Paperia ei kai kamalasti tarvita, ekana tulee mielen että uusista jarruista lappu
missä selviää että ovat käytössä jossain missa akselimassa ja moottoriteho on
sama tai isompi kuin siinä autossa, mihin akselit vaihdetaan.
- Akselimassat vähintään samaa tasoa, akseliston oltava tehdastekoinen
- Vetävän akselin on oltava vähintään saman tehoisesta autosta
- Akseli max 100mm leveämpi (mitattuna vanteen kiinnityslaipoista)
- Akselivälin muuttaminen (vain) mallisarjan puitteissa
- Jarrujen oltava alkup. tai tehokkaammat (sama/isompi akselimassa ja moottoriteho)
- Jarruvoiman jakaantuminen ei saa muuttua alkuperäistä huonommaksi
- Jarrujen lukkiutumisenestojärjestelmää ei saa poistaa
- Rummut saa vaihtaa levyiksi, 1-piirisen saa muuttaa 2-piiriseksi
- Levyjarruja ei saa vaihtaa rummuiksi, ellei mallisarjassa ole
- Jos voimansiirron nivelakselia muutetaan, on se tasapainotettava
- Tukivarret tehdastekoiset, kiinnikkeet saa tehdä itse
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1992/19921714
Mutta laissa on sellainen typeryys, että etujarrujen soveltamisessa taka-akselille
tuiotetaan väkisin akselimassoja, vaikka etujarrut olis muuten ylitehokkaat taakse.
Tiedä sitten, josko tätä kohtaa osaa asiantunteva katsuri tulkita maalaisjärjellä.
-Paavo
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep
Lainataas topia, kun koskee tavallaan (ehkä) Cherokeetani.
Eli millainen paperi show tuloo akseli vaihdossa?
Tartteeko mitä dokumentteja uusista vaihdettavista akseleista?
|