Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.04.2013, 18:39
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 932
Perusasetus

Jeepin koneen tarina ja muutama kysymys


Aina ei voi onnistua.

Eli tarina alkaa siitä kun olin ostamassa jeeppiin uutta konetta.
No sellainen löytyi ja myyjä vakuutti koneen olevan 150tkm ajetusta
peräkolaroidusta cherokeesta ja nimen omaan HO kone jota etsin.

Sovittiin tapaaminen ja myyjä tuli vielä hieman vastaan tuomaan konetta.
No paikan päällä parkkipaikalla kun näin koneen niin pikkusen jo mietitytti.
no ajattelin et ainahan nuo vanhat koneet pikkusen rasvasia on ja myyjä
siinä vielä vakuutti et on hyvä ja itse ovat kolariautosta irrottanu.

Kaupat tehtiin ja takas kotiin tutkimaan kikkaraa.No totuus selvis aika äkkiä
kun pyörittelin konetta,meni meinaan melkeen koko kierroksen kunnes toppas.
Yks venttiili ruostunu kiinni,napautus vasaralla jo pyörii.Oli meinaan ilmeisesti
ollu jossain välissä "vähän" sateessa.

Sitten öljypohja pois ja laakereiden tarkastus,voihan vittu liuskat loppu ja toisissa
kauloissakin pientä kulumisen alkua.

No tässä vaiheessa soitin myyjälle ja kysyin et mistä tää kone on peräisin ja
missä lojunnu.No jostain jeepin takakontista olivat sen joskus ostaneet ja
pari vuotta tallin nurkassa ollu.
No en sen enempää siinä kiukutellu vaan päätin laakeroida koneen.
Eli alakertaan kaikki uudet laakerit stefat ja tiivisteet.
Ja eikun omasta kaikki apulaitteet irti ja uuteen kiinni,no jossain välissä
ihmettelin kun pieniä eroja oli havaittavissa.
Lopulta kun kaikki oli kasattu ja imusarjaa viimeisenä paikalle sovittelin niin
totuus paljastui.

NÄÄ SAATANAN JUIPIT MYI MULLE JONKUN VITUN VANHAN 80-LUVUN JEEPIN
TIES MITÄ AJETUN KONEEN.

No en oikeestaan ole katkera jos pojat vaan vahinkossa muisti vähän väärin.
Opetus on et ei näköjään kannata luottaa edes pitkäaikaisiin palstalaisiin.
Menetin n.500e rahaa ja ajoin turhaan 500km.

Ai niin ne kysymykset.

Kun vaihdan omasta kannen niin vastaako se silloin HO konetta?
Onko nokka-akseli sama vanhemmissa koneissa?
Miten muuten koneet eroaa toisista?
Voiko/tarviiko (venyvät) kansipultit hieman lyhentää? (säästäis siinäkin)
Mitäs jos kantta plaanatessa lähtis hieman enemmän?

Ainoo hyvä tässä oli et kone sentään oli aika puhdas sisältä,eli aihiona
menettelee.
Vituttaa vaan ku joutuu uudestaan purkamaan juuri
kasatun koneen ja taas menee lisää rahaa.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kompuran rassaamista, muutama kysymys Nostokurki Chit-Chat 6 01.03.2013 14:25
muutama tekninen kysymys Arctic Rhino Tekniikka & Jutustelu 3 24.01.2013 09:20
Pajerosta muutama kysymys Lepralord Tekniikka & Jutustelu 3 04.01.2012 17:37
King cab muutama kysymys Lepralord Tekniikka & Jutustelu 2 26.09.2011 04:27
Muutama auton rakentelu kysymys? fomoko Tekniikka & Jutustelu 9 06.10.2010 19:41


Sivu luotu: 00:51 (GMT +2).