Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Magneetti (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=107996)

helmapelti 02.03.2013 12:30

Magneetti
 
http://fi.taobaoshoppingagent.com/it...350285637.html

Tuollainen pitää laittaa niin ei tarvi ikinä vaihtaa suodatinta:)

Tuli vastaan kun mietin tehokkaampaa magneettia peräöljyille, noi puristemagneetit oli n 10xtehokkaampia kuin metallivaluiset muttei arvaa laittaa banjon sisälle kun ovat hauraita.
Mitä jos jymäyttäs 20kg voiman magneetin banjon ulkopuolelle?

Joo vois ne öljyt joskus vaihtaakkin mutta parempi kun metalli jäis tehokkaammini kierrosta pois.

BJ-40/76 02.03.2013 13:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti (Viesti 978104)
http://fi.taobaoshoppingagent.com/it...350285637.html

Tuollainen pitää laittaa niin ei tarvi ikinä vaihtaa suodatinta:)

Tuli vastaan kun mietin tehokkaampaa magneettia peräöljyille, noi puristemagneetit oli n 10xtehokkaampia kuin metallivaluiset muttei arvaa laittaa banjon sisälle kun ovat hauraita.
Mitä jos jymäyttäs 20kg voiman magneetin banjon ulkopuolelle?

Joo vois ne öljyt joskus vaihtaakkin mutta parempi kun metalli jäis tehokkaammini kierrosta pois.

Siis ainakin minun kalustossa peräöljyille ja laatikoille on magneettit laitettu jo tehtaalla. Moottorin ropussa ei ole, ainakaan minulla. (pitäskö kokeilla ihan pilan päiten, sillä seisovasta öljystä rautahippuset aikaa myöten imeytys pois.)

Tuolle öljyn suodattimelle vois olla hyväksikkin? toki suodattimen vaihtotahdille ei taida tuoda muutosta, kun tuosta magneetista ei ole apua kuin raudan osalta.

Bj Andy 02.03.2013 13:32

En tiiä mutta äkkiä ajateltuna perässä nimenomaan lienee paras tuo magneetti proppu. Siitä saa sen tarvittavan tiedon mitä öljynvaihon yhteydessä pitääkin ja jos siellä alkaa muodostumaan niin isoja raudan kappaleita että ne tuu ropusta pihalle niin sen huomannee sitten muutenkin...

Meitsillä on Bertan hytikkaöljypöntön pohjassa magneetti siltä varalta että joku sylinteri vääntyy ja sieltä pääsee lastuja kiertoon. On siinä suodatinkin mutta tulipahan pistettyä. En oo kyllä kattonu että onko siihen tarttunu mitään.

Eli tuskin tuosta suurta haittaakaan on. Ja voipahan sitä osoitella sormella ja rehvastella että magneetti löytyy.:D:D

helmapelti 02.03.2013 13:33

Se öljyropun magneetti vetää varmaan 50g , satakertaa voimakkaampi vois tehdä eroa.
Tuossa sopuhintainen 29kg http://www.spelektroniikka.fi/tuotte...etti-67-100231

Ja kai toikin riittäisi http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedo...&tuote_id=7337

Isommat palat varmaan pysyy poissa laakerien välistä mutta hienompi voi niitä kuluttaa, magneetti voisi pidättää metallipitoista öljyä poissa kierrosta.
Vai lakkaako öljy kokonaan liikkumasta..

Vois tehdä kokeen kun vanhat peräöljyt on kannussa ja laittaa viikoks magneetti kylkeen ja sit kaataa pois, näkis jääkö magneettiin mitään.

Bj Andy 02.03.2013 21:44

No monen kilon paloja siulla killuu siellä hojon perissä???

Laita 50 kilon magneetit ja saat kaivon kannet kaupanpäällisinä.:D

helmapelti 02.03.2013 21:57

Sellainen olis hyvä että maan magneettikenttä nostaa auton pystyyn jos väkisin kaataa:D
Ei kai toi 29kg vetovoimainen sataagrammaa enempää paina.
Newtoneita pitäis kai voimista puhua..

solihull 02.03.2013 23:07

Se en vaan vähän ikävää jos on offamassa kovin rautapitoisella alueella niin jämähtää auto kallioon kiinni tai sitten pitää ajaa vaan läpi harmaan kiven ;-)

TT

RIPAX 02.03.2013 23:28

Ruoste.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja solihull (Viesti 978369)
Se en vaan vähän ikävää jos on offamassa kovin rautapitoisella alueella niin jämähtää auto kallioon kiinni tai sitten pitää ajaa vaan läpi harmaan kiven ;-)

TT

Noeikatokku siks on näis japseis metallia niin vähän et jos imasee maahan kiinni ni magneetti irtoo autost,konees on enempi voimaa mitä makneetti vetää.:D

-MaTTi- 03.03.2013 12:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 978119)
Siis ainakin minun kalustossa peräöljyille ja laatikoille on magneettit laitettu jo tehtaalla. Moottorin ropussa ei ole, ainakaan minulla. (pitäskö kokeilla ihan pilan päiten, sillä seisovasta öljystä rautahippuset aikaa myöten imeytys pois.)

