja takasin mutta eipä sen väliä. Ja jos ei satu olemaan leimarenkaita itellä, niin kyllä niitä löytyy lainaan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.09.2014, 08:29
MoD MoD ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.09.14
Sijainti: Jns
Viestit: 6
Perusasetus

Näköjään sama kirjottaako Lowtoysin foorumille vai Offipalstalle, kun mainitsee sanan korotus niin kylläpä saa lämpimän vastaanoton.



Ja kyllä kuva on googlesta, enkä omista sen oikeuksia.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.09.2014, 08:43
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jos pitää saada ison näköinen auto, niin osta iso auto. Nettiautosta löytyy 1-ton Jenkkipickuppeja siihen tarkoitukseen

Korotukset kannattaa tehdä sen mukaan että alusta toimii kuten pitää. Renkaille saa tilaa rälläkällä, ja ihan siisti vieläpä... aika älytön jo tulee oikeasti melkein autosta kuin autosta jos on 3-4" alustakorotusta ja siihen vielä koria pari tuumaa, ja sitten renkaat päälle.
No eipä noitten jenkkipikappien korotuskaan ongelmatonta ole.. Omassa on yhteensä 6" korotusta ja kärryn vetämistä ei voi enää edes haaveilla.. Ei ainakaan tolla itetehdyllä kääntyvällä koukulla..

Tähän on muutostettu 35" mut noilla 38" näytti hyvälle ja maastossakin eteni suht hyvin.. Siis silloin ku ei ollu vinssin jatkeena
__________________
Broken Back Team #1

Viimeksi muokannut SamiN : 08.09.2014 08:50
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.09.2014, 10:38
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jos pitää saada ison näköinen auto, niin osta iso auto. Nettiautosta löytyy 1-ton Jenkkipickuppeja siihen tarkoitukseen
Tosiaan jos maasto-ominaisuudet ei ole tärkeitä, ainoastaan show niin noi jenkki lavurit on oivallista tavaraa siihen. Kuvista ei näe, mutta ei ollut ihan matala kumpare ja auto sellaisessa asennossa että oli vaikeuksia päästä hyttiin, renkaat pysyi maassa ja ei edes takapuskuri raapinut soraa. Tämä siis vakio paitsi renkaat 31" eikä vielään liikuttu äärirajoilla.









__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.09.2014, 11:28
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Olipa kysymys mikä hyvänsä niin vastaus on Chevy. Yllättävän paljon saa Ex-inkkari iloa irti 24-vuotiaasta V6-pikapista. Hyvä niin.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 08.09.2014 14:42 Perustelu: laskettu ikä uudestaan :oops:
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.09.2014, 19:07
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari Näytä viesti
Tosiaan jos maasto-ominaisuudet ei ole tärkeitä, ainoastaan show niin noi jenkki lavurit on oivallista tavaraa siihen. Kuvista ei näe, mutta ei ollut ihan matala kumpare ja auto sellaisessa asennossa että oli vaikeuksia päästä hyttiin, renkaat pysyi maassa ja ei edes takapuskuri raapinut soraa. Tämä siis vakio paitsi renkaat 31" eikä vielään liikuttu äärirajoilla.









Aivan mieletön offipeli!

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 06.09.2014, 18:19
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MoD Näytä viesti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Anteeksi tyhmä kysymys mutta miksi autoa pitää näin julmetusti korottaa
Ihan ulkonäkösyistä
Jos ulkonäkö on siis olennaisin seikka, niin jotenkin vaan tuntuu siltä, että kysymys taitaa olla ihan/ehkä väärällä palstalla/foorumilla...
__________________
Jukka

