![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kysymyksiä Toyota Land Cruiser 2,4 LX:n ostosta.Moi, Kyselen viisaammilta vähän apuja.. Tarkoituksena olisi siis ostaa Toyota Land Cruiser 2,4 LX (bensa) vm 1990 ja mittarissa 250tkm. Auto tulisi lähinnä siihen käyttöön kun ajetaan metsästysmaille, eli maastokulkuisuus on tärkeää ja menee tuo sitten kakkosautonakin varmaan hyvin. Tässä muutamia kysymyksiä mitä mieleen tulee: Miten tämä auto suoriutuu maastosta, olettaen että maasto on huonokuntoista metsäauto tietä? Millainen neliveto / lukko tässä mallissa on? Löytyykö iso/pieni puoli laatikosta? Onko jotain mitä kannattaa tarkistaa / kysyä autoa ostaessa? Miten tekniikka (neliveto, lukko yms) eroaa esim HJ61 mallista? Olen kuullut että Land Cruiserit ovat luotettavia pelejä, pitänee paikkansa? Kaikennäköistä saa kirjoitella autoon liittyen jos jotain mieleen tulee.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Noissa pienissä on kytkettävä neliveto ja edessä manuaaliset napalukot. Taka-akselissa on kitkalukko mikä pelaa milloinn pelaa ja missä pelaa. Ei kuitenkaan yleensä maastossa kun tarvitsisi. Etu-akselissa ei ole lukkoa. HJ61 on kytkettävät lukot molemmissa akseleissa. Autoa valitessa kannattaa ehkä eniten katsella ruosteen määrää ja valita sopivin sen perusteella että miten paljon tykkäät hitsaamisesta. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuosta bensakoneesta en tiedä mitään mutta muu tekniikka pitäisi kestää likimain tuplasti nuo kilometrit jos vain on vaihdettu öljyt ajallaan.
Kopan ja rungon ruosteet suurempi ongelma. Lukoilla et tee mitään jos ajut rajaantuu mainitsemillesi metsäautoteille.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Minun RJ70 kulutti takavetoisena 33" renkaat alla sen 22-25 litraa puhumattakaan siitä neliveto päällä metsässä rymyämisestä...
Ja HJ61 kulutti 35" renkailla aika tarkalleen 12 litraa... Tankilla saat käydä jatkuvasti jos isoon pensamaasturiin sekaannut |
#5
|
|||
|
|||
![]() aikanaan oli 2 bensa "maasturia", ja sitten toyotan dieseleitä...
Siis tuo bensakoneinen on hyvä (vaihtoehto, vaikka on toyota?
;siis jos olis englantilainen tai amerikkalainen, niin alle 2000kg omapainoissa ainut vaihtoehto olisi joko 6- tai 8 sylinterinen bensa; sorry, karkasi pikkasen...) Mutta sehän on tosi, että tuo RJ-70? syö enemmän bensaa, kuin LJ-70 dieseliä, olisko kerroin tyypillisesti 1,5x? (puhdas arvaus) Mutta jos ajot ovat vähäisiä, niin tuo bensan kulutus/hintaero vaatii aikaa, että ylittää dsl veron. Ja puhumattakaan, jos haluaa ajaa rajoitusten mukaan, siis yli 80km/h, taikka takapenkeille on tarvetta, edes satunnaisesti.... Tiedän monta "metsästys/marjastus/2.autoa tms autoa, millä ajetaan vuodessa vain muutama tuhat km, ja silloin bensa on hyvä polttoaine. -> siis omat tarpeet ohjaa.... ja tuo bensa Cruiseri tuossa "70?" luokassa on hinta/kunto suhteessa varmaan parempi kuin diesel? p.s omilla kilometreillä tuo HDJ-80 tulisi varmaan halvemmaksi bensakoneella..., mutta se yksi maksoi paljon enemmän.... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos vastauksista!
Takapenkille on tarvetta, eli huoltoauto on pois laskuista. Kilometrejä ei vuodessa tosiaan tule montaa, muutama tuhat, jos sitäkään. Kyselen hieman lisää tyhmiä, on tuo tietäminen nelivetotekniikasta sen verran hukassa itsellä: Taka-akselissa on siis kitkalukko? Eli kun toinen pyörä alkaa sutimaan, toinen alkaa vetämään, Tai jotain sinnepäin? ![]() Edessä on napalukot, eli ne kytkemällä molemmat pyörät vetävät? Miten nuo manuaaliset lukot kytketään? Tosiaan, ehdottaa saa muitakin autoja, vaatimuksena hyvät neliveto ominaisuudet, suht tuore leima ja hieman korotettu ettei ota kiinni ![]() HJ61 kiinnostaisi ehkä eniten mutta ovat vaan paljon ajettuja tai leima ummessa.. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jos yleistietoa haluat niin katseleppa haulla täältä palstalta. Löytyy satoja juttuja maasturin hankinnasta, lukoista jne...
__________________
- eskimo kaenuusta |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Napalukot nimensä mukaisesti lukitsevat navan vetoakseliin. Eli jumi tilanteessa vain huonommalla pidolla oleva pyörä vetää.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Älä leiman varaan laske mitään, sillä ei oo mitään tekoo auton yleiskunnon kanssa. Yksittäinen simppelikin vika voi estää leiman, mutta kauttaaltaan eltaantunut katiska voi saada leiman kun siinä on tasaisesti jumittuneet jarrut, valot palaa eikä ohjauksessa ja alustassa oo isompia väljiä. Päästötestin läpäissy kone voi olla ihan morjens. Koppa ja runko voivat olla mätiä, mitkä korjattu räkimällä 0.7mm peltiä päälle. Muutaman kk:n päästä taas kahta kauheemmassa kunnossa ja hämmästellään kuka sen on leimannu. Pitäis olla taltta ja vasara katsastusvarusteina myös.
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Toyota land cruiser | transitmies | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 01.03.2014 01:28 |
Myydään / Vaihdetaan TOYOTA LAND CRUISER | johannay | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 30.03.2012 14:26 |
Myydään Toyota Land Cruiser | -Epeli | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 30.10.2008 09:51 |
*Myyty* 3D land cruiser LX turbo-*Myyty***** | k.j | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 01.03.2006 18:23 |
M: Toyota Land Cruiser LJ70 LX -90 | Ojizzz | O/M/V Muut | 8 | 18.06.2004 20:39 |