Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   33" Luvat (ja niiden pois otto) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=127288)

MoD 02.09.2014 19:04

33" Luvat (ja niiden pois otto)
 
Piti tätä varten tänne rekisteröityä (ehkä tunnukselle on jatkossakin käyttöä :)). Eli Hiluun on hankittu edellisten omistajien toimesta luvat 33" renkaille. Nyt ajoaika lähenee loppuaan ja tähän hätään ei ole saatavilla kuin 35" renkaat. Onko mahdollista että ottaavat konttorilla / poliisin toimesta luvat pois vai onko pysyvätkö ne aina kun ne on kerran hankittu? Jos noilla renkailla saisi tuon kuukauden ajoaikaa ja sitten saisin haettua BF:n AllTerrainit koossa 33x12,5. Noilla renkaillahan ei ainakaan pitäisi olla mitään ongelmaa katsastaa, kun niihin kerran ne luvat on? Nykyisinhän kyseisiä lupia ei Hiluun enää saa kun hyväveli-sopimuksella, huijaamalla tai tukulla rahaa.

Toisekseen mites tuo korotuksen laita kun ei ole kunnollista vertailu autoa mutta vaikuttaisi että korotusta on laitettu 3-4" jousista aikaisempien omistajien toimesta. Ja tuohon kun lisää tuon renkaiden tuoman korotuksen ja tulevaisuudessa mahdollisen 2" korinkorotuksen niin sehän menee yli sallitun. Mutta mistä konttori saa nuo vertailulukemat joihin sitten vertaavat tuota nykyistä korotusta?

-MaTTi- 02.09.2014 20:29

Ei ne mitää lupia oo, muutoskatsastettu mitä muutoskatsastettu ja pysyy otteella.
Minkä mallin Hilux, 46-, 65-, 110-, 170- vai N2?

Edit: poikkeuslupa tarvitaan nykyään 46-, 65- ja 170-sarjalaisille, mutta aiemmin tehdyt muutokset on ja pysyy.

RIPAX 02.09.2014 20:38

No tuota..
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MoD (Viesti 1157486)
Piti tätä varten tänne rekisteröityä (ehkä tunnukselle on jatkossakin käyttöä :)). Eli Hiluun on hankittu edellisten omistajien toimesta luvat 33" renkaille. Nyt ajoaika lähenee loppuaan ja tähän hätään ei ole saatavilla kuin 35" renkaat. Onko mahdollista että ottaavat konttorilla / poliisin toimesta luvat pois vai onko pysyvätkö ne aina kun ne on kerran hankittu? Jos noilla renkailla saisi tuon kuukauden ajoaikaa ja sitten saisin haettua BF:n AllTerrainit koossa 33x12,5. Noilla renkaillahan ei ainakaan pitäisi olla mitään ongelmaa katsastaa, kun niihin kerran ne luvat on? Nykyisinhän kyseisiä lupia ei Hiluun enää saa kun hyväveli-sopimuksella, huijaamalla tai tukulla rahaa.

Toisekseen mites tuo korotuksen laita kun ei ole kunnollista vertailu autoa mutta vaikuttaisi että korotusta on laitettu 3-4" jousista aikaisempien omistajien toimesta. Ja tuohon kun lisää tuon renkaiden tuoman korotuksen ja tulevaisuudessa mahdollisen 2" korinkorotuksen niin sehän menee yli sallitun. Mutta mistä konttori saa nuo vertailulukemat joihin sitten vertaavat tuota nykyistä korotusta?

