Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 17.08.2022, 20:47
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mahtaakos tälläinen Dacia olla hyväkin peli perus käyttikseksi jos joutuu vielä yhden polttomoottoriauton hommaamaan?

Ulkoa päin katselin autoliikkeen pihassa, oli ihan fiksun näköinen.
Meillä on ollut Duster ja Sandero, ihan soivia pelejä molemmat. Dusterilla rullattiin reilut 100 000 km ilman mitään ongelmia. Kulutus on pieni (1.5 diesel), kunhan ei aja motarilla suurinta sallittua. Tilaa on riittävästi ja varusteita sopivasti. Hinta/laatu-suhde on kohdillaan.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 17.08.2022, 20:55
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.998
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Meillä on ollut Duster ja Sandero, ihan soivia pelejä molemmat. Dusterilla rullattiin reilut 100 000 km ilman mitään ongelmia. Kulutus on pieni (1.5 diesel), kunhan ei aja motarilla suurinta sallittua. Tilaa on riittävästi ja varusteita sopivasti. Hinta/laatu-suhde on kohdillaan.
Mitäs tollanen Duster kuluttaa jos ajaa rekkanopeutta?
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 18.08.2022, 18:35
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mitäs tollanen Duster kuluttaa jos ajaa rekkanopeutta?
Karkeasti 80 km/h menee 5 l/100 km, 100 km/h jotain 7-8 l/100 km ja 120 km/ ollaan jo kympissä. Huono ilmanvastuskerroin ja suuri poikkipinta-ala varmaan vaikuttaa. Ja välitykset voisi olla pidemmät
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 21.08.2022, 09:00
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.998
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Karkeasti 80 km/h menee 5 l/100 km, 100 km/h jotain 7-8 l/100 km ja 120 km/ ollaan jo kympissä. Huono ilmanvastuskerroin ja suuri poikkipinta-ala varmaan vaikuttaa. Ja välitykset voisi olla pidemmät
Kovin katukiituri se tuskin on, mutta toisaalta 6 vaihdetta ja lyhyt ykkönen ei kuulosta ihan huonolta.

Tuossa vertailun vuoksi 5000 egen hintaluokan Pajero 3,2 DID. Oli aika paljon vikaa. Tiellä se kulki ihan asiallisesti. Moottorin ääni karkea.

https://youtu.be/9Y1baYRkQAI

Itsellä harvoin ylin 80 km/h nopeusrajoitus. Ainoa nopea pitää olla lasien aukeaminen jäästä ja huurusta kun melkeen heti on tuo nopeusrajoitus ja liikennettä.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 21.08.2022, 10:25
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.037
Perusasetus

Minkä ikäisestä ja millä koneella varustellusta Dusterista tekniikkamies nyt tietoa hakee?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 21.08.2022, 15:02
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.998
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Minkä ikäisestä ja millä koneella varustellusta Dusterista tekniikkamies nyt tietoa hakee?
Olisko noi varteenotettavia 10000 egen molemmin puolin, en tiedä kuinka kauan pysyvät vähävikaisina. Dieseli kai on pakollinen jos kulutuksen haluaa kuriin.

Tietysti halvimmat kiinnostaa, mutta esim. Pajeron kohdalla olis ollut harrastetta kun ei neliveto toiminut, eivätkä saaneet korjatuksi.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 23.08.2022, 06:26
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Kävinhän minäkin tuollaisen kokeilemassa ostomielessä viime talvena. Plussia selkeästi hyvä maavara ja simppeli alustarakenne. Ykkönen on tosiaan lyhyt, ja auto oli muistaakseni kohtuullisen ketterä kääntymään. Konehuonekin oli sellainen 80- lukuinen, ei täynnä turhaa tavaraa. Ylipäätään kapine näytti helposti remontoitavalta. Vetotapa oli valittavissa kytkimestä.
Jätin ostamatta kahdesta syystä. Ajoasentoa en saanut sopivaksi. penkki itsessään oli yllättävän hyvä. Ratin säädöt olivat kehnot. Ranne- ja olkapäävaivaisena ruori täytyy saada lähelle. Pituutta on kuitenkin 185, niin keskikonsolin tarpeettoman terävä kovamuovikantti painoi kaasujalkaa. Toinen syy oli vaihteisto. Hakusessa oli terveydellisistä syistä ensisijaisesti automaattivaihteet, tähän niitä ei saa.
Viisitoista vuotta sitten olisin hyvinkin tällaisen voinut ostaa. Huonon tien autona kokoluokassaan mielestäni vakuuttavin.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 26.08.2022, 08:49
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mahtaakos tälläinen Dacia olla hyväkin peli perus käyttikseksi jos joutuu vielä yhden polttomoottoriauton hommaamaan?