Viimeksi muokannut JiiPee : 06.09.2014 18:31
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 06.09.2014, 19:02
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Ihan sama korotatko maastoa vai katua varten, niin samat ajoominaisuuksien muutokset kuitenkin on kyseessä. Eli samat paikat pitää kattoa kuntoon että auto pysyy ladulla. Ja miksei ulkonäkösyistä korotettu toimis maastossakin? Se haluaako omistaja tulla maastoon koettaa onkin hiukan eri juttu sitten.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 06.09.2014, 19:11
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Ihan sama korotatko maastoa vai katua varten, niin samat ajoominaisuuksien muutokset kuitenkin on kyseessä. Eli samat paikat pitää kattoa kuntoon että auto pysyy ladulla. Ja miksei ulkonäkösyistä korotettu toimis maastossakin? Se haluaako omistaja tulla maastoon koettaa onkin hiukan eri juttu sitten.
kyllä kadulla on kiva ajaa jämäkällä missä on esim vakaajat kiinni? turha korotus maastossa ei auta etenemiseen vaan päinvastoin...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 06.09.2014, 19:07
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Jos ulkonäkö on siis olennaisin seikka, niin jotenkin vaan tuntuu siltä, että kysymys taitaa olla ihan/ehkä väärällä palstalla/foorumilla...
onhan se kivaa ajaa kadulla korkealla ja kiikkerällä luxilla jonka mahtavat tehot katoaa isoihin renkuloihin. tavaraa on kiva viskoa lavalle ja hyttiin pääsee omin avuin vauvasta vaariin. kyyti on varmasti epämukavaa ja ainettakin kuluu sopivasti mutta mutta.. onneksi pysyy kadulla koska viimeistään metsässä huomataan että jotain on pielessä.. onneksi en näistä itsekkään mitään tiedä ja rakennan korkeaa ja painavaa jonka voi sitten X päivänä selättää mättäälle kun ensikerran metsää näkee.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 08.09.2014, 13:18
timpe83:n Avatar
timpe83 timpe83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: ylivieska
Viestit: 312
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MoD Näytä viesti
Ihan ulkonäkösyistä, maasturi on ruma jos madaltaa (poikkeuksiakin löytyy) . Ensin pitää vaan tehdä puusta palat pohjaanlyöntikumien väliin että näkee suuntaa antavan miltä se +5cm sitten näyttää. Saattaa ollla että tulee horjakan näkönen niin sitten unohdetaan.
Kannattaa pitää hillittynä se korotus niin säilyy ajettavuus (edes jonkinlainen) ja jos korotat kovin paljon rupee auto näyttämään melko "hassulta" vaikka renkaina olisikin 35" maastokummit.. sopivasti korotettu n.33-35" renkailla (täyttää kaaren nätisti eli tilaa n.2" kaaren ja renkaan välissä) on minun mielestä se kaikista näyttävin yhdistelmä.
Jos 33" on otteella ei niitä sieltä pois oteta..

Ps: tuntuu olevan porukalla jokku tupsautiset ku pitää heti olla päätä aukomassa, ku uusi tyyppi kysyy neuvoa..
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 08.09.2014, 13:33
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timpe83 Näytä viesti
Ps: tuntuu olevan porukalla jokku tupsautiset ku pitää heti olla päätä aukomassa, ku uusi tyyppi kysyy neuvoa..
Eiköhän se kuulu palstan ominaisuuksiin.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 28.09.2014, 17:57
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MoD Näytä viesti
Ihan ulkonäkösyistä, maasturi on ruma jos madaltaa (poikkeuksiakin löytyy) . Ensin pitää vaan tehdä puusta palat pohjaanlyöntikumien väliin että näkee suuntaa antavan miltä se +5cm sitten näyttää. Saattaa ollla että tulee horjakan näkönen niin sitten unohdetaan.

Me tehtiin tossa talven aikana tälläne LN65 hilux sillä periaatteella että sen pitää näyttää orkkikselta ja edetä maastossa hyvin.

Renkaiks tuli 38,5/16/15, eikä korotettu yhtään. Hyvä ajaa tiellä kun noin 'matala'. Jotkut ihmiset kehunu jopa komeeksi autoksi





Nykyinen kunto ei o ihan yhtä siisti, toi orkkis luukki ei oikein kestänäny maasto ajon rasituksia

Tää oli nyt vaan sellanen juttu ettei sitä autoa pakko oo korottaa. Itse korotin arki auto LJ:n aikas korkeaksi ja nyt harmittaa kun ei pysy tiellä enää.
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan all-terrain sarja 33"+vanteet ja 33"vararengassarja tommitt O/M/V Renkaat ja vanteet 5 30.05.2014 15:06
valoista ja niiden säädöksistä Temutin Tekniikka & Jutustelu 7 10.11.2013 21:39
Kysymyksiä etu- ja takavaloista ja niiden laillisuudesta Timo_L Tekniikka & Jutustelu 37 26.05.2010 17:57
Luvat 35:lle Ramiin ja muutama rojektikuva Ipe64 Tekniikka & Jutustelu 0 23.02.2006 19:13
Renkaat, alusta ja luvat... Tekniikka & Jutustelu 0 09.09.2003 21:22


Sivu luotu: 19:05 (GMT +2).