![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() hilux etupään rasvanipat?Olen jossain lukenut että hiluxin etupäässä on jossain tulppia tai ruuveja jotka voi poistaa ja tilalle laittaa rasvanipat että pystyy voitelemaan jotain. Missä kyseiset paikat ovat ja miksei niissä ole rasvanippojaa vaan tulpatut. Mistä löytää kuvan paikoista tai jos teillä on liittäkää vastaukseen. Mitä rasvaa suosittelette niihin paikkoihin ja mitä kardaanien ristiin. paikkakunnalla on melkein vain Teboilin rasvat myynnissä.
|
|
|||
|
|||
![]()
Pallonivelissä on joissain versioissa tulpatut reiät. Ja mitä rasvoihin tulee niin Teboililta Solid2 joka paikkaan.
|
||||
|
||||
![]()
Joissain tukivarren pallonivelissä ei ole edes niitä reikiä rasvanipalle.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
|||
|
|||
![]() niin
Eikö kardaanin ristiniveliin tule eri rasva kuin palloniveliin?
Ristinivelissä "neulalaakerit" pyörii todella nopeaa ja en ite ainakaan ole mustaa niihin laittanut vaan yleisrasvaa. |
|
||||
|
||||
![]()
Jos oikein muistan niin ristikoihin litiumperustainen nlgi 2.
|
||||
|
||||
![]()
Ei ne mihkään pyäri, jos nivel on ristikon kohdalta suora niin niissä ei oo mitään liikettä
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Harvompa se ristikko niin suorassa on että ei neulat pyöri. Ja liike on sitten kans aika nopeaa.
|
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa nivelristikon neulalaakeri kuolla yleensä voitelun puutteeseen/vähyyteen useammin kuin riittävän usein käytettyyn "väärään" voiteeseen?
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja alunalkaen oletin kun hiluksista kysellään tarkentamatta mallia ja kirjoittaa nimimerkillä TARO59 niin ilmeisesti 110 korinen...
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ristinivelen "neulalaakeri" ei ole hitaasti pyörivä, joten kuinka todella hyvin sitten käy kohteeseen. |
|
|||
|
|||
![]() Itselläni on 2 rasvaprässiä
Toisessa on tuo tb:n moly-vaseliini, ja toisessa suolaveden kestävä "veneen potkuriakseli vaseliini" ja tuota potkuriakseli vassua on pelkästään veneessä; no, taisin kerran rasvata sillä HJ-61 lukkovivut akselista.
Mutta noihin kardaanin ristikoihin; jos sinne pistetään tarvikeristikko (Oliko GMP tms, musta paketti ja keltaiset tehosteet, ja olikohan gut-xxx tms koodit) Niin noissa HDJ-80 ristikoissa tuo alkuperäinen vaseliini on sivistyneesti sanottuna lonkkanivelten välistä! siis noin +5 asteen lämpötilassa oli kuin jääkaappikylmää voita! Kasasin kardaanin, ja yritin saada tuota tb:n moly vassua tulemaan läpi; tuli 2 kupista, mutta ei millään noista 2 muusta; k.o nivel alkoi täristämään usemman 10tkm jälkeen, ja nuo 2 kuppia, siis mistä tuo tb:n moly vassu ei tullut läpi, oli loppu, toki käyttöolosuhteilla lienee osansa asiaa.(ja nuo kaksi, mistä tursusi tuo tb:n vassu ulos, oli melkein uudet. Seuraavan/kaikki siitä eteenpäin, olen kaapinut/pessyt keskitähden puhtaaksi, ja k.o tb:n molya reilusti kasauksessa, ja eipä ole tarvinnut enää vaihdella samoja ristikoita! p.s jos ostat ristikon, niin pistä vaseliinituubi ja ristikko pakastimeen, jos molemmat rasvat on notkeita, niin ok..... P.s Alkuperäiseen kysymykseen; tuosta tarosta ei kokemusta, mutta ainakin noiden omien autojen kanssa olen tullut toimeen, kun tuo vetarin/suojakumi on sormella kaavittu puhtaaksi, ja täytetty tuolla tb:n moly:llä. Ja jos jäykkäakselinen (etu) tojota niin 10-20 ruikkausta 1-2 vuoden välein, jos offia, niin huomattavasti useammin. ja edes minä en voitele k.o tb:n vaseliinilla laturin laakereita tms. |
|
|||
|
|||
![]()
No, 8000 tuntia käytetty runko-ohjatun koneen kardaaneissa eikä yhtään ristikkoa ole mennyt joten toiminee... Sitä paitsi, ei ne autossa kovin villisti pyöri kun ristikot ovat niin loivassa kulmassa, hieman edestakaisin liikkuu vain.
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Hilux ln 110 etupään korotus | jupu1986 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.03.2011 17:35 |
Hilux -83 ln46 etupään pamaus | pesix | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.03.2010 18:10 |
Palloniveliin rasvanipat | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.04.2006 13:34 |
Uazin rasvanipat? | Revolver | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.12.2004 19:42 |
rasvanipat | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.06.2003 07:14 |