Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.06.2005, 12:02
Dojo Dojo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.07.04
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 146
Perusasetus

Iskarien/jousten pituus


Voiko autoon (?...läjään...?) vaihtaa vaikkapa 5 cm pidemmät jouset mutta jättää vakioiskarit? Mitä ongelmia voisi kuvitella ilmenevän?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.06.2005, 12:35
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Voi. Ulosjoustot vähenee, mutta ei välttämättä oo ongelma, varsinkin jos lähtökohta on vanhat lässähtäneet jouset niin tuo +5cm korjannee tilannetta lähelle uusia alkuperäisiä jousia tai vaan vähän niitä ylemmäs.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.06.2005, 12:54
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Mulla ei toiminu, iskarit otti vastaan jos oli vähänkään isompi pomppu tiessä. Kolina senku kuulu etupäästä.


Heikki H.
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH700+NP205+D44+12bolt
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.07.2005, 00:22
VMK VMK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Keski-Savo, .
Viestit: 305
Perusasetus

Sama juttu, ei toiminu LäJässä. Vähän tukevammat jouset ja uudehkot vakio iskarit, pohjasivat ulosjoustoissa jo tie ajossa. Eli kun tiessä oli heittoja niin meno oli töks-töks ja meni pari viikkoa niin takaa sitten porsivat. Laitoin OME alustan, vieläkin iskarit rajoittaa ulosjoustoja, ei kylläkään tie ajossa. Tuli aika paljon joustoja lisää...

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.07.2005, 10:26
Dojo Dojo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.07.04
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 146
Perusasetus

Pitää siis joko jättää nykyiselleen (tosin edestä on toinen jousi pienen pätkän poikki...) tai kokeilla kuinka kauan iskarit kestää uusilla jousilla ja ostaa iskarit vasta sitten. Autossa on melkoisen uudet iskarit joten ei raaskisi "tuhlata" niiden uusimiseen!

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.07.2005, 18:37
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Tiputa sitä iskarin yläpäätä alas, niin ei hakkaa sitä rikki. Rasittaa myös rungossa olevaa korvaketta vähemmän.

Heikki H.
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH700+NP205+D44+12bolt
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ40 etu iskarien pituus? päne Tekniikka & Jutustelu 5 31.01.2008 09:49
apuja suzukin jousten hankintaan.. Tekniikka & Jutustelu 31 23.07.2006 20:45
iskarien kiinnitys / joustojen etsintää HannuN Tekniikka & Jutustelu 60 29.05.2006 19:30
iskarien kiinnikkeiden modaus? Dojo Tekniikka & Jutustelu 1 16.01.2006 17:04
Kikkaa iskarien kunnon toteamiseen? -MAKE- Tekniikka & Jutustelu 8 26.10.2005 21:11


Sivu luotu: 18:22 (GMT +2).