![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mistä etupään voplaus??Ongelmaa etuakselissa?? Mistä moinen johtuu ku ajelee 50/60 km/h niin alkaa etupyörät ravistaa ihan jumalattomasti, olen kokeillut kolmea eri rengas vaihtoehtoja, haritusta, aurausta, casteria muuttaa, olka-akselin laakerit uusittu, pyörän laakerit uusittu, iskarit uusittu, lisätty ohjaus iskari, säädetty simpukasta klappi pois, ei merkistystä onko nelikko päällä/pois. Pahin voplaus tulee melkein ku ajaa orkkis pyörillä, onko mahdollista ohjausvarsien/välivarsien väsyminen muistaakseni olen kertaalleen vaihtanut ne jo eikä pallonivelissäkään väljää??? vinkkejä kiitos, tikut ja bensaa?? ![]()
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos mogista kysymys niin panhardin puslat loppu.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Veikkaan että kyseessä Japanilais valmisteinen maastohenkilöauto...
![]() Ja vikaa lähtisin ettii puslista/nivelistä tai pyörän laakereista.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#4
|
||||
|
||||
![]() Voplaus
Joo pahoitteluni, unohdin mainita että kyseessä on pieni japanilainen Suzuki SJ410. Kiitos rami oikaisusta.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jousien puslat loppu tai u-pultit löysällä?
__________________
-Pauli- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kokeillaampa tuotakin ja tilataan uudet puslat ja varmistetaan U-pultit. Kiitoksia
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei voblauksen pitäisi tyhjästä syntyä vaikka kaikki olisikin väljää ja löysällä, jostain se tarvii epätasapainoisen herätteen ja välykset antaa sen vahvistua. Onko pyörä suorassa akselissa? Pyöritä napaa ilmassa ja sorvaa sitä jollain niin näkee onko heittoa. Maalit, ruostelaatat, yms voisi ehkä aiheuttaa. Sama tietty näkyy suoran vanteen ulkoreunassa helpommin. Mulla on maastovanteissa n +-1mm pysty/sivuheittoa ja pääsi ilman suurempia vemputuksia 100kmh ilman tasapainoitusta.
Niin ja tarviihan sen akselinkin tietysti suora olla..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. Viimeksi muokannut helmapelti : 23.09.2012 15:24 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Voplaus
Jep, joo kolmea eri rengas vaihtoehtoa ja vaihdatin ensiksi uudet vanteet ja tarkastelin tuota ruostemaali ongelmaakin ja vaihdoin uudet jarrulevyt että pinnat olisi puhtaat. Renkaita en ole tasapainottanut koska aina metsä ajelun jälkeen jää hivenen paskaa mikä ravistaisi kuitenkin, voplauksen se tekee joka kerta kiihdyttäessä siinä 50/60 km/h kohdalla ja sitten katoaa. Ja nyt huomasin että vesikelit taitaa olla herkintä aikaa tälle tapahtumalle. Mystistä, kenties akselit vaihtoon??? Pienet orkkis renkaat on kyllä painotettu mutta niillä se tuntuu olevan kaikki pahin ku ei anna kumi niin paljon periksi.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kyllähän woblauksen laukaisee vaikka tiessä oleva pieni kuoppa tai töyssy jos jossain on sopivasti väljää.
__________________
-Pauli- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
RJ:n etupään huoltoa | RoJu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.12.2007 20:37 |
Toyota LJ-70 etupään jurina | kottero | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.02.2007 08:24 |
bj/hj etupään stefat | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 18.08.2006 14:13 |
LJ-70 etupään ronksotus | kottero | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 23.09.2005 10:16 |
etupään öljyt | junebella | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 30.08.2005 22:13 |