Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BullBar
Hondan nelivedosta mainitsin sen vuoksi, että se toimii hyvin samalla tavalla kuin muutkin kytkeytyvät nelivedot. Turhaan täällä toitotetaan sen huonoudesta, kun muutkaan citymaasturit eivät ole sen kummempia.
|
No ohhoijaa. Mä muuten olen offaillut CR-V:llä. HR-V käyttää samaa systeemiä ja sitäkin olen kokeillut. Olen myös offannut GrandVitaralla, Igniksellä sun muilla kikottimilla. Voi kyllä sanoa että Hondaa paskempaa nelivetojärjestelmää saa hakea. Nelivetojärjestelmä millä pääsee sen n.20m hangessa ja autosta tulee etuvetoinen. Mitä tuollaisella nelivetojärjestelmällä tekee? Sitä en tiedä onko tuo järjestelmä parantunut (epäilen), mutta se typerä järjestelmä sallii etupyörien sutimisen, minkä jälkeen se vasta alkaa siirtään voimaa taka-akselille. Suzukin Igniksellä ei ollut mitään ongelmaa "offailla" menemään hangessa. Tosin se ensimmäinen Ignis millä ajelin niin siitä ei löytynyt koko nelivetoa. Mutta seuraavasta löytyi. Igniksessähän on Suzukin vastine tuolle Hondan nelivetoon. Samaa systeemiä ne käyttää myös Lianassa ja sellaisellakin olen jumitellut lumihangessa. Volvon XC90:ssä neliveto ei myöskään ylikuumene ja lopeta toimintaa. Se on vaan melkoinen ryhävalas. Valtavan painon myötä se uppoo hankeen aika huolella. Sellaisellakin olen nimittäin ajellut. Mutta tosiaan kun noita nelivetoisia kikottimia on aika montaa tullut ajettua niin voi kyllä sanoa että Hondan neliveto on paskin mahdollinen. En toki ihan kaikkia ole kokeillut, mutta noista mitä on kokeillut.
En tie onko kukaan valmistaja saanut maasturiin aikaiseksi samanlaista nelivetoa mitä Polariksen mönkijöissä on? Se on kyllä melko mielenkiintoinen systeemi ja toimii hienosti.