Lainaus:
quote:
Kyllä np208 nyt sentään jotain kestää vaikka ei tosiaan ole paras vaihtoehto. Hyvää on tiuhempi maastovälitys (2,61) kuin noilla 203/205 (2,0). Mulla se on sentään 427 takana ollut eikä ole voiman takia mennyt rikki. Hajosi kyllä häntä kun kardaani meni mutta se on toinen juttu. Ja alunperin se tosiaan roikkuu ihan törkeen matalalla mutta mulla ei sitä ongelmaa ole enää, pohjapanssari on aivan suora 6mm plootu suoraan runkopalkeissa kiinni. Eikä ketjukaan ole enää paikallaan.
10 pulttinen kestää vakiorenkailla maantiellä mutta jos oikein meinaa tosissaan ajaa maastoa 33" on jo liikaa. Mutta tässä pitää nyt ottaa huomioon mihin käyttöön ja millä tavalla sitä auotoa ajetaan. Jollakin saattaa kestää vaikka miten pitkään mutta itse en siihen luota. Onhan ne osat varmaan halvempia mutta kun kerran sijoittaa siihen 14 pulttiseen niin et tarvitse niitä osia paljon ostella. Yleensä näissä on 4,10 välitykset, ihanteellista olis varmaan etsiä sellainen auto josta sais kummatkin mutta kun ei niitäkään löydy ihan joka romiksesta. Eli pitää löytää K20 pickuppi tai Subbari(4wd). K30 pickupista taas löytyy dana60 etuakseli joka on aika suosittu rapakon takanakin. Näissä K20:sissä voi takaakselina olla joko kevyempi tai raskaampi (kelluvat vetarit) malli 14 pulttisesta.
Vanin G30 malleissa on 8 pulttiset vanteet kuin myös K20 malleissa, ainakin näissä mitä mulla on.
Kyllä jenkki on jees!
"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
|
Tuota kannattaiskohan np 208 sitten repareerata vielä ja onko siinä mitään mahdollisuuksia vahvistaa jotain mahdollisia heikkouksia, saako ns heavy osaa? ja kannattaako edes loppupelissä?
vai etsimään kestävämpää? käykös tuohon th700 muut jakorasiat mintenkä?
omat ajoni on etupäässä maantiellä, vähän kaupunkia, ja sillon kun mennään metsään niin vehkeet saa aika lailla runtua!
onkos muuten tietoa mitä tuolta 208.sta oikein menee kun särkyy, saako sen kuntoon vai kannattaako katsella vaihto aski?
-TYHMÄN ON PAKKO KYSELLÄ KUN EI TIEDÄ-
-Blazer k5 -86-
-Vette 74 projekti-
Edited by - coupe74 on 23/07/2004 12:02:14