Riippuen hiluksin mallista ei 33" renkaille välttämättä tarvii Trafin lupia,voi saada leimaan ihan muutos katsastuksessakin. Jos muutoskatsastus on laillinen sitä ei saa pois millään,ei ainakaan katsuri. Jos muutos perutaan sen peruu Trafi ja se olisi erittäin harvinaista ja sittenkin vaadittaisiin hyvä syy,katsurinhan ei tarvii huomata minkä kokoset renkaat sulla on alla varsinkin jos kysymyksessä on vuosikatsastus. Sitte noi hyväveli sopimukset ei onnistu enää,niin tyhmä tuskin kukaan katsuri on. Trafista lupaa hakiessa pitää huijata hyvin,ei kai se mahdotontakaan ole. Rahalla sitä lupaa ei saa,jos ei lasketa Trafin palvelumaksua joka on kai nykyään n. 300€ ja sen voi joutua maksamaan vaikka lupaa ei tulisikaan. Jos et "tiedä" onko autoa korotettu ja kuinka paljon voi katsuri vaatia mitta korttia autosta,tai maahantuojan ilmoitusta aiheesta. Tai katsuri voi näyttää asentamaasi korotusta ja kertoa onko liikaa vai ei,voi myöskin uskoa täysin kertomasi mitat jotka eivät kuitenkaan ole totta. Kannattaa kuitenki varautua osoittamaan luotettavasti paljonko autoa on korotettu,ja sitä ennen kysyä pykälät paljonko saa korottaa. Yleensä katsurit ovat vainoharhaisia ja eivät usko omaa äitiäänkään ja siksi kaikki pitää kirjasta lukea ja raskaasti todistaa,usein eivät myöskään hyväksy laillisiakaan muutoksia joten pitää tietää mihin pykälään viitata, siinä tapauksessa että katsuri sanoo ei,kannattaa kysyä että missä niin lukee että ei saa.

MoD 03.09.2014 06:14

Näin vähän arvelinkin, mutta täältä netin ihmeellisestä maailmasta löytää kaikenlaisia tarinoita.

Kyseessä siis LN65 eli renkaat aikanaan vain muutoskatsastettu.

ZeiZei 03.09.2014 06:30

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Toyot...281983-1988.29

Korkeudesta:

Regular Cab 4WD: 1,709*mm (67.3*in)
Xtracab 4WD: 1,704*mm (67.1*in)

Heguli 03.09.2014 07:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MoD (Viesti 1157486)
Toisekseen mites tuo korotuksen laita kun ei ole kunnollista vertailu autoa mutta vaikuttaisi että korotusta on laitettu 3-4" jousista aikaisempien omistajien toimesta. Ja tuohon kun lisää tuon renkaiden tuoman korotuksen ja tulevaisuudessa mahdollisen 2" korinkorotuksen niin sehän menee yli sallitun.

Anteeksi tyhmä kysymys mutta miksi autoa pitää näin julmetusti korottaa :confused:

MoD 04.09.2014 08:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1157616)
Anteeksi tyhmä kysymys mutta miksi autoa pitää näin julmetusti korottaa :confused:

Ihan ulkonäkösyistä, maasturi on ruma jos madaltaa (poikkeuksiakin löytyy) :D. Ensin pitää vaan tehdä puusta palat pohjaanlyöntikumien väliin että näkee suuntaa antavan miltä se +5cm sitten näyttää. Saattaa ollla että tulee horjakan näkönen niin sitten unohdetaan. :D

Timo_L 05.09.2014 06:56

Jos pitää saada ison näköinen auto, niin osta iso auto. Nettiautosta löytyy 1-ton Jenkkipickuppeja siihen tarkoitukseen ;)

Korotukset kannattaa tehdä sen mukaan että alusta toimii kuten pitää. Renkaille saa tilaa rälläkällä, ja ihan siisti vieläpä... aika älytön jo tulee oikeasti melkein autosta kuin autosta jos on 3-4" alustakorotusta ja siihen vielä koria pari tuumaa, ja sitten renkaat päälle.

JiiPee 06.09.2014 18:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MoD (Viesti 1157872)
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1157616)
Anteeksi tyhmä kysymys mutta miksi autoa pitää näin julmetusti korottaa :confused:

Ihan ulkonäkösyistä

Jos ulkonäkö on siis olennaisin seikka, niin jotenkin vaan tuntuu siltä, että kysymys taitaa olla ihan/ehkä väärällä palstalla/foorumilla...:confused:

Kala92 06.09.2014 19:02

Ihan sama korotatko maastoa vai katua varten, niin samat ajoominaisuuksien muutokset kuitenkin on kyseessä. Eli samat paikat pitää kattoa kuntoon että auto pysyy ladulla. Ja miksei ulkonäkösyistä korotettu toimis maastossakin? Se haluaako omistaja tulla maastoon koettaa onkin hiukan eri juttu sitten.

