![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Isuzu ongelmia...Isuzun omistajia taitaa olla niin vähän että omalla foorumilla ei oikein ole auttajia.. Vai onko jo kaikki isuzut metallinkierrätyksessä..? No jokatapauksessa olis otsikkoon liittyviä kysymyksiä dieselguruille. Autot on Trooper 2.8TD -89 ja Campo 4x4 2.5D -92. 1. Molemmat on pirun hyvin lähteneet käymään kovillakin pakkasilla mutta nyt saa sahata kumpaakin useamman sekuunnin aamulla. Varsinkin Trooperia. Suodattimet on tyhjennetty ja Sinolia on tankissa sopivasti. Tankkikin putsattu että vedestä tuskin on kyse.. Mikä mahtaa olla homman nimi? 2. Kun Campo käynnistyy kylmällä ilmalla niin ensimmäisen minuutin saa käyttää tyhjäkäyntiä. Heti starttauksen jälkeen auto kyllä vastaa kaasuun, mutta koko vehje tärisee ja pakoputkesta pukkaa savua tolkuttomasti. Tuntuu että ehkä käy kahdella tai kolmella tai kaikilla mutta pirun huonosti kuitenkin. Tyhjäkäyntiä käy hyvin. Minuutin kenkimisen jälkeen vika katoaa itsellään ja käy taas todella nätisti kierroksilla. Kesällä tätä vikaa ei ole. Mikä juttu tää on? 3. Onko käyttäjä Ooppeli tai joku muu vaihtanut koskaan laatikosta kardaanin puolimmaista laakeria? Tuntuu jolkottavan jonkun verran ja on noin millin verran klappia? Taitaa olla meillä kuitenkin samat laatikot ja jostain muistan kuulleeni että olis joku tyyppivika toi laakeri... Siinä olis tollaset propleemat, olisin kiitollinen kun joku osais vastata... T: Esa
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa olla joku hehkutulppa pimeänä? Ainakin oireet viittaa siihen. Toinen syy voisi olla väärä pumpun ajoitus. Varmista kampiakselin hihnapyörän pultin kireys. Jos on päässyt löystymään, voi kiilaura olla hakkautunut väljäksi ja se sekoittaa pumpun ajoituksen. Se taas vaikuttaa myös käynnistyvyyteen.
Laatikossa millin välys laakerissa tarkoittaa äkkiä hammaspeikon vierailua rattaissa. Kuulemma (?!) Campon laatikko ei kestä vedättää isolla vaihteella pienillä kierroksilla.
__________________
Jukka |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hehkuvaivalta kuulostaa varsinkin jos ei niitä ole hiljattain vaihettu. Ovatten kulutus tavaraa.
Mitä taas sinoliin tulee niin sitä ei kyllä tarvi, eikä oikein saisikaan käyttää dieselissä, tai saa jos välttämättä haluaa, mutta se on tarpeetonta ja mahdollisesti haitallista syöttöpumpulle. Suotimien vaihto ja talvilaadun käyttö pitäisi riittää...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
||||
|
||||
![]() Hehkuvika
Uudet hehkut ei paha vaihtaa vanhoista on vain tullut käyttö kerrat täyteen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Miulta kanssa ääni hehkuille. Samanlaista ongelmaa oli ku kaks hehkua pimeenä. Ehjillä hehkuilla lähtee kovallakin pakkasella hyvin käyntiin. Käyntii ääni ei sit olekaan mukavaa kuunneltava. Tärisee koko auto
![]() Laatikon kestävyydestä ei ole tietoa. Itella 6vuotta kestänyt hyvin vaikka ihan nätisti ei aina oo tullu ajeltua x)
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nyt Campo teki sen ettei käynnisty enää lainkaan. Testailin hehkujen toimintaa pitämällä autoa muutaman tunnin lohkolämppärissä jonka jälkeen lähti vaivoin käymään. Ilman lämppäriä ei lupaakkaan käydä vaikka akkukin on ihan iskussa.
Ei muutakun hehkukauppaan ja uudet tilalle, eikä mitään vaikutusta. Mahtaako hehkuille tulla virtaa laisinkaan kun laitoin yleismittarin +-piikin siihen metallikiskoon joka hehkujen päällä kulkee ja toisen piikin maihin. Kaveri käänsi avaimesta niin mittari ei värähtänytkään. Teinkö mittauksen oikein? Ihmeellisintä oli että kun autoa hinattiin, niin lähti välittömästi käymään kun kytkimen nosti.. Auto oli taas ollut lämppärissä mutta nyt ei lähtenyt startilla.. Onko tuolla joku rele mikä kytkee hehkut päälle ja samanaikaisesti kytkee sammuttajan pois toiminnasta? Pumpun päällä ei ainakaan näy eikä kuulu mitään liikettä kun avainta kääntelee..? Siinä taas pari ongelmaa fiksummille. T: Esa |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Itse joskus useammankin isuzun kanssa taistelleena, en voi kuin... kehua? Okei vitsi vitsi.. Mulla oli kanssa joskus noita hehekutus vikoja ja jne.. Toiseen isuszuun vaihoin hehkut ja ei auttanut, mutta huomasin ettöä siinä oli sellainen johtosulake , muistaakseni ennen hehkurelettä, eli se näyttää normi sähköjohdolta mutta onkin sulake joka voi mystisesti toimia, eli kyrvähtää.
