![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() VenttiilinostajistaHieman mietteissä tehdä Rangen koneelle yläpääremppaa, vaihtaa nokka-akseli vanhan kuluneen tilalle, nostajat siinä samalla etc. Tutkailin osia ja sattui silmiin kolmenlaisia nostajia. Ne normaalit hydrauliset, täysin kiinteät ja sitten tämä 'välimalli'. http://www.v8tuner.co.uk/product.php?id=77 Onko kellään kokemusta tuon tyyppisistä nostajista vaikka jossain toisessa koneessa? Toimiiko ne ollenkaan kuten tuossa puhutaan ja onko noista hyötyä/haittaa offikäytössä? Itse kun en ole koneen sielunelämään niin tarkasti tutustunut.
Viimeksi muokannut pee : 27.11.2013 15:37 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Oma kohtasta kokemusta ei noista ole pätkääkään. Oon siinä uskossa, että noilla on tarkoitus miedontaa tujua nokkaa pienillä kierroksilla. Kovemmilla kierroksilla nostajat ei kerkee enään päästään öljyä pihalle, jolloin kaikki asteet ja nostot käytössä. Mun mielestä hukkaan heitettyä rahaa jos ei ole "ralli" nokkaa käytössä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Katos juutuupista bleeder cams haulla?
Sen verran voin sanoa, jotta koneesta tulee "kalkattaja", kun nuo pumput alakierroksilla on vajaat tai jopa tyhjät, niin saattaa hieman kolista käydessään.... Toisaalta kun Roverin kone on vähän huono rasvaamaan muutenkin nostimiaan, niin en nyt ihan parhaina/kestävimpinä pitäis näitä offikikkailussa. Enemmänkin himpun enemmän viritetyssä katumoottorissa olis tarvetta, jos haetaan rauhallista tyhjäkäyntiä ja katsastukseen kelpaavaa päästölappua kireän nokan kanssa... Jos alapäähän haluat lisää vääntöä, niin ennemmin sitten kannesta lastu pois ja lisää lastua ohjainlaitteeseen. Sekä bensanpainetta lisää ja jos taskussa kokoa, niin uudet suuttimet samalla... Ja tasku jos tarpeeksi iso, niin sitten: http://www.nelsonracingengines.com/a...47-n2o-chr.pdf Tolla kerkee ja jaksaa vääntääkkin jo kivasti... TAI sama hinta, MUTTA se pienen pieni ero... http://www.nelsonracingengines.com/a...72-n2o-chr.pdf Videota: http://www.youtube.com/watch?v=arCSRPnHzzc#t=463 ja ajasta 6:00 eteenpäin... 6:50 ja napista painamalla 400hp 200rpm nousulla!!! ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mopo lähti keulimaan jo kolmannessa viestissä.
![]() Joo, tiedän kyllä mikä tuossa toimintaperiaatteena on. Tiedustelinkin vain jos on kokemuksia. Mut joo, tiedossahan tuo on että Roverin kone ei oo niitä kovimpia rasvaamaan nokkaa muutenkaan joten jos tuota yläkertaa päädyn remppaan niin taidan laittaa stanu-nostajat sinne miedosti viritetyllä nokalla. Lastua tuohon värkkiin ei saa vaan täytyy vaihtaa koko purkki. Se_kin_ on käynyt mielessä, mutta toisella kertaa sit. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Aina...
Ja kun mahdollisuus, niin V8 sinfoniaa PITÄÄ aina soittaa!!!! http://www.nelsonracingengines.com/v...Turbo-632.html 1900hp ja vain ½ kaasulla ettei penkki hajoa...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
|||
|
|||
![]()
jos nyt pysytään roverin v8:ssa ja budjetti-systeemeissä niin olen tuossa tutkailemassa josko laittaisi chevyn sbc:n nostimet, tangot ja 1.6:1 rullakeinut. Olen vähän mittoja tutkinut että pitäisi saada viritettyä paikalleen mutta lopulta sitten näkee kun osat on käsissä.
Jos toi onnistuu niin yläkerran orkkis-voitelun voi tulpata koska sbc:n yläkerta voideltuu nostimien ja onttojen työntötankojen kautta. T/P |
![]() |
Luokat |
hydraulinen, venttiilinostaja |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|