Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja D15k0_tdi300
Mielenkiintoinen Topic, kokeillaan löytyisikö täältä ns. "Kokemusasiantuntijaa", eli kohtalotoveria joka olisi joskus ajellut tällaisella vanhalla lantikalla ja ratkaissut seuraavanlaisen ongelman:
LR Disco 1 Tdi 300 jäähdytysjärjestelmä ei pidä paineita, koska paisarin tiheäkierteinen korkki ei ole tiivis, onkohan ollut uutenakaan..?
Miten olette ratkaisseet tämän ongelman?
Pitääkö tuohon vaihtaa jonkin toisen merkin säiliö?
Mikä olisi paras vaihtoehto?
Kyseinen kone käy turhan kylmänä, ja poistan siitä Viskon siipineen ja laitan sähköisen propellin.
Lämpöjen noustessa olisi välttämätöntä saada tuo järjestelmä paineenalaiseksi.
Muutamia vuosia olen körötellyt ilman EGR venttiiliä ja 2024 huhtikuulla se vielä kelpasi noin ja leima tuli, mutta miten nykyään, pitääkö se asennella takaisin... vuosimalli on 1997..?
|
Kyllä se ihan tiivis on jos se korkki on kunnossa. Senhän kuuluukin päästää painetta pois tietyssä kohtaa, jos on kunnossa. Omassa joskus rupes falskaamaan ja tilasin uuden korkin. Toki jos siitä säiliöstä on jengat menny hankkiisin uuden säiliön myös, tai käytetyn tilalle. Jos taas pukkaa koko ajan painetta pihalle tai nestettä, niin on tietysti mahdollista, että jostain tulee järjestelmään liikaa painetta,
esim. jos kansivika (pahvi tai lohko). Huomaa esim. siitä jos vesiletkut on ihan pinkeinä kun puristaa.
En lähtis jotain DIY viritystä tekemään jostain muusta. Ja kone tosiaan käy talvella aika kylmänä, mutta kyllä se ajossa pitäis ihan lämmetä, ellei sulla ole termostaatissa vika, omaan senkin joskus vaihtanu kun jumitteli eikä kone oikeen lämmenny.
Talveksi kyllä itekin ottanu viskon välillä irti, kun ei se kovilla pakkasilla tyhjäkäynnillä juuri lämpösenä pysy.