Ulkoa päin katselin autoliikkeen pihassa, oli ihan fiksun näköinen.
Sehän on periaatteessa pykälän mallipolvissa perässä tuleva Nissan Qashqai/Renault Kadjar.
Entisen työpaikan pihassa oli joskus työpaikan qashqai ja yhden työntekijän duster, oli juuri niin, että duster uusi ja qashqai ei ihan uusinta mallia. Ovet auki molemmissa ja ihan identtiset kojelaudat ja penkit mm.
Daciat kai vähän köyhemmällä varustuksella.
__________________
Toyota Crown MS41
Toyota Crown RS56
Oldsmobile Cutlass Cruiser
Chevrolet Caprice STW
Valmet 455
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 26.08.2022, 12:14
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 931
Perusasetus

Venäjällä oon nähnyt Nissan Dustereita, ihan virallisen Nissan liikkeen pihassa.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 26.08.2022, 13:00
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riude Näytä viesti
Venäjällä oon nähnyt Nissan Dustereita, ihan virallisen Nissan liikkeen pihassa.
Siellä ilmeisesti dacia ei herätä luottamusta, kun yleensä ne on renaultin merkillä varustettuja.
__________________
Toyota Crown MS41
Toyota Crown RS56
Oldsmobile Cutlass Cruiser
Chevrolet Caprice STW
Valmet 455
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 26.08.2022, 14:21
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 931
Perusasetus

Nyt kun mainitsit, niin muistinkohan oikein, olisko ne ollut kuitenkin relluja...
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 26.08.2022, 16:40
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Sehän on periaatteessa pykälän mallipolvissa perässä tuleva Nissan Qashqai/Renault Kadjar.
Tämän kyllä kuulee sangen usein, mutta se ei ole ikinä pitänyt paikkaansa. Se on totta että varsinkin ykkös sarjalaisissa kyllä hyödynnettiin niin paljon kuin vain mahdollista emoyhtiön muiden tuotteiden palikoita kuin vain suinkin mahdollista. Nykyäänkin konehuoneessa kaikissa kilkkeissä mistä joku merkintä löytyy, niin se on liki aina Rellun salmiakki. Mutta ihan oma mallinsa Duster on koko ajan ollut. Omalla pohjalevyllä, ja ymmärtääkseni perseen voimansiirto on esimerkiksi lainattu Nissan Muranosta? Tiedä sitten onko sillä minkä verran yhteyttä Q:n vastaavan kanssa. Mahdollisesti ei lain, tai sitten presiis sama? Ainakin Muranoista revitään tehoja enemmän, niin toisi marginaalia. Kumpaiseenkin jos samat.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riude Näytä viesti
Venäjällä oon nähnyt Nissan Dustereita, ihan virallisen Nissan liikkeen pihassa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riude Näytä viesti
Nyt kun mainitsit, niin muistinkohan oikein, olisko ne ollut kuitenkin relluja...
Ryssissä on myyty (juuh, mennyt aikamuoto koska "erikoisoperaatio") Dustereita niin Renault Dusterina kuin Nissan Terrano III:sena. Ehkäpä tästä johtuen sekaannus?

