Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.03.2013, 12:30
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Magneetti


http://fi.taobaoshoppingagent.com/it...350285637.html

Tuollainen pitää laittaa niin ei tarvi ikinä vaihtaa suodatinta

Tuli vastaan kun mietin tehokkaampaa magneettia peräöljyille, noi puristemagneetit oli n 10xtehokkaampia kuin metallivaluiset muttei arvaa laittaa banjon sisälle kun ovat hauraita.
Mitä jos jymäyttäs 20kg voiman magneetin banjon ulkopuolelle?

Joo vois ne öljyt joskus vaihtaakkin mutta parempi kun metalli jäis tehokkaammini kierrosta pois.

__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.03.2013, 13:20
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
http://fi.taobaoshoppingagent.com/it...350285637.html

Tuollainen pitää laittaa niin ei tarvi ikinä vaihtaa suodatinta

Tuli vastaan kun mietin tehokkaampaa magneettia peräöljyille, noi puristemagneetit oli n 10xtehokkaampia kuin metallivaluiset muttei arvaa laittaa banjon sisälle kun ovat hauraita.
Mitä jos jymäyttäs 20kg voiman magneetin banjon ulkopuolelle?

Joo vois ne öljyt joskus vaihtaakkin mutta parempi kun metalli jäis tehokkaammini kierrosta pois.
Siis ainakin minun kalustossa peräöljyille ja laatikoille on magneettit laitettu jo tehtaalla. Moottorin ropussa ei ole, ainakaan minulla. (pitäskö kokeilla ihan pilan päiten, sillä seisovasta öljystä rautahippuset aikaa myöten imeytys pois.)

Tuolle öljyn suodattimelle vois olla hyväksikkin? toki suodattimen vaihtotahdille ei taida tuoda muutosta, kun tuosta magneetista ei ole apua kuin raudan osalta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.03.2013, 13:32
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

En tiiä mutta äkkiä ajateltuna perässä nimenomaan lienee paras tuo magneetti proppu. Siitä saa sen tarvittavan tiedon mitä öljynvaihon yhteydessä pitääkin ja jos siellä alkaa muodostumaan niin isoja raudan kappaleita että ne tuu ropusta pihalle niin sen huomannee sitten muutenkin...

Meitsillä on Bertan hytikkaöljypöntön pohjassa magneetti siltä varalta että joku sylinteri vääntyy ja sieltä pääsee lastuja kiertoon. On siinä suodatinkin mutta tulipahan pistettyä. En oo kyllä kattonu että onko siihen tarttunu mitään.

Eli tuskin tuosta suurta haittaakaan on. Ja voipahan sitä osoitella sormella ja rehvastella että magneetti löytyy.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.03.2013, 13:33
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Se öljyropun magneetti vetää varmaan 50g , satakertaa voimakkaampi vois tehdä eroa.
Tuossa sopuhintainen 29kg http://www.spelektroniikka.fi/tuotte...etti-67-100231

Ja kai toikin riittäisi http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedo...&tuote_id=7337

Isommat palat varmaan pysyy poissa laakerien välistä mutta hienompi voi niitä kuluttaa, magneetti voisi pidättää metallipitoista öljyä poissa kierrosta.
Vai lakkaako öljy kokonaan liikkumasta..

Vois tehdä kokeen kun vanhat peräöljyt on kannussa ja laittaa viikoks magneetti kylkeen ja sit kaataa pois, näkis jääkö magneettiin mitään.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.

Viimeksi muokannut helmapelti : 02.03.2013 15:19
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.03.2013, 21:44
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

No monen kilon paloja siulla killuu siellä hojon perissä???

Laita 50 kilon magneetit ja saat kaivon kannet kaupanpäällisinä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.03.2013, 21:57
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Sellainen olis hyvä että maan magneettikenttä nostaa auton pystyyn jos väkisin kaataa
Ei kai toi 29kg vetovoimainen sataagrammaa enempää paina.
Newtoneita pitäis kai voimista puhua..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.03.2013, 23:07
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Se en vaan vähän ikävää jos on offamassa kovin rautapitoisella alueella niin jämähtää auto kallioon kiinni tai sitten pitää ajaa vaan läpi harmaan kiven ;-)

TT

Viimeksi muokannut solihull : 02.03.2013 23:13
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.03.2013, 12:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis ainakin minun kalustossa peräöljyille ja laatikoille on magneettit laitettu jo tehtaalla. Moottorin ropussa ei ole, ainakaan minulla. (pitäskö kokeilla ihan pilan päiten, sillä seisovasta öljystä rautahippuset aikaa myöten imeytys pois.)

Tuolle öljyn suodattimelle vois olla hyväksikkin? toki suodattimen vaihtotahdille ei taida tuoda muutosta, kun tuosta magneetista ei ole apua kuin raudan osalta.
Niin, laatikoissa/perissä on rauta/rauta-hammaskosketus, moottorin puolellahan ei tämmöistä ole. Laakeriliuskojen matsku ei magneettiin tartu.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.03.2013, 13:45
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Niin, laatikoissa/perissä on rauta/rauta-hammaskosketus, moottorin puolellahan ei tämmöistä ole. Laakeriliuskojen matsku ei magneettiin tartu.
Mut onhan siellä venttiilikoneistoa ja jakopäätä, mistä voi irrota palasia.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.03.2013, 19:33
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Harmi kun ehdin tehdä peräpanssarit niin ettei ropun alla ole tilaa, voishan niitä vielä mulkata ja laittaa lisämagneetin roppuun kiinni, silloin sais mujutkin pois öljynvaihdoissa. Taidan laittaa samanlaiset vaihteistoillekin ihan mielenkiinnosta.
Eihän tämäkään kokeilu ihmeitä tee mutta parhaassa tapauksessa voi olla avuksi.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.03.2013, 16:57
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Voi saatana!


Kävin koeajamassa uusia perävälityksiä ja ekan risteyksen jälkeen alkoi kuulua kolinaa, ääni paheni ja ajoin hiljaa kotiin.
Voi perkele mitä sattui, perät ehjät mutta neodyymimagneetit oli napannu kaivonkansia mukaan!
Älkää vaan laittako sellaisia..



Voi hemmetti, auto ei ollu edes katsastettu tai liikennekäytössä, joutuukohan tästä lusimaan.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Magneetti PL Chit-Chat 2 20.06.2011 11:00
Myyty magneetti venttiilipöytä akp O/M/V Muut 0 02.02.2010 20:48


Sivu luotu: 14:39 (GMT +2).