Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso
Täydellinen systeemi sisältäis tosiaan kaks anturia ja just tolleenhan se pelais.
Öljypohja on jo hyvä paikka ja siellä omassakin on anturi, mutta jäähylle lähtevässä linjassa on vielä kuumempaa öljyä koska se on imetty öljypohjasta ja sitä on paineella pumpattu pitkin lootaa ja se on kiertäny turbiinissa ja kuumentunu jne.jne. Ja lopuks se öljy menee jäähytykseen, josta se palaa öljypohjaan. Eli jos öljyn ominaisuuksia (ja lootaa) pilaavia huippulämpöjä haluais seurata, niin jäähylle lähtevässä linjassa on kuuminta tavaraa.
Öljypohjasta mitattunahan saa enempi sellaisen keskiarvon lämpötilasta.
|
miten kuumana autoaattiöljy saa käydä. ainakin hydrauliikka puolella maksimi 60 ja jokainen 10 asteen lisä puolittaa käyttö iän.
sillä mietinki tuota jäähytykselle menevää lämpötilaa
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!