Hassua kyllä että Nissaneina markkinoidut ovat vanhempaa 1 sarjaa, kun Rellut taasen uudempaa (2018 ->) 2 settiä. Tuossa aiheesta liki tasan vuoden takaa: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...n-heittopussi/

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Siellä ilmeisesti dacia ei herätä luottamusta, kun yleensä ne on renaultin merkillä varustettuja.
Mikä siellä herättäisi luottamusta jos mitään viitettä entiseen sosialismiin? Onhan se nyt hittosoikoon hienompaa pistää menemään Rellulla tahi Nipsonilla kuin jollain hemmetin Romanialaisella kökötyksellä. Katsos kun uudemman mallin Nivakin muuttuu luotettavammaksi ja himottavammaksi kun keulaan lätkästään joku länkkäri brändi: http://www.autowiki.fi/index.php/Chevrolet_Niva Oman arvonsa tunteva venäläinen ei ajele millään himpskatin VAZ-2123:silla, hän kurvaa datšalleen aidolla GM Chevroletillään...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 26.08.2022, 21:12
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.998
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Sehän on periaatteessa pykälän mallipolvissa perässä tuleva Nissan Qashqai/Renault Kadjar.
Entisen työpaikan pihassa oli joskus työpaikan qashqai ja yhden työntekijän duster, oli juuri niin, että duster uusi ja qashqai ei ihan uusinta mallia. Ovet auki molemmissa ja ihan identtiset kojelaudat ja penkit mm.
Daciat kai vähän köyhemmällä varustuksella.
Mielenkiintoinen huomio!

Köyhempi varustelu kuulostaa hyvältä. Omaan silmään Qashqai ei ole näyttänyt ihan hölmöltäkään.

Koeistuin huvikseni vanhan kulmikkaan VW LT 28:sin ja tuumin ohjaamon olevan järkevää tyyliä. Oispa sellainen nytkin muotia.

Miksihän Dusteria hehkutetaan maastoon sopivana, eikä Qashqaita?

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 28.08.2022 09:06
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 28.08.2022, 12:22
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Miksihän Dusteria hehkutetaan maastoon sopivana, eikä Qashqaita?

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 28.08.2022 10:06
Edelleen, se on aivan täysin eri auto. Asia olisi selvinnyt sinullekkin mikäli olisit tuon edellisen postauksen viitsinyt ajatuksen kera lukea.




Mitään varsinaisia/oikeita "maastoautoja" nuo Dusterit eivät todellakaan ole! Kaukana siitä, hyvin kaukana. Mutta citylärpyttimien ja nurmikkomaasturien parhaimmistoon kyllä pääsevät mikäli etenemistä ajatellaan.

Edellyttäen siis että nelikko. Dustereista muistaakseni yli 50% 4x4 ja Qashqaista parin prosentin luokkaa maassamme. Tuokin jo toki vääristää. En hätäiseen Guukkeloinnilla löytänyt faktoja.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 28.08.2022, 12:53
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.998
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Edelleen, se on aivan täysin eri auto. Asia olisi selvinnyt sinullekkin mikäli olisit tuon edellisen postauksen viitsinyt ajatuksen kera lukea.
Käsitin, että Dusterissa voisi olla vanhempia komponentteja kuin Nissanissa.

Joku laittanut ketjut Dusteriin ja menee ihan hyvin lumessa.

https://youtu.be/kqhmJzXRppk

Nämähän ei ennen ollut suosikkejani, perehdyttävä uusiin vaihtoehtoihin kulujen noustessa.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 29.08.2022, 10:22
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.037
Perusasetus

"Onko käytetty katumaasturi ostoslistalla? 10 vuotta vanha Dacia Duster on yhä soiva peli – tarkista kuitenkin neljä asiaa
Käytetty auto: Dacia Duster tuli, näki ja valloitti monien sydämet reilut kymmenen vuotta sitten. IS arvioi, millainen auto yli satatuhatta kilometriä niellyt Duster on nyt."

https://www.is.fi/autot/art-2000009019328.html Eiliseltä.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 28.10.2022, 19:02
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.907
Perusasetus