Tuolle öljyn suodattimelle vois olla hyväksikkin? toki suodattimen vaihtotahdille ei taida tuoda muutosta, kun tuosta magneetista ei ole apua kuin raudan osalta.

Niin, laatikoissa/perissä on rauta/rauta-hammaskosketus, moottorin puolellahan ei tämmöistä ole. Laakeriliuskojen matsku ei magneettiin tartu.

HeikkiH 03.03.2013 13:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 978498)
Niin, laatikoissa/perissä on rauta/rauta-hammaskosketus, moottorin puolellahan ei tämmöistä ole. Laakeriliuskojen matsku ei magneettiin tartu.

Mut onhan siellä venttiilikoneistoa ja jakopäätä, mistä voi irrota palasia.

helmapelti 03.03.2013 19:33

Harmi kun ehdin tehdä peräpanssarit niin ettei ropun alla ole tilaa, voishan niitä vielä mulkata ja laittaa lisämagneetin roppuun kiinni, silloin sais mujutkin pois öljynvaihdoissa. Taidan laittaa samanlaiset vaihteistoillekin ihan mielenkiinnosta.
Eihän tämäkään kokeilu ihmeitä tee mutta parhaassa tapauksessa voi olla avuksi.

helmapelti 23.03.2013 16:57

Voi saatana!
 
Kävin koeajamassa uusia perävälityksiä ja ekan risteyksen jälkeen alkoi kuulua kolinaa, ääni paheni ja ajoin hiljaa kotiin.
Voi perkele mitä sattui, perät ehjät mutta neodyymimagneetit oli napannu kaivonkansia mukaan!
Älkää vaan laittako sellaisia..
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126226
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126227

Voi hemmetti, auto ei ollu edes katsastettu tai liikennekäytössä, joutuukohan tästä lusimaan.

Grr 23.03.2013 17:03

onko totta
 
Ei voi muutako nauraa :D
Vie kannet äkkiä takasi paikoilleen etteivät aja viemäriin.

AVRO 23.03.2013 17:11

Tää oli kyllä hyvä. Kiitos. :D

helmapelti 23.03.2013 17:38

Joo heitin kannet reppuun ja poljin alkon kautta ja vetäsin litran saunalahtee laakista, ei mua voida syyttää kun en huomenna muista mitään. 7 kantta oli irronnu ja kolme tuli kotiin asti:D

jubet 23.03.2013 18:05

Ei vielä ole aprilli päivä?

Kala92 23.03.2013 18:10

Nyt repes!! :D:D:D:D:D:D:D Kuvitelkaahan takana tulevien autojen ilmeet!!

Nuhapumppu 23.03.2013 18:16

Aika paha,toki täytyy ihmetellä että miksi ensinmäisen kuvan oton jälkeen,kun perässä oli kiinni vain yksi kaivonkansi,kävit vielä varuiksi keräämässä kaksi kantta mukaan:D:D:D

blazer 23.03.2013 19:21

Mitä ihmeen magneetteja tommoset on kun nostaa tolta korkeudelta kaivonkansia mukaansa:eek:!!! Aika prutaali jääkaappimagneetti...:D:D

Korpikumpu 23.03.2013 21:39

Illan työvuoron keventäjä :D

Repro 24.03.2013 09:46

Hahahaha!!!! :D:D:D

Repro 24.03.2013 10:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 986942)
:eek::eek::eek: Ei oo todellista, ei hyvää päivää. Onhan noita neodyymimagneetteja esmes kaiuttimissakin, kokoonsa nähden ärhäköitä, mutta silti.

Noihan kerää kaikki naulat ja ruuvit tieltä ja ulos unohtuneet työkalut kotipihasta. :D Ehkäpä vähempikin riittäis. ;)

Pelkkää säästöö kun täydentää työkaluvalikoimaa joka reissulla.

-MaTTi- 24.03.2013 10:17

Mut eiköhän kyseessä kuitenkin lavastus. :) Ei ne ny kymppikilon kansia vauhdista voi nappailla.

Heguli 24.03.2013 10:21

Hyvä kevennys viikonloppuun mutta kuten Matti jo totesi, kuvitteellinen tilanne :D

Menkää muuten ihan mielenkiinnosta joskus koittaan repiä tollanen kansi irti, on meinaan yleensä perkeleen tiukassa.

helmapelti 24.03.2013 12:03

Joo, noi kannet oli pukkien alla ja sain auton vihdoin pyörilleen, oli ihan pakko laittaa tunkilla perää vasten ja ottaa kuvat.


Sivu luotu: 22:17 (GMT +2).