Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 01.03.2013, 11:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti Näytä viesti
Itsellä on -92 blazeri ja 4R700 loota siinä ainakin on turpiinin lukko 3ja4 vaihteella ja menevät päälle kaupunki vauhdissa samoin kyllä puottaa pois kun liikautatkin kaasu polinta
Juu, kyllä mullakin Jeepin 46RE lukitsee OD:lla kun on yli 68km/h nopeutta, ja kolmosella jos on "3" valittuna ja nopeutta yli 56km/h. Siinä se sitten onkin En voi hyvällä tahdollakaan väittää että toi toimisi järkevästi, kunnon laatikon ohjelmalla munkin autossa kaupunkikulutuksesta tippuisi helposti 2-4 litraa sadalla kun jäisi turha lootan luistatus pois. V8 kutienkin jaksaa ihan mukavasti liikuttaa autoa. Tietääkseni GM:n laatikoissa on sentään vähän fiksummat ohjelmat kuin Mopareissa. Ei kai niitä vielä 90- luvulla paljon bensankulutus kiinnostanut


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Ei kun se, että normaali heppaisella koneella laatikko luistaa niin paljon, ettei jaksa pyörittää, mutta turbiini lukolla ja pikkasen prepatulla lootalla jaksaa jo asfaltilla donitsia kuulemma pyörittää. Kun tehot riittää juurikin sen kriittisen pisteen yli.
Vakio momentinmuunnin yleensä lähes tuplaa koneen väännön tietyllä kierrosalueella - jos ei se silloin jaksa polttaa niin ei se kovin helpolla taida polttaa loota lukittunakaan. Toki jos stall speed on turbiinissa jotain ihan outoa ja kone on vähän nuhainen niin eihän se rengas silloin pyöri vaikka mitä tekisi. Se mitä olen esim. omalla Jeepillä koittanut, niin ei ole 5.9 koneen kanssa vakiolaatikolla takaveto päällä pienintäkään ongelmaa saada 32" rengasta pyörimään edes alkuperäisellä 3.73 välityksellä, ja jaksoi hyvin vielä kakkosellakin kun renkaan sai pyörimään. Se on koneen puhdissa vika jos ei vakiokamppeilla kumi pala kasikoneen kanssa

Myöskin, jos lyöt tubiinin lukkoon heti kun auto vähän liikkuu ja on 1- vaihde päällä ja sitten pedaali pohjaan, niin et voi odottaa turbiinilukolle kovin pitkää elinikää. Sitä kun ei ole suunniteltu kestämään 1- vaihteen kanssa tulevaa vääntöä. Monissa automaattilaatikoissa turbiinilukko on pysyvästi päällä täyskaasukiihdytykselläkin tyyliin vasta yli 120km/h nopeuksilla, monissa ei koskaan jos on kaasu pohjassa. Normaalistihan lukko myös tippuu pois päältä 2-3-4 vaihteilla jo alle puolikaasulla. Vähän tuota enemmän se toki yleensä kestää, mutta äkkiä sen myös rikkoo.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten