Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkarainen
Tosiaan nuistaki oli tarkotus mainita, ainaki se kampiakselin päähän tuleva nokkahihnan pyörä, kiila ja "kunkkupultti" pitäisi vaihtaa joka toisella remminvaihdolla. Ite oon vaihtanu joka kerta kun kyse kuitenki vaan muutaman kympin sijotuksesta ja hajotessaan tekee täystuhon.. Jännä muuten että Volvon (850) ohjekirjan mukaan nokkaremmin vaihto 120tkm välein ja Audissa oli 90tkm, mitähän lie Transporterin kirjassa sanotaan?
|
Merkkiliikkeen tieto, nykyinen ohjelma on nokkahihna 90tkm, pumpun remmi 45tkm. Siis volvossa. Ja kannattaa vaihtaa ajoissa, varsinkin pumpun remmi. Se tahtoo hukata hampaita jos kaasua poljetaan reilusti. Ja ajoituksen tarkistus ihan vimpan päälle tarvitsee tietokoneen ja johdon.
Transportterin kirja antaa sille sataheppaselle 90tkm kummankin remmin vaihtoväliksi, ja ne kestää.
E: Ja ->2000 lukuisiin asti, lyökää sinne EGR-venttiilin alle sokea tiiviste. Kulutus tippuu, AFN koneesta lähti keskimäärin 0,5l/100km.