hitoy 06.09.2014 19:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee (Viesti 1158502)
Jos ulkonäkö on siis olennaisin seikka, niin jotenkin vaan tuntuu siltä, että kysymys taitaa olla ihan/ehkä väärällä palstalla/foorumilla...:confused:

onhan se kivaa ajaa kadulla korkealla ja kiikkerällä luxilla jonka mahtavat tehot katoaa isoihin renkuloihin. tavaraa on kiva viskoa lavalle ja hyttiin pääsee omin avuin vauvasta vaariin. kyyti on varmasti epämukavaa ja ainettakin kuluu sopivasti mutta mutta.. onneksi pysyy kadulla koska viimeistään metsässä huomataan että jotain on pielessä.. onneksi en näistä itsekkään mitään tiedä ja rakennan korkeaa ja painavaa jonka voi sitten X päivänä selättää mättäälle kun ensikerran metsää näkee. :D

hitoy 06.09.2014 19:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 (Viesti 1158511)
Ihan sama korotatko maastoa vai katua varten, niin samat ajoominaisuuksien muutokset kuitenkin on kyseessä. Eli samat paikat pitää kattoa kuntoon että auto pysyy ladulla. Ja miksei ulkonäkösyistä korotettu toimis maastossakin? Se haluaako omistaja tulla maastoon koettaa onkin hiukan eri juttu sitten.

kyllä kadulla on kiva ajaa jämäkällä missä on esim vakaajat kiinni? turha korotus maastossa ei auta etenemiseen vaan päinvastoin...

Viipo 07.09.2014 08:28

Hiluxia on melkeimpä pakko korottaa reilusti, jotta mahtuu renkaat pyörimään. 37" kumeille joutuu muuten aika radikaalisti leikkaamaan tilaa. Ikävämpi on sitten, jos ei kytkinpolkimelle ole tilaa.

saaman 07.09.2014 09:11

Kylläpä tulee puukkoa ja kovasti. Oisko foorumilaisten aika kasvaa aikuiseksi? Näitä korottajien puukotus-threadeja on jo ihan tarpeeksi.
Jos oisin mode niin viikate alkais heiluun.

Tervetuloa nimimerkki MoD palstoille. Tämmöistä täällä on.

Samsonite 07.09.2014 10:52

Ja moderaattori vielä mukana...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee (Viesti 1158502)
Jos ulkonäkö on siis olennaisin seikka, niin jotenkin vaan tuntuu siltä, että kysymys taitaa olla ihan/ehkä väärällä palstalla/foorumilla...:confused:

Laita linkki sille palstalle missä voi kysellä turhista korotuksista, sittenhän kommenttisi olisi jo vähän asiallisempi?

saaman 07.09.2014 13:24

Joo ei oo ihme kun palstan keskustelun taso on tätä kun moderaattorit on ite pahimpia.
Jos tommoset renkaat pitää mahtua alle niin pakkohan sitä on hiluxia korottaa.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78097

Heguli 07.09.2014 15:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja saaman (Viesti 1158689)
Joo ei oo ihme kun palstan keskustelun taso on tätä kun moderaattorit on ite pahimpia.
Jos tommoset renkaat pitää mahtua alle niin pakkohan sitä on hiluxia korottaa.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78097

Ei toi sunkaan auto ole metsään tehty vaan nakkikioskin kiertoon. Eli haettu katu-uskottavuutta ja näyttävyyttä, ei maasto-ominaisuuksia. Tämän palstan juttu vaan ei ole tuo tuning, ei sen ihmeempää.

Viipo 07.09.2014 18:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1158126)
Renkaille saa tilaa rälläkällä, ja ihan siisti vieläpä... aika älytön jo tulee oikeasti melkein autosta kuin autosta jos on 3-4" alustakorotusta ja siihen vielä koria pari tuumaa, ja sitten renkaat päälle.

Jaa...

Mulla on Runnerissa takapäässä +55mm korottavat vieterit ja jousien ylälautasia on laskettu reilu pari tuumaa orkkista alemmaksi. lisäksi piti laittaa 65mm korin korotus. Edessä on vääntösauvat ruuvattu liki tappiinsa. Silti meinaa olla rengaskotelot safarilastissa melko täynnä! Koteloita on avarrettu jonkin verran, mutta ongelmana on edessä etujalkotilat. Joku reilu 5cm oon moukaroinu lekalla etulattioita sisäänpäin ja liki 10cm lyhentäny helmaa, jotta ei niin pahasti ottas renkaat kiinni. Seuraavaksi rupee olemaan tilantanteita poljinten mahtumisen kanssa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161787

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161801

Mutta alkuperäisiin ongelmiin: sen leiman voi käydä orkkiskokosilla pyörilläkin, ja 33" renkaat säilyy otteessa. Näyttäähän se vähän hassulta, eikä kukaan usko, että niillä renkailla asettaisiin yhtään enempää ku konttorille ja takasin mutta eipä sen väliä. Ja jos ei satu olemaan leimarenkaita itellä, niin kyllä niitä löytyy lainaan.

MoD 08.09.2014 08:29

Näköjään sama kirjottaako Lowtoysin foorumille vai Offipalstalle, kun mainitsee sanan korotus niin kylläpä saa lämpimän vastaanoton.

http://www.motormorph.com/wp-content...dhiluxfull.jpg

Ja kyllä kuva on googlesta, enkä omista sen oikeuksia.

SamiN 08.09.2014 08:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1158126)
Jos pitää saada ison näköinen auto, niin osta iso auto. Nettiautosta löytyy 1-ton Jenkkipickuppeja siihen tarkoitukseen ;)

Korotukset kannattaa tehdä sen mukaan että alusta toimii kuten pitää. Renkaille saa tilaa rälläkällä, ja ihan siisti vieläpä... aika älytön jo tulee oikeasti melkein autosta kuin autosta jos on 3-4" alustakorotusta ja siihen vielä koria pari tuumaa, ja sitten renkaat päälle.

No eipä noitten jenkkipikappien korotuskaan ongelmatonta ole.. Omassa on yhteensä 6" korotusta ja kärryn vetämistä ei voi enää edes haaveilla.. Ei ainakaan tolla itetehdyllä kääntyvällä koukulla..

Tähän on muutostettu 35" mut noilla 38" näytti hyvälle ja maastossakin eteni suht hyvin.. Siis silloin ku ei ollu vinssin jatkeena ;)
http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=2684

Infernaalinen 08.09.2014 09:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1158712)
Ei toi sunkaan auto ole metsään tehty vaan nakkikioskin kiertoon. Eli haettu katu-uskottavuutta ja näyttävyyttä, ei maasto-ominaisuuksia. Tämän palstan juttu vaan ei ole tuo tuning, ei sen ihmeempää.

Eikä tämän palstan juttu varmaankaan ole esimerkiksi VW Polon ongelmienratkonta, mutta silti niitä täällä yleensä avuliaasti ratkotaan. Tämä vain tosiaan yhtenä esimerkkinä monista. Eli melkoista saivartelua tämän threadin valitukset.

Ex_inkkari 08.09.2014 10:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1158126)
Jos pitää saada ison näköinen auto, niin osta iso auto. Nettiautosta löytyy 1-ton Jenkkipickuppeja siihen tarkoitukseen ;)

Tosiaan jos maasto-ominaisuudet ei ole tärkeitä, ainoastaan show niin noi jenkki lavurit on oivallista tavaraa siihen. Kuvista ei näe, mutta ei ollut ihan matala kumpare ja auto sellaisessa asennossa että oli vaikeuksia päästä hyttiin, renkaat pysyi maassa ja ei edes takapuskuri raapinut soraa. Tämä siis vakio paitsi renkaat 31" eikä vielään liikuttu äärirajoilla.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161898

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161897

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161896

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161902

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161904

-MaTTi- 08.09.2014 11:28

Olipa kysymys mikä hyvänsä niin vastaus on Chevy. :D Yllättävän paljon saa Ex-inkkari iloa irti 24-vuotiaasta V6-pikapista. Hyvä niin.

Ex_inkkari 08.09.2014 11:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1158960)
Olipa kysymys mikä hyvänsä niin vastaus on Chevy. :D Yllättävän paljon saa Ex-inkkari iloa irti 15-vuotiaasta V6-pikapista. Hyvä niin.

Jos auto on 1990 ja nyt 2014 niin laske uudestaan ikä :) toiseksi ei ollut minun vastaus vaan komppasin toisen vastausta, eli olin vain samaa mieltä.

Voit peittää tuon chevy merkin vaikka ja laittaa tilalle toyotan merkin :)

veijon-esso 08.09.2014 12:56

Intiaanin Offi-Hirmu!
 
Kait sä tuut kulmaan joku kerta tolla offauttaa edes vähäsen? menee hukkaan pelkässä katuajossa tommosen kyvyt!


Sivu luotu: 13:57 (GMT +2).