Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.10.2013, 13:12
triiit triiit ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.12
Sijainti: heinola,finland
Viestit: 50
Perusasetus

remmiahdin kysymys


Sain tuossa suzuki sj:hin tungettu mitsu sapporon koneen ja nyt alko ahneus iskemään,kun onnistu liian helpolla tekniikan vaihto...

koska kone on matalapuristeiseksi tehty,ajattelin että pistän vielä eatonin m62 remmiturbon ja vesiruiskun kiinni niin sitten ehkä olis hyvä.mutta en ole varma miten ison kaasarin pistän,koska nyt on kiinni 38:t tuplat ja ajattelin että pistän turbon imemään kaasarista niinkun jenkit pistää,ehkä selviän vähemmällä rakentamisella silleen,eikä tule ylimäärästä romua konehuoneeseen,joka alkaa olla aika ahdas

askarruttaa toi kaasarin koko kun tällä rakennusmallila mitä meinaan luulen että tulee liikaa pensaa koneeseen..kun sittenhän imutilanne muuttuu siten että kone imis kumpiakin kaasareita yhtäaikaa jokasta sylinteriä kohden,kun nyt on yksi kurkku jokaselle...

jos joku tietää jotain,sanokoon

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.10.2013, 13:33
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Töräytä turbo Galantin kilkkeet kiinni ja hanaa...

Toi ois kai helpoin tapa...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.10.2013, 16:08
suzs205:n Avatar
suzs205 suzs205 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.11
Sijainti: joensuu
Viestit: 223
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja triiit Näytä viesti
askarruttaa toi kaasarin koko kun tällä rakennusmallila mitä meinaan luulen että tulee liikaa pensaa koneeseen..kun sittenhän imutilanne muuttuu siten että kone imis kumpiakin kaasareita yhtäaikaa jokasta sylinteriä kohden,kun nyt on yksi kurkku jokaselle...
Kaasareitten tarkoitushan on vain säätää ilman/bensan suhdetta, sen pitäisi olla suht vakio. Jos halutaan lisää tehoa tarvitaan lisää bensaa ja samalla lisää ilmaa jotta bensan ja ilman suhde säilyy vakiona. Eli lisää ilmaa saadaan laittamalla useampi kaasari tai isontamalla kaasaria. useammalla kaasarilla saadaan imusarja lyhyemmäksi eli moottorin luonne erilaiseksi kuin yhdellä kaasarilla ja pitkällä imusarjalla.

Eli ei vaikuta bensan/ilman suhteeseen, mutta muita vaikutuksia on.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.10.2013, 18:45
triiit triiit ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.12
Sijainti: heinola,finland
Viestit: 50
Perusasetus

elikkäs jos laita siihen isommat tuplat ja turbo on niitten ja koneen välissä,ei haittaa mitään vaikka "kanavat menee yhteen ahtimessa" ja siitä sitten eroovat omille sylintereillesä?ei tule siis liikaa pensaa?

joo kävi kyllä mielessä se galantin turbo satsi,mutta kun hommasin jo ton eatonin ja vesiruutan ja noi mikunin vakio tuplat on niin vittumaiset et vaihtuu kyllä dellortoiks taikka jonkun jenkki kasin kaasariks,mikäli tää mun suunnitelma on ees mahollinen....

että tälläsiä typeriä kysumyksiä taas
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.10.2013, 19:29
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Mites ois sit ruisku ja yksi iso kaasuläppä?

Eiks noi kaasarit ala olee vähä vintage juttu?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.10.2013, 19:31
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Iha bye the way. Kaverilla on ollu pariki alkuperäistä turbo galanttia. Oli hauskoja laitteita. Ja koneet kesti kauheeta rääkkiä. Jos tommonen setti löytys olis se kyllä helppoin tohon työntää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.10.2013, 19:41
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Speksien perusteella jotain .....

Vähemmän kaasarien säätämistä ym synkronointia.

Jos vain 1 kpl vaakaimuja vaan paikalleen esim mainitsemasi dellorto 40-45mm turbon imupuolelle.

Ford OHC koneita ahtoivat Englannissa 70-luvulla tuolla samalla taktiikalla paitsi et oli perinteinen pakokaasu ahdin. Ahtimen imuilman otossa oli 4 kurkkuinen jenkki kaasari.

Sitä en halua tietää kun ahtoletku räjähtää kone huoneessa ja esim 1.5 bar paineinen ilma bensa seos tussahtaa konehuoneeseen kuinka korkealle Escortin konepelti lensi

Kuplan kone 1kpl vaakaimuja ahtimen imupuolella. Vois must verrata jos mekaanisen ahtimen imupuolelle kaasari. 1 kaasarilla 300hv?

http://www.youtube.com/watch?v=s2qwEpDfnVM

Viimeksi muokannut hunter hdj : 20.10.2013 19:57
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.10.2013, 20:30
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus



Jenkeissä ahdettiin pitkänokka-datsuneita (240Z) 70-luvulla. Vakiona koneessa on kaksi kaasaria. Tais olla juuttuvakurkkuinen mikuni?

Ahdettaessa käytettiin vain yhtä kaasaria, koska kaksi oli liikaa. Suuttimet tietysti vaihdettiin uuteen uskoon.

Ja ahdin tosiaan imi kaasaria näissä virityksissä.

Mitsun koneeseen riittää varmasti yksi tupla kaasari.

Edit: Aussien viri-viri Isuzu: http://www.gmh-torana.com.au/forums/...d-gemini-help/

Viimeksi muokannut sisua45 : 20.10.2013 20:59
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.10.2013, 22:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mutua ja muistoja 80/90 luvuilta


Onko tuo sinun "sapporon" kone 2 litranen ja 8 venttiilinen; ja vanhempi kuin n. 1983?

Ja onko nuo mikunin tuplakaasarit vakio?

Mulla on omakohtaista rassaus kokemusta vain n. 1982 2L bensa Galantista, ja tuo kone oli 2 kurkkuisella kaasarilla: Tuo kone on tehty sen verran vanhanaikaisesti, että 10-20 vuotta uudempien puristussuhteisiin ei voi verrata.

Mutta jos meinaat uusia kaasarit, niin olisko syytä uusia ruiskuksi?

Tuosta minun tuntemasta mitsun 2 Litran koneesta voi varmaan E98:lla repiä tehoja noin 200 hv remmi ahtimella ( alkaa nakuttamaan, kun palotilan muoto on mitä on, ja puristussuhde em. mukaan) Ja remmiahtimella tuo nakutus tulee esille nimenomaan sen takia, että "alle max väännön" tuo kone hengittää orkkiksena hyvin, ja virtausvastukset on pienehköt, ja eatonin hyötysuhde kohtuullinen....

Minä rakentaisin vaikkapa mekaruutan k.o koneeseen...

p.s voimistelin noiden Mikunien kanssa -80/-90 taittessa, olivat kiinni parissa toyotassani, ja nimenomaan DOHC kannessa, missä oli valussa kolme soittorautaa kolmiossa....

p.s tuo Galantin 170hv turbo on eri kone (yksityiskohdilta) kuin tuo Galantin vapari.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Remmiahdin MiKo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 14 03.06.2013 20:07
Ostetaan Remmiahdin Masi6r O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.01.2013 10:16
Ostetaan Remmiahdin henkkal O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.11.2012 03:21
Ostetaan O:Remmiahdin -tomppa- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 17.11.2010 10:27
Ostetaan Remmiahdin Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.09.2010 21:36


Sivu luotu: 10:25 (GMT +2).