![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pääkaaren kiinnitysPitäis Samurai laittaa "rautakehyksiin" ja vähä haaveillu tuollasta kiinnitystä Pääkaarelle. Runkokiinnikeputki yhtä jämerää matskua kuin pääkaari, samoin tuo Helmapalkki vahvaa neliöputkee ja saako pääkaaren pultata tuohon palkkiin vai pitäiskö hitsata? Onko tuo esim. suunnistusvaatimukset täyttävä kiinnitys kun ei viittis alkaa koriin lappuja asentelemaan?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Miksi et laita helmapalkkia koriin kiinni (vanhan kynnyskotelon tilalle) ja siihen sitten kiinni pääkaarta ? Auto on sulla tosi hieno eli ikävä "silpoa" mutta silti olisi hyvä ja tukeva ratkaisu. Pikkuisen epäilyttää tuo piirtämäsi rakenne, siis kestävyys. Runkopalkki on kuitenkin aika kaukana korin helmasta, eli pääkaarella on aika suuri vipuvarsi sinne runkopalkin kiinnitykseen. Niin ja noista säännöistä en valitettavasti osaa sanoa mitään.
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 26.12.2012 19:46 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuo kiinnitystapa pitää ehdottomasti ottaa huomioon yhtenä hyvänä vaihtoehtona. Kattelin palstalla esiintyviä autoja ja muutamissa näkyi olevan ulkopuolinen helmapalkki ja sen päältä lähti Pääkaari ja etukaari suoraan ylös, tosin helmapalkin kiinnitystä ei nähnyt kuvista että oliko palkki kiinni rungossa vai korissa. Hyviä ideoita vain lisää tänne niin eiköhän homma hoidu.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itse olen sen koulukunnan miehiä että turvakaaret on ehdottomasti laitettava kiinni koriin. Jos laitat ne kiinni runkoon, niin joudut jättämään monta senttiä elämisvaraa kaariputkien ja korin väliin vaikka saisitkin runkokiinnityksen riittävän tukevaksi. Runko ja kori elävät toisiinsa nähden ja katon korkeudella liikevara on jo melkoise suuri. Eli ensin helmapalkki riittävän tukevaksi että kivet ei tee tuhojaan ja sitten turvakaarihäkin alakiinnitykset siihen pulttaamalla tai hitsaamalla. Helmapalkki kelpaa "lapusta" kunhan mitat täyttyvät.
Suosittelen lukemaan sekä suunistus- että trial- säännöt ja tekemään kaaret mitkä sopii mahdollisuuksien mukaan kumpaankin lajiin kun siitä ei juurikaan ole lisävaivaa. Jos ei meinaa trialia ajaai, niin diagonaalit ja oviputket kannattaa jättää tekemättä ulkoisiin kaariin - ovien aukominen on siten huomattavasti helpompaa. http://files.kotisivukone.com/4x4.ko...annot20132.pdf http://www.autourheilu.fi/attachemen...6-15-29262.pdf http://www.autourheilu.fi/attachemen...4-01-29175.pdf |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
iskarin kiinnitys? | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 11.08.2014 15:16 |
Levikekumin kiinnitys | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.07.2010 06:55 |
Pääkaaren alapääkiinnityksen maksimikorkeusmitta? | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 13.08.2009 15:49 |
levikkeiden kiinnitys | Talux | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.10.2006 13:22 |
Turvakaarien kiinnitys | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 08.09.2006 23:08 |