Nyt on talveksi itämaasturia piha täys

Rouvalle ajoon Duster -18, 1.5 diisseli prestige 4x4

Tuntuu kyllä hintaansa nähden vielä ihan soivalta peliltä toistaiseksi
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20221028_160307.jpg‎
Views:	779
Size:	402,9 Kt
ID:	103556  
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 25.06.2025, 14:49
Jäyhä Jököttäjä Jäyhä Jököttäjä ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.06.25
Sijainti: Järvenpää, Suomi
Viestit: 3
Perusasetus

Kirjoitan tähän ketjuun kun aihe on sopivasti omaa asiaani koskeva.

Tilasin uuden Dacia Duster 2025 Gen3 4x4 ja auto tulee tehtaalta Continental Allseasons 215/17" renkailla aluvanteilla. Katsoin youtubesta offroad videoita ja näköjään neliveto autoissa renkailla ja renkaiden kuviolla on suuri merkitys pidon kannalta vaikka olisi aidot lukot. Ajattelin että auton mukana tulevilla Allseasons renkailla voi olla huono pito niljakkailla ja mutaisilla metsäautoteillä ja ajattelin ostaa kesärenkaiksi Cooper Discoverer A/T3 sport 2 renkaat koossa 215/70 R16 100T.

Minulla ei ole ollenkaan kokemusta ja tietämystä näistä rengas asioista ja ainakin pitäisi ostaa uuden vanteet ja onko mitään etua aluvanteista tai haittaa vai kannattaisiko olla peltivanteet? Tämä rengas koko 215/70 R16 on ainakin autossa hyväksytty koko mutta jossakin youtube videossa sanottiin että jos 4x4 Dusterissa on takana jarrulevyt niin tämä Cooperin rengas ei mahdu oikeen siellä pyörimään vaan osuu takaiskareihin tai -jouseen. Pitääkö ostaa välilevyt (wheel spacer) että renkaat saa sopimaan vai pitkääkö joku vannekoko olla sopiva ettei se rengas ota mihinkään kiinni?

Tämä on minulle ensimmäinen auto jossa on neliveto ja nelivedolle oli nyt kova tarve niin sellaisen nyt hankin ja apua kaipaisin näissä auton maastokelpoisemmaksi saamisessa.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 25.06.2025, 15:50
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.321
Perusasetus

Kun sinulla ei vielä ole mitään hankittuna, niin varmista että tulevat vanteet sopivat suoraan alle. Speicereitä ei saa käyttää maantieliikenteessä, ne kun eivät ole tehdastekoiset.

Jos rajuin käyttötarkoitus on metsäautotiet, niin vanteilla ei ole niin väliä. Mene siihen mihin silmä ja lompakko haluavat mennä.

Dusterista en tiedä mitään, mutta joku tietää ja kertoo siitä.
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 01.07.2025, 12:00
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.875
Perusasetus

Jos käytät alkuperäisen kokoisia renkaita niin ei ne kyllä mihinkään kiinni siellä ota. Vielä jos on alkuperäisen kokoiset vanteet ja samalla et:llä vielä. Vanhemmassa malleissa sitä rengasta pystyi yhden numeron suurentamaan ongelmitta. En tiedä miten tuoreessa mahtaa mennä? Eli jos vakio on 215/70-16 niin numeroa isompi olisi 225/70-16 tai 215/75-16.

Vanteiden osalta on ihan sama mitkä sä sinne laitat. Itse laittaisin aluvanteet. Peltivanteet kun ruostuu ja näyttää iän myötä karmeelle.

