Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hharri
Ilman termaria on tullut ajettua eikä lämmöt silloin ole nousseet.
Pitäiskö muuten syylärissä näkyä selvä nestevirtaus tyhjäkäynnillä?? Silloin kun termari oli pois, niin ei kunnon neste virtausta siellä näkynyt, mutta kun antoi hanaa niin alkoi nestekkin liikkumaan.
Ja tarkennuksena vielä, että lämmöt pysyy normaalina vaikka auto käy tyhjäkäyntiä. Ainoastaan lämmöt nousee silloin, kun ajaa esim. 4 vaihteella, niin että kierrokset ovat siellä 2000. Ja lämmöt saa laskeen sillä, kun vaihtaa 3 vaihteelle niin että kierrokset nousevat. Punaiselle ei mene, mutta ennen tässä on viisari pysynyt siinä puolessa välissä.
Termaria tässä välillä itsekkin oon miettinyt..
|
Onko tässä muuten termari sellainen hieno 2läppäinen malli,jossa on sekä moottorin sisäkierto,että normaali läppä? Jos niin neste ei kierrä oikein termarin ollessa kokonaan pois,tai näin minulle on kerrottu,siitä voinut johtua tuo että tyhjäkäynnillä on näyttänyt ettei neste kierrä. Mutta ota nyt se termari irti ja kokeile kattilassa miten pelaa jos on jonkulainen lämpömittari saatavilla.
Eikä se pajeron nestekierto nyt niin erikoinen ole,siinä vaan on termari alavesi letkussa ja neste kiertää moottorin sisällä ennekuin termari aukeaa,kun termari aukeaa menee sisäkierto kiinni ja neste kiertää syylärin kautta niin kauan kunnes termari sulkeutuu.