Toisesta isuzusta meni se hehkujen rele, ja kyllä mä korvasin sen jollain bilteman yleisreleellä.. Olen muuten sitä mieltä että oikeasti isuzut on paljon, erittäin paljon mainettaan parempia. Se viimeisin campo, oli semmonen kingcappi, tai mikä se nyt isuzulla onkaan, ja oli helkkarin hyvä etenemään lumessa, vaikka kaikki sanoivatkin ettei sellaisella risukeulalla mittään tee. Kylläpä vaan teki, uskallan väittää että ihan vakio maastureiden eturiviä, rakentaminenkin onnii sitten se toinen juttu. Viimeksi muokannut nyyperi : 28.03.2012 19:04 Perustelu: Lisätty tekstiä, ja muokattu sanoja suomeksi |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Onko edes käyny mielessä että viet sen jollekkin pajalle??
Ja onko suotimet vaiheltu milloin?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Yksi mahdollinen on käyttöakselin stefa. Sitä vuotoa on vaikea huomata, mutta käyttäytyy juurikin noin. Tuota vastaan taistelin huonolla menestyksellä polttoainepumpulla, joka pumppas aina sen aikaa, kun hehkutti. Stefan vaihtamalla vika korjaantui...
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Meinaat siis syöttöpumpun akselin stefaa? Että ilma jäisi pumppuun pyörimään eikä siirrä ainetta eteenpäin? Mitään vuotoa ei näy ainakaan ulospäin ja tuntuu nyt pikemminkin että vika olisi sähköpuolella mutta semmosta ihmistä en ole tästä maasta vielä löytänyt ketä tietäisi tosta alipaine/sähköventtiileistä että miten ne tuota konetta ohjaa. Jos joku sellaisen tietää saa suositella tänne. Releitäkin tommosessa on vaikka millä mitalla..
Eikö tuollalailla kun starttaa mutta ei lupaakkaan käydä niin pitäisi pakoputkesta tulla jonkunnäköstä savua? Tästä kun ei tule pihaustakaan... Kun käsipumpulla pumppaa niin letkusta näki että aine meni pumppuun eikä ole takaisin suodattimeen päin tullut. Mutta ilman starttipilottia ei käy. Sillä lähtee heti, ottaa kierroksia ja käy niinkuin pitääkin. Pajalle vieminen ottaa luonnon päälle, se olisi ensimmäinen kerta... =) Viimeksi muokannut farmforest : 02.04.2012 17:29 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta löyty jotain suuntaa antavaa tietoo pumpusta.
http://www.vepump.cn/CZZ.htm ja jos pumpun mallin saa selvitettyä niin tuolta myös jotain tietoa. http://www.zexel.com/fastmovingparts.htm
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" Viimeksi muokannut Ooppeli : 02.04.2012 20:32 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja tuo 2,5 on sitten suorasuihku, joten se pumpun väsähtäminen ei ole maailman ihme, ja tarkka ajoituksesta. Ja eipä tosiaan ainakaan kakspuokkia kannata käyttää huonoilla öljyillä, tuon koneen alakerta ei ole toyotan luokkaa kestoltaan...
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
En viittiny alottaa uutta topikkia tän takia mutta selvittelin tuossa Trooperin 2.8 turbo myllyn sijoittelua Campoon kun halvalla sais.
Ja tarttisin tähän vähän käyttäjä Ooppelin apua ![]() Homma riippuu siitä että kun tehonylitys saa olla 20%, ja Trooperin koneessa on 100 hv niin prosentit paukkuu tällä hetkellä. Ainoa pelastus siihen on se että tuossa samaisessa Ooppelin 3,1 turbossa olisi samanlainen alusta kun tuossa mun 2.5 vaparissa eli jarrut ja vääntösauvat. Eli kun mallisarjassa on tehokkaampaa konetta (alustan ollessa sama) niin ei ton 2.8 laittamisessa olisi ongelmaa. Et Ooppeli ehtis mitata niitä joku ilta? ![]() Trooperin koneen PITÄIS sopia tuohon suoraan vai väittääkö joku jotain muuta? T: Esko
__________________
Mersumies. Viimeksi muokannut farmforest : 24.04.2012 13:53 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Moro.
Opeli tuli reilu viikko sitten vaihtettua toiseen autoon. GMC kevyt kuorkkiin ![]() Eli mittaamaan en enää pysty.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 24.04.2012 18:07 |
#17
|
||||
|
||||
![]()
aiaiaiai...menit sitte vaihtamaan dieselmoottorien aatelin, yksinkertaisesti maailman parhaan ja kestävimmän moottorivalmistajan tekemän auton jonnekin konkurssikypsän kehitysvaltion alkeellisella teollisuudella valmistamaan vekottimeen
![]() No ei vaineskaan, mullahan ei oo koskaan ollu isuzussa vikaa?? ![]() Tuollahan niitä onkin tosiaan hyvä verrata eli ei muutakun motonetin sivuille...
__________________
Mersumies. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2l-t ongelmia | Kossu88 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.05.2011 19:38 |
hj 61 ongelmia | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.04.2007 17:00 | |
2L ja 2LT ongelmia?? | las-c | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 11.12.2006 21:52 |
Ongelmia patrollissa | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 24.05.2005 11:18 | |
LJ:n ongelmia | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 14.10.2004 13:52 |