Sitä en tiedä miten typerästi tuon tuoreen mallin pohja on tehty, mutta ainakin 2011 ja 2013 mallisissa oli jo eroa kun sinne oli jotain typeriä antureita tungettu pohjaan töröttämään juuri niin typerästi, että se eka paikka mikä osuu johonkin. Ja tämä oli siis 2013 mallisessa. 2011 mallisessa ei ollut tuollaista. Mut noihin vanhempiin sai ainakin niitä pohjan suojia, joka on erittäin suositeltava jos oikeasti maaston puolella ajelee. Suojaa juurikin nuo anturit sun muut mitkä on varmasti kalliita korjata.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 01.07.2025, 16:05
Jäyhä Jököttäjä Jäyhä Jököttäjä ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.06.25
Sijainti: Järvenpää, Suomi
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Kun sinulla ei vielä ole mitään hankittuna, niin varmista että tulevat vanteet sopivat suoraan alle. Speicereitä ei saa käyttää maantieliikenteessä, ne kun eivät ole tehdastekoiset.
Joo pitää odotella että auto on luovutettu ja katselen sitten että onko tarvetta hankkia All Terrain renkaita. Kiitos tiedosta että Suomessa noi spacerit on kiellettyjä maantieliikenteessä.
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 01.07.2025, 16:27
Jäyhä Jököttäjä Jäyhä Jököttäjä ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.06.25
Sijainti: Järvenpää, Suomi
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Jos käytät alkuperäisen kokoisia renkaita niin ei ne kyllä mihinkään kiinni siellä ota. Vielä jos on alkuperäisen kokoiset vanteet ja samalla et:llä vielä. Vanhemmassa malleissa sitä rengasta pystyi yhden numeron suurentamaan ongelmitta. En tiedä miten tuoreessa mahtaa mennä? Eli jos vakio on 215/70-16 niin numeroa isompi olisi 225/70-16 tai 215/75-16.
Uusi Duster tulee 17" aluvanteilla ja mun veikkaus on että rengas koko taitaa olla 215/65 R17 mikäli olen oikein ymmärtänyt. 215 on ilmeisesti renkaat leveys ja 65 tarkoittaa profiilia ja onko 17" pelkän vanteen halkaisija?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Sitä en tiedä miten typerästi tuon tuoreen mallin pohja on tehty, mutta ainakin 2011 ja 2013 mallisissa oli jo eroa kun sinne oli jotain typeriä antureita tungettu pohjaan töröttämään juuri niin typerästi, että se eka paikka mikä osuu johonkin. Ja tämä oli siis 2013 mallisessa. 2011 mallisessa ei ollut tuollaista. Mut noihin vanhempiin sai ainakin niitä pohjan suojia, joka on erittäin suositeltava jos oikeasti maaston puolella ajelee. Suojaa juurikin nuo anturit sun muut mitkä on varmasti kalliita korjata.
Ainakin youtube videoissa on näkynyt että pohjassa on jotain pehmeitä levyjä suojaamassa pohjaa mutta aika heppoisilta ne näyttää. Aion kyllä ainakin hommata pohjapanssarin, joko teräksisen tai alumiinisen, suojaamaa puskuria alhaalta, öljypohjaa, vaihdeöaatikkoa ja jäähdytintä. Ruostesuojauksen teettämistä olen myös harkinnut.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 01.07.2025, 19:03
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.321
Perusasetus

Noista rengakoista. Et kai ole laittamassa matalempia renkaita alle, mitä vakiona on?

215/70R16 = 708 mm korkeus
215/65R17 = 724 mm

Vertailun vuoksi:

225/70R16 = 722 mm
215/75R16 = 728 mm

Korkeudet katsottu STRO kirjasta, sitä myös katsastusmiehet käyttävät. Nettilaskurit ovat käteviä, mutta saattavat heittää muutaman millin.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
dacia, duster, korotus, rengasmuutos


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Plymouht trail-duster 360v8 -76 tapsa4x4 O/M/V Ajoneuvot 5 26.09.2013 20:38
Ostetaan Etukardaani -76 ramcharger/ trail duster tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.09.2013 16:15
Myyty Plymouth Duster HannuNurminen O/M/V Ajoneuvot 0 18.05.2011 08:06
Sir Paul Duster MK Chit-Chat 2 15.03.2005 08:16
myydään plymouth trial duster O/M/V Muut 0 05.01.2004 12:38


Sivu luotu: 21:09 (GMT +2).