Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 19.04.2013, 17:14
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Onko tosi?

Siis aikanaan tuo venttiilin tiivistepinta hiottiin juuri venttiilin lautasen reunaan, ja syynä pidettiin sitä, että venttiilin ohut reuna jäähtyy seetiin, eikä ala hehkumaan. (siis jos kapea reuna palotilassa, niin virikapineissa paloi venttiili, kun alkoi reunasta kuumumaan)

Ja virtaa paremmin?

http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/Venttiility%C3%B6t

Ja jos hiotaan paljon, niin tiivistepinnan muoto vääristyy, olikohan aikanaan jopa siten, että venttiili hiottiin puoli astetta eri kulmaan kuin seetin tiivistepinta?
Yleensä Miran kirjasta löytyy että mihin kohtaan pitopinta pitää tulla venttaalissa,ja tämä vaihtelee hyvin paljon merkkikohtaisesti,muttei se koskaan tullut aivan venttiilin lautasen reunaan. Oulun moottorikoneistamon ohje oli tuo että venttiilit läpätään seetityöstön jälkeen,eli mitään essonbaari arvailua se ei ole. Tarkistusta taas suositteli uuteen kanteen sillä,kun nuo tarvikekannet on mitä on.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten