Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 25.01.2013, 20:08
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Pikaisesti kuvittelisin että kylmän kaasun tiheys on suurempi, kuten tilanne on ilmankin osalta...
On joo, mutta ei kai -5°C vs. +15°C voi tehdä 10% eroa täyttöasteessa? Jos ja kun maakaasu on nesteenä vasta -163°C:ssä, ei tuommonen 20°C pitäis mun ymmärryksen mukaan noin isoa eroa tehdä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Paine kasvaa ku lämpötila nousee. Varastosäiliöt pakkasessa, auton tankki lämpimässä? Kylmää kaasua mahtuu säiliöön enemmän ja sen lämmetessä sitten paine nousee.
Tankatessa kaasun lämpötila nousee, tankissa taas jäähtyy, joten esim. tämmösellä -10°C pakkasella tankatessa tankki täyteen, se on muutaman tunnin päästä jo selvästi vajaa vaikka ei ajais metriäkään. Sopii yli kilo lisää tommoseen 14,3 kg/90 litran tankkiin jos tankkaa uudestaan täyteen.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _Metal_ Näytä viesti
Itsellä maakaasu vehkeet 728iA bemarissa.
Kulutus reipas vauhtisessa työmatka-ajossa ollut n.6,2-7,5€/100km.
Kulkeeko muka alle 5 kilolla satkun?
Vastaa lainaten