Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 13.03.2013, 01:08
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jotkut uskaltaa ajaa Työkonepolttoöljyllä....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Mulla oli purussa tollanen -87 lj70 joka oli leimattu työkoneeksi jokunen vuosi sitten.
Oliko minkä takia purussa? Minkä sortin työkone? ja otitko lätkän ja numerot talteen?
Vai oliko "niin paljon veroja maksamatta", että papereita/identiteettiä ei ollut?

Siis vaikka olisi pikkuisen laho tms. niin kannattaisi elvyttää tuon työkone statuksen takia, sillä jos esim. pienellä komperessorilla/aggrikaatilla, niin huomattavan helppo varustaa maastokäyttöön.

Ja tuohon Työkone ja Polttoöljy- yhtälöön:

Siis Lämmitysöljy ja Moottoripolttoöljy on aivan eri tavaraa!

En muista tarkkaa, (ja aikaisemminkin olen erehtynyt) mutta periaate on se, että työnteossa ja matkalla työmaalle saa käyttää polttoöljyä (siis käytetään joko MPö tai dsl vuodesta toiseen) Jos Työkonetta (autoa) käytetään muuhun, niin ei saa ajaa MPö:llä.

On ollut monia käsityksiä siitä, mitä saa tehdä ja mitä ei: Siis esim. siltoja hiekkapuhaltava firma oli ongelmissa, kun hinasi Matkailuvaunua kompressori/hiekkapuhallus kuoppurilla, mutta käsittääkseni järki voitti, kun pitäähän tuolla puhaltajalla olla WC/pesutilat/vaatekaappi mukana. ja matkailuvaunusta hävisi rekisterikilpi ja telkkari "yhdessä yössä", samoin kuin sängyksi sopivat sohvat -> muuttui hinattavaksi laitteeksi, mallia sosiaali/wc tila. (nyt pitää rekisteröidä tuo vaunu uudestaan, kun hinattavan laitteen määräykset muuttuu)

Siis polttoöljyllä toimiva 2.auto/offiauto on aika riskialtis käyttää, toki tuo Moottoripolttoöljy /dsl hintaero on niin pieni, että kannattaako riskeerata?
Kärjistetty esimerkki: Ilman kirjallista tilausta, letka maastureita, ja sitten tästä agrekaattiautosta löytyy jotain tuohon työhön kuulumatonta, esim. viinapullo....

Itselläni Traktori, mutta kun en ole Maa / Metsätalouden harjoittaja, enkä urakoi, niin Bellessä on dieselit tankissa, niin saan esim. kuljettaa omaa venettä ilman Päivämaksun suoritusta. (siis olen siinä taloudellisessa tilanteessa, että Vouti/ulosottomies saa varmasti nuo sakot/verot/yms)

Mutta jokainen tekee mitä parhaaksi näkee. (siis eikö olisi helpompi tankata henkilöautoon tuota Moottoripolttoöljyä, taikka hakea kärryllä/lavalla 2-400 litraa kerralla?)

P.S jos tuolla offi? vehkeellä ajaa vuodessa 500 litraa, niin paljonko kalliiksi tulee DSL?

Ja sitten vielä se, että jos "kärähtää" polttoöljystä, niin vaikka poltat keksinnön, niin maksat!

Toki tuo Minä/Verottaja suhde on toiminut siedettävästi, mutta noissa verojutuissa pitää pitää mielessä se, että lasku laukeaa todettaessa!

Siis esim. Maalla joku ystävällinen ihminen myy vanhan, kolaroidun DSL auton eurolla 15v tulevalle autoasentajalle, ja tämä tekee siitä "jokkis" auton naapurin pakettipellolle, kuten naapurin 15v veljekset bensa autoistaan.
Ja kun kätevä käsistään/osaa ajaa, niin julkisuus... tulli kiinnostuu tuosta autostaei yhtään ikkunaa, ei valoja, ei rekisterikilpiä, jne
Mutta MPö tankissa, ja auto: pistetään muutama tonni laskua/ulosottoon.

Siis maalaisjärjellä väärin, mutta verokarhu anonyymi.....

-> (Moottori-) Polttoöljyä en ole ostanut muutamaan vuoteen.... siis silloin kun se kiellettiin huviveneistä.

Ja sorry, että "saarnaan", mutta tuo vero?????? rike? torppaa tehokkaasti nuoren eteenpäin pyrkimisen; siis jos ulosotto velkaa muutama tonni, niin aika moni nuori ajattelee, että tuota paskaa on hämmennetty, niin v**ut.

Nuorella ihmisellä vuoden parin korvaus on ikuisuus -> siis talouden suunnittelu 2 vuoden päähän....

Vastaa lainaten