Näytä yksittäinen viesti
Vanha 12.01.2013, 23:47
BullBar BullBar ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 06.01.13
Sijainti: Pohjoissuomi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ei tuo nyt oikein vakuuta. Jos pääsen CR-V:llä 20m lumihangessa ja sen jälkeen nelivetojärjestelmä ylikuumenee niin ketä tuollainen järjestelmä palvelee? Sitä teppo perus käyttäjää mikä ei tuolla aja missään muualla kuin auratulla tiellä ja kaupungissa. Mökille sillä on melko turha mennä jos siellä ei ole aurattua tietä. Jos alla taas on XC90 tai joku muu vastaava kikotin niin kyllä niillä vähän pidempään ajellaan siellä hangessa. Honda on ainakin itsellä ainoa nelivetoinen peli mistä neliveto on ylikuumentunut sen seurauksena että se järjestelmä aktivoi nelivedon. Mistään Onko Hondalla sitten todettu että ollaan tuossa ylisuojelevaisia vai mikä lie homman nimi, mutta melko turha systeemi se on. Ne mallit millä minä olen ajanut salli myös ne eturenkaiden sutimiset ennen kuin se siirtää voimaa taakse. Mikä taas edesauttaa sitä että olet siellä hangessa jumissa entistä nopeampaa. 90-luvun lopulla kun Volvo innostui noista nelivedoista ja loi tuon hienon XC70 mallin niin siinähän nelivedosta taidettiin siirtää taakseni muistaakseni max.30%. Netissä on hienoa videoita kun ne vertaa tuota XC70 mallia Subarun Outbackiin. Savisesta mäestä ylösnousu ei tuottanut mitään ongelmaa Subarulle, mutta Volvo jäi kuoppiinsa sutiin. Etupyörät vaan suti tyhjää ja sitten ihmetellään miksei ne takarenkaat sudi ollenkaan.

Loppupeleissä aika sama. Kaikkihan sen tietää ettei CR-V:llä ole mitään asiaa auratun tien ulkopuolelle.
Tuosta tekstistä saa sellaisen käsityksen, että mielestäsi Haldex kestäisi ylikuumentumisesta johtuvaa nelivedon poiskytkentää CR-V:n nelivetojärjestelmää paremmin. No tuohon faktan löytäminen voi olla melkoisen vaikeaa. Tietoa tulemaan jos sitä kerta on, mutta epäilen että essonbaari jutusteluksi menee. Itse en ole saanut oman CR-V:n nelivetoa ylikuumentumaan vaikka huolella hangessa sitä testailinkin. Myöskään CR-V:n käyttäjät eivät tuosta suuremmin ole valitelleet, kai sieltä joku sentään on sitä mökkitietäkin käynyt kokeilemassa. Haldex ja CR-V ovat kehittyneet reilun kymmenen vuoden aikana melkoisesti eteenpäin, että sekin kannattaa noissa jutuissa aina muistaa.

CR-V ei ole maastoauto, kuten olen tässä ketjussa jo maininnut. Mitä parempi maastossa, sitä huonompi maantiellä ja päinvastoin, jos pelkistetysti asia ilmaistaan. Kytkeytyvät nelivedot CR-V mukaanlukien tarjoaa kyllä melkoisen edun kaksivetoiseen nähden, että aivan turhaksi järjestelmäksi niitä ei voi sanoa.
Vastaa lainaten