![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Jeepin koneen tarina ja muutama kysymysAina ei voi onnistua. Eli tarina alkaa siitä kun olin ostamassa jeeppiin uutta konetta. No sellainen löytyi ja myyjä vakuutti koneen olevan 150tkm ajetusta peräkolaroidusta cherokeesta ja nimen omaan HO kone jota etsin. Sovittiin tapaaminen ja myyjä tuli vielä hieman vastaan tuomaan konetta. No paikan päällä parkkipaikalla kun näin koneen niin pikkusen jo mietitytti. no ajattelin et ainahan nuo vanhat koneet pikkusen rasvasia on ja myyjä siinä vielä vakuutti et on hyvä ja itse ovat kolariautosta irrottanu. Kaupat tehtiin ja takas kotiin tutkimaan kikkaraa.No totuus selvis aika äkkiä kun pyörittelin konetta,meni meinaan melkeen koko kierroksen kunnes toppas. Yks venttiili ruostunu kiinni,napautus vasaralla jo pyörii.Oli meinaan ilmeisesti ollu jossain välissä "vähän" sateessa. Sitten öljypohja pois ja laakereiden tarkastus,voihan vittu liuskat loppu ja toisissa kauloissakin pientä kulumisen alkua. No tässä vaiheessa soitin myyjälle ja kysyin et mistä tää kone on peräisin ja missä lojunnu.No jostain jeepin takakontista olivat sen joskus ostaneet ja pari vuotta tallin nurkassa ollu. No en sen enempää siinä kiukutellu vaan päätin laakeroida koneen. Eli alakertaan kaikki uudet laakerit stefat ja tiivisteet. Ja eikun omasta kaikki apulaitteet irti ja uuteen kiinni,no jossain välissä ihmettelin kun pieniä eroja oli havaittavissa. Lopulta kun kaikki oli kasattu ja imusarjaa viimeisenä paikalle sovittelin niin totuus paljastui. NÄÄ SAATANAN JUIPIT MYI MULLE JONKUN VITUN VANHAN 80-LUVUN JEEPIN TIES MITÄ AJETUN KONEEN. No en oikeestaan ole katkera jos pojat vaan vahinkossa muisti vähän väärin. Opetus on et ei näköjään kannata luottaa edes pitkäaikaisiin palstalaisiin. Menetin n.500e rahaa ja ajoin turhaan 500km. Ai niin ne kysymykset. Kun vaihdan omasta kannen niin vastaako se silloin HO konetta? Onko nokka-akseli sama vanhemmissa koneissa? Miten muuten koneet eroaa toisista? Voiko/tarviiko (venyvät) kansipultit hieman lyhentää? (säästäis siinäkin) Mitäs jos kantta plaanatessa lähtis hieman enemmän? Ainoo hyvä tässä oli et kone sentään oli aika puhdas sisältä,eli aihiona menettelee. Vituttaa vaan ku joutuu uudestaan purkamaan juuri kasatun koneen ja taas menee lisää rahaa.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kompuran rassaamista, muutama kysymys | Nostokurki | Chit-Chat | 6 | 01.03.2013 14:25 |
muutama tekninen kysymys | Arctic Rhino | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.01.2013 09:20 |
Pajerosta muutama kysymys | Lepralord | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.01.2012 17:37 |
King cab muutama kysymys | Lepralord | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.09.2011 04:27 |
Muutama auton rakentelu kysymys? | fomoko | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 06.10.2